Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin booring viisut tällä kertaa. Kohokohtina lähinnä Suomi, Irlanti, Sveitsi ja Kroatia. Semmoset välivuoden viisut.
Minusta ei ollenkaan. On monia hyviä biisejä ja hienoja esityksia, esim. Ukrainalla yhdistyy kumpikin.
Ukrainan pulleammasta esiintyjästä ahdistus paistaa liikaa. Hoikempi esiintyjä olisi heiltä riittänyt
Minusta Ukrainan Jerry Heil on kuin se enkeli Kiovan keskustassa (en muista nimeä) ja Alyona puolestaan nimenomaan maanläheinen ja maadoittava elementti esityksessä. Täydentävät todella hyvin toisiaan. Harmi, ettei Ylen käännös tehnyt oikeutta kappaleen sanoitukselle. Lyricstranslate.comista löytyy parempi käännös.
Yle oli niin varovainen, ettei kääntänyt kävelyä kuin veitsen terällä kulkemiseksi jne. Johtunee Malmön jännittyneestä tilanteesta. Ei kannata antaa yhtään ideoita terohtaville, että ottavat ja lähtevät ostamaan Moraa.
Miksi täällä on niin paljon keskustelua muusta kuin aavistuksen verran liian pienistä jysärifarkkushortseista.
Vierailija kirjoitti:
Irlannin esitys on visuaalisesti yksi hienommista mitä itse muistan viisuissa nähneeni. Jokainen yksityiskohta on todella tarkasti rakennettu ja kaikki kuvatkulmat ja kaikki ihan nappiin.
Yksi puuttuu, nimittäin itse biisi. Lauluosuudet kestävät yhteensä muutaman kymmenen sekuntia ja kyse on laulukilpailusta. Suuri osa esityksestä on puhetta ja kirkumista ja outoa ilmeilyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jymyjuttu: Käärijä nähdään Euroviisujen toisessa semifinaalissa
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c6dab4d1-74d4-4de6-bc8a-6e317c…
Eli finaalissa nähdään itse Loreen.
Loreenin oli pitänyt esiintyä jo eilen yhdessä Johnny Loganin kanssa, Euphoria oli hänen oma valintansa, mutta peruutti yhtäkkiä viime tipassa esiintymisensä ja siksi Johnny esiintyi yksin. Kuka vielä uskoo mukavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Irlannin esitys on visuaalisesti yksi hienommista mitä itse muistan viisuissa nähneeni. Jokainen yksityiskohta on todella tarkasti rakennettu ja kaikki kuvatkulmat ja kaikki ihan nappiin.
Totta tämä. Harmi vain ettei itse biisi ole oikein kummoinen.
Vierailija kirjoitti:
Joku sanoi, että Irlanti ei ole taidetta vaan teatraalinen ja epäaito. Mun mielestä yksi asia mikä tekee esityksestä niin onnistuneen, on se että se on niin selvästi 100 % Bambie. Hän on tuollainen taiteilija.
Minun mielestäni taas Slovenia on hieman tekotaiteellisen oloinen esitys. Irlanti on upea ja aito.
Loreen sai aika tylyn kohtalon viime keväänä. Ehkä pää nuppi ei kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku sanoi, että Irlanti ei ole taidetta vaan teatraalinen ja epäaito. Mun mielestä yksi asia mikä tekee esityksestä niin onnistuneen, on se että se on niin selvästi 100 % Bambie. Hän on tuollainen taiteilija.
Minun mielestäni taas Slovenia on hieman tekotaiteellisen oloinen esitys. Irlanti on upea ja aito.
Irlannin esitys on tehty just samalla kaavalla ja aineksilla millä kaikki tuon horrorgenren jutut tehdään.
Onkohan tänä vuonna niitä raatijuttuja jotenkin muutettu finaalissa ettei tuollaista viime vuoden fiaskoa ja oikeusmurhaa pääsisi enää tapahtumaan?
Esimerkiksi vähennetty merkittäväksi raatien valtaa ja lisätty yleisön ja katsojien valtaa äänestyksessä, siihen että kuka vie voiton kotiin, vaikka se tarkoittaisi sitä että koko kisan voiton veisi jatkossa joku "pellehermanni" ja nämä ns, kunnon laulajat jäisivät nuolemaan näppejään.
Vierailija kirjoitti:
Halli räjähtää eloon vain yhden kerran näissä viisuissa. Eikä kyseessä ole Kroatia vaan Käärijä! The King of Eurovision.
Toivottavasti ei räjähdä. Mieti, mitä toivot. 😠
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi puuttuu, nimittäin itse biisi. Lauluosuudet kestävät yhteensä muutaman kymmenen sekuntia ja kyse on laulukilpailusta. Suuri osa esityksestä on puhetta ja kirkumista ja outoa ilmeilyä.
Raadit varmasti osaavat arvostaa Bambien taitavaa äänenkäyttöä ja esiintymistaitoa ylipäätään.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tänä vuonna niitä raatijuttuja jotenkin muutettu finaalissa ettei tuollaista viime vuoden fiaskoa ja oikeusmurhaa pääsisi enää tapahtumaan?
Esimerkiksi vähennetty merkittäväksi raatien valtaa ja lisätty yleisön ja katsojien valtaa äänestyksessä, siihen että kuka vie voiton kotiin, vaikka se tarkoittaisi sitä että koko kisan voiton veisi jatkossa joku "pellehermanni" ja nämä ns, kunnon laulajat jäisivät nuolemaan näppejään.
Ei ole muutettu sääntöjä raatien osalta. Samat kriteerit ja painoarvo kuin viime vuonnakin. Siksi en usko Kroatian voittoon.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat? Raatien äänet on edelleen 50 % ja yleisöäänet 50 %.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raadit varmasti osaavat arvostaa Bambien taitavaa äänenkäyttöä ja esiintymistaitoa ylipäätään.
Toivottavasti osaavat. Eihän ne kuule Henrin upeaa laulutaitoakaan, kun hahmotus- ja keskittymiskyky ei riitä muuhun kuin Teemun stringeihin.
Euroviisuilta meni uskottavuus silloin, kun otettiin raadit, ettei maat äänestä naapureitaan, mutta sitten lähinnä raadit äänestääkin naapureitaan. Raadit vois heivata pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on biisi. Äänenkäyttöä on vaikea arvioida pelkkien kirkaisujen ja puheen perusteella.
Se sitten siitä "flopista".
Suomi pärjää euroviisuissa kun laitetaan vähän omaperäisempää settiä.
Olisikohan kukaan muu umk:ssa mukana ollut päässy finaaliin?
Vierailija kirjoitti:
Euroviisuilta meni uskottavuus silloin, kun otettiin raadit, ettei maat äänestä naapureitaan, mutta sitten lähinnä raadit äänestääkin naapureitaan. Raadit vois heivata pois.
Ei missään tapauksessa. Euroviisuista tulee ilman raateja pelkkä friikkisirkus, kun jokainen maa haluaa lähettää edustajaksi teleäänten magneetin. Raatien ansiosta homma pysyy vielä jotenkin hallussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis se nimenomaan KUULOSTI ihan hirveältä. Ei todellakaan korvia hivellyt. Ja kuuntelen raskaampaakin musiikkia, että ei nyt ole siitä kyse.
Ehkä ihan kirjaimellisesti.