Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Win95manin eilinen esitys yleisöstä kuvattuna hyvältä paikalta. Ihan hyvin oli hallin yleisökin mukana:
Jos kiinnostelee tän päivän kenraalit ja treenit:
https://old.reddit.com/r/eurovision/comments/1cn4abd/live_commentary_se…
Sveitsin Nemo on kuulemma vaihtanut asua, sama väri mutta ainakin kommenteissa uusi koetaan paremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Euroviisuilta meni uskottavuus silloin, kun otettiin raadit, ettei maat äänestä naapureitaan, mutta sitten lähinnä raadit äänestääkin naapureitaan. Raadit vois heivata pois.
Ei missään tapauksessa. Euroviisuista tulee ilman raateja pelkkä friikkisirkus, kun jokainen maa haluaa lähettää edustajaksi teleäänten magneetin. Raatien ansiosta homma pysyy vielä jotenkin hallussa.
Niin, silloinhan Lordi voitti, kun ei ollut raateja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bambin esitys oli performanssi, ei lauluesitys!
Performanssi on suomeksi esitys, ja se on jokaisella osallistujalla tässä kisassa. Ja tämä ei ole laulukilpailu, jos et vielä tiennyt.
Eurovision Song Contest.
Eurovision Shorts Contest, nyt kun on jo ihan selvää, että Win95man voittaa 666 pisteen erolla muihin.
;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irlannin esitys on visuaalisesti yksi hienommista mitä itse muistan viisuissa nähneeni. Jokainen yksityiskohta on todella tarkasti rakennettu ja kaikki kuvatkulmat ja kaikki ihan nappiin.
Yksi puuttuu, nimittäin itse biisi. Lauluosuudet kestävät yhteensä muutaman kymmenen sekuntia ja kyse on laulukilpailusta. Suuri osa esityksestä on puhetta ja kirkumista ja outoa ilmeilyä.
No siis se nimenomaan KUULOSTI ihan hirveältä. Ei todellakaan korvia hivellyt. Ja kuuntelen raskaampaakin musiikkia, että ei nyt ole siitä kyse.
Nämä on niin makuasioita. Itse haluaisin kovasti tykätä Kreikasta ja Armeniasta niin kuin ilmeisesti valtaosa ihmisistä ja kun esiintyjätkin on niin sympaattisia, mutta ihan kamalaltahan ne kappaleet omissa korvissa kuulostavat. Europapassa oli alkuun vaikea kestää hollannin kieltä, mutta pääsin siitä yli ja nyt tykkään biisistä. Irlanti taas on ollut minusta hieno kappale jo alunperinkin, mutta esitys nosti sen ihan uudelle tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nautin lukiessani kirjoituksia, joissa pelotellaan raadeilla 😂 Raadit. voivat myös pelastaa kuten eilen esiintyneen Benjamin Ingrosson aikanaan.
oli kyllä sellasta kuraa sen esiintyminen eilen ja vieläkun kesti joku 10minuuttia, tuntui ettei lopu koskaan.
Benjaminin esitys oli kyllä eilisen semin paras. Ainut jota olen tässä päivän aikaan katsonut monta kertaa uudestaan. Ja vieläkin hyvin nuori, paranee vaan kun ikää ja kokemusta tulee lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika heikkotasoinen oli ainakin tuo eka semifinaali, että olisin ihmetellyt jos suomi ei olisi tuosta jatkoon mennyt.
todennäköisesti suomen sijoitus tuossa oli jossain 5 paikkeilla.
Jep. Ei ollut mikään huippukattaus. Edes Baby Lasagna ei ollut mikään lattiaa muilla pyyhkivä suoritus, vaikka yleisö mukana lauloi.
-winner-
BL ei kyllä ollut erityisen hyvä, en usko voittoon
Irlannin nousu tuo mielenkiintoa yleisöpisteisiin. Tuolla showlla Irlannilla on mahikset todella korkeaan yleisöpistepottiin, ja jos raati olisi tällä vuosituhannella, ne palkitsisi myös sen baletin ja laulamisen onnistumisen koska ne on vaikeita.
Mutta siis pointti on se, että mahdollinen yleisöäänivyöry voi tulla Irlannille.
Vierailija kirjoitti:
Euroviisuilta meni uskottavuus silloin, kun otettiin raadit, ettei maat äänestä naapureitaan, mutta sitten lähinnä raadit äänestääkin naapureitaan. Raadit vois heivata pois.
Naapuriäänestys ei ollut raadittoman kauden ainoa ongelma vaan myöskin diasporaäänestys ja friikkisirkukseksi muuttuminen. Viisuja ei enää olisi, jos olisi jatkettu raadittomuutta. Mm. isot rahoittajamaat alkoivat kyseenalaistamaan koko kisoja, ja esim. Italia oli sivussa koko raadittoman kauden.
Vierailija kirjoitti:
Irlannin nousu tuo mielenkiintoa yleisöpisteisiin. Tuolla showlla Irlannilla on mahikset todella korkeaan yleisöpistepottiin, ja jos raati olisi tällä vuosituhannella, ne palkitsisi myös sen baletin ja laulamisen onnistumisen koska ne on vaikeita.
Mutta siis pointti on se, että mahdollinen yleisöäänivyöry voi tulla Irlannille.
Hmm mun mielestä se on aivan liian mielipiteitä jakava saadakseen jättipottia. Suuri osa ihmisistä pitää sitä kuitenkin järkyttävänä ja monrt uskoo suunnilleen että demonit tulee telkarista ulos esityksen aikana 😅. Itse kyllä tykkään ja toivon sijoitusta top kymppiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm mun mielestä se on aivan liian mielipiteitä jakava saadakseen jättipottia. Suuri osa ihmisistä pitää sitä kuitenkin järkyttävänä ja monrt uskoo suunnilleen että demonit tulee telkarista ulos esityksen aikana 😅. Itse kyllä tykkään ja toivon sijoitusta top kymppiin.
Ketään vastaan ei kuitenkaan voi äänestää, joten jos Irlanti löytää yleisönsä kuten nyt näyttää käyneen, niin järkyttyjät ei haittaa koska eivät voi häntä torpata miinusäänillä. Toki pistepotti jää jotain yleisöäänihirmua pienemmäksi koska koko Eurooppaa tällainen ei hurmaa, mutta ne jotka tykkää, tykkää sitten todella uskollisesti.
Eipä tuossa oikein mikään säväyttänyt. Saksalla oli kivat pyrot, tuli se muinainen "We Didn't Start the Fire" -video mieleen. Irlanti oli muuten hieno, mutta biisi oli vissiin unohtunut Dubliniin. Henri lauloi hiton hyvin, nyt se (en ole laulaja, joten termi tod näk väärin) liukuma lauluäänen ja falsetin välillä oli todella sulava. Oliko hän vetänyt askin Sisua tai kyypakkauksen ennen esitystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei missään tapauksessa. Euroviisuista tulee ilman raateja pelkkä friikkisirkus, kun jokainen maa haluaa lähettää edustajaksi teleäänten magneetin. Raatien ansiosta homma pysyy vielä jotenkin hallussa.
Niin, silloinhan Lordi voitti, kun ei ollut raateja.
Joo Lordin esitys iski Saksassa yhden koko yliopiston opiskelijoihin. Olivat ihan haltioissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nautin lukiessani kirjoituksia, joissa pelotellaan raadeilla 😂 Raadit. voivat myös pelastaa kuten eilen esiintyneen Benjamin Ingrosson aikanaan.
oli kyllä sellasta kuraa sen esiintyminen eilen ja vieläkun kesti joku 10minuuttia, tuntui ettei lopu koskaan.
Benjaminin esitys oli kyllä eilisen semin paras. Ainut jota olen tässä päivän aikaan katsonut monta kertaa uudestaan. Ja vieläkin hyvin nuori, paranee vaan kun ikää ja kokemusta tulee lisää.
Yllättävän nuori eli omana viisuvuonnaan hän oli hädin tuskin parikymppinen!
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kroatialaiset hoida äänet.
Sveitsi näyttää ja kuulostaa uusissa harjoituspätkissä upealta, jee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän nuori eli omana viisuvuonnaan hän oli hädin tuskin parikymppinen!
Jep, siksi mä ehkä yllätyinkin niin totaalisesti kun muistan hänet vähän epäkarismaattisesti esiintyneenä pikkupoikana ja nyt lavalle astelikin aikuinen mies rintakarvat hulmuten 😅. Sikermän viimeinen minuutti oli ihan suoraan sanoen jotain uskomattoman seksikästä, vaikka sinänsä hänhän ei tehnyt mitään sellaiseen viittaavaakaan, kunhan vain lauloi ja tanssi. Mutta hitto että meinas meidän kisakatsomossa pudota silmät päästä 😍. Ja näki että hän todella nautti esiintymisestään ja on hyvä siinä mitä tekee.
Vaikea uskoa, että Irlanti saisi teleääniä enemmän kuin esim Joost Klein.
Jep. Ei ollut mikään huippukattaus. Edes Baby Lasagna ei ollut mikään lattiaa muilla pyyhkivä suoritus, vaikka yleisö mukana lauloi.
-winner-