Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2024 OFFICIAL

Vierailija
21.01.2024 |

Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.

https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html

Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…

Kommentit (17813)

Vierailija
601/17813 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on tippunut vedonlyöntikertoimissa sijalle 15. Oli ennen Israel-jappaisua 8. Sanoin silloin kun alkoi taipumaan ensin sijalle 11, että siinä näkyy ne Israel-kommentit. Suomessa ei tajuta miten antisemitistisenä ne nähdään, kun täällä on ihan toisenlainen mediailmapiiri asian ympärillä. Minulle sanottiin, että ihan normaalia heiluntaa se tippuminen, mutta lasku vain jatkunut. Kyllä se antisemitistin leima tiputtaa. Se on vähän sama kuin jos menisi venäjämielisenä viisuihin.

Vierailija
602/17813 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on tippunut vedonlyöntikertoimissa sijalle 15. Oli ennen Israel-jappaisua 8. Sanoin silloin kun alkoi taipumaan ensin sijalle 11, että siinä näkyy ne Israel-kommentit. Suomessa ei tajuta miten antisemitistisenä ne nähdään, kun täällä on ihan toisenlainen mediailmapiiri asian ympärillä. Minulle sanottiin, että ihan normaalia heiluntaa se tippuminen, mutta lasku vain jatkunut. Kyllä se antisemitistin leima tiputtaa. Se on vähän sama kuin jos menisi venäjämielisenä viisuihin.

Just nousi 14.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/17813 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EIköhän tippumisen syynä ole biisi itse, ei politiikka tai "väärät" mielipiteet :D

Vierailija
604/17813 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EIköhän tippumisen syynä ole biisi itse, ei politiikka tai "väärät" mielipiteet :D

Niinpä. Norja on edelleen sijalla 9., vaikka Gåten jäsenet empivät samalla tavalla ja samasta syystä lähtöään.ja ovat sanoneet ilmaisevansa mielipiteitään jatkossakin.

Vierailija
605/17813 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se on vaan niin että Suomi tippuu sitä mukaa kun biisejä julkaistaan, ei ole sen monimutkaisempaa. Suomen biisin kohderyhmä tänä vuonna on casual katsojat, ei viisuyhteisö. Tosin uskon että prenpartyissa saavat lisää suosiota. 

Vierailija
606/17813 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskan Slimane veti eilen hyvin ja sai uutta potkua myös biisiin, se videoklipin stailaus oli tylsä mutta nyt näytti mielenkiintoisemmalta. Biisi vieläkin kliseinen mutta äijä vetää niin tunteella että vakuuttaa.

Kroatian karsinnat sen sijaan on varmaan huonoimmat tähän mennessä äänenlaadultaan ja kuvaukseltaan ja laulajien äänenkäytöltä. Jotkut ei osannu omaa biisiään ollenkaan. 

Vierailija
607/17813 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskan Slimane veti eilen hyvin ja sai uutta potkua myös biisiin, se videoklipin stailaus oli tylsä mutta nyt näytti mielenkiintoisemmalta. Biisi vieläkin kliseinen mutta äijä vetää niin tunteella että vakuuttaa.

Kroatian karsinnat sen sijaan on varmaan huonoimmat tähän mennessä äänenlaadultaan ja kuvaukseltaan ja laulajien äänenkäytöltä. Jotkut ei osannu omaa biisiään ollenkaan. 

Ne vilkkuvat ja välkkyvät ledit meinas viedä järjen, mutta onneksi niitä ei ollut Slimanen esityksen aikana. Onko siellä tänään vieraana Slovenian Raiven vai kuulinko harhoja. Kiinnostavaa nähdä livenä sekin esitys.

Vierailija
608/17813 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskan stailaus oli ollu aiemmin jotenkin vanhahtava siinä liivissään, mutta eilen se näytti eri ihmiseltä ja näytti muille miten lauletaan

Vierailija
609/17813 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne vilkkuvat ja välkkyvät ledit meinas viedä järjen, mutta onneksi niitä ei ollut Slimanen esityksen aikana. Onko siellä tänään vieraana Slovenian Raiven vai kuulinko harhoja. Kiinnostavaa nähdä livenä sekin esitys.

Joo Raiven pitäis olla tänään. Kiva laittaa kaks parasta jo valittua laulajaa sinne näiden kokelaiden jälkeen näyttämään miten pitäs laulaa :D

Vähän pelottaa baby lasagnan puolesta mutta sen pitäis olla täysi katastrofi jotta sitä ei kannattas valita, ja sittenkin valitsisin. Priima esimerkki siitä että jos biisi on valovuosia muita edellä, niin karsintaesitystä ei kannata liikaa tuijottaa.

Vierailija
610/17813 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Norja on edelleen sijalla 9., vaikka Gåten jäsenet empivät samalla tavalla ja samasta syystä lähtöään.ja ovat sanoneet ilmaisevansa mielipiteitään jatkossakin.

Brittien  Olly on myös samanlaisen mielipiteensä kertonut ennen viisuja ainakin, joten väittämä että Suomi olisi mielipiteidensä takia alempana on hölynpölyä. Vastakaikua löytyy viisupiireistä. 

Vierailija
611/17813 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Harmi, kun Suomessa niin moni ei älynnyt, että kannattaa valita biisi, joka on valovuosia muita edellä.

Vierailija
612/17813 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ Harmi, kun Suomessa niin moni ei älynnyt, että kannattaa valita biisi, joka on valovuosia muita edellä.

Mania olis kyllä voinut edetä aika pitkälle 😉

Vierailija
613/17813 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskan stailaus oli ollu aiemmin jotenkin vanhahtava siinä liivissään, mutta eilen se näytti eri ihmiseltä ja näytti muille miten lauletaan

Kyllä tuo Ranskan biisi nousee viisuissa aivan uudelle tasolle livenä, jos vain onnistuvat lavastuksessa ja stailauksessa.

Vierailija
614/17813 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän biisiä tässä tarkoitetaan? Itse en sellaista kuullut Umk:ssa.

Vierailija
615/17813 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mania olis kyllä voinut edetä aika pitkälle 😉

Mania oli lempparini studioversioista, mutta lavastus ei ollut onnistunut. Livelaulu sujui kuitenkin paremmin, mitä odotin.

Vierailija
616/17813 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo Ranskan biisi nousee viisuissa aivan uudelle tasolle livenä, jos vain onnistuvat lavastuksessa ja stailauksessa.

Joskus onnistuvat pelkistetyssä (voila), joskus eivät (viime vuosi). Saas nähdä. Toivon ettei myöskään koske kameraan kuten eilen

Viime vuoden ranska oli mun lemppareita mut sitten se laitettiin sinne lipputankoon missä se ei voinu vapaasti liikkua. Haettiin mahtipontisuutta mutta meni metsään.

Vierailija
617/17813 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittää tosissaan Baby lasagnen esitys ja eniten se, että onko Markon ääni livenä yhtä rock ja karhea vai paljastuuko ääni ihan joksikin muuksi.;) Video on hieno ja hyvin tehty, mutta äänityksen, miksauksen ja masteroinnin on tehnyt Marko itse, toivottavasti hän ei ole käsitellyt ääntään liiaksi. Eilinen semi osoitti, että Kroatiassa ääniä voidaan muokata melkein kuinka paljon tahansa.

Vierailija
618/17813 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se biisi, joka on ollut alusta alkaen Suomen Spotifyn kuunnelluimpia biisejä ja saanut ainoana UMK-biiseistä kultalevyn. Se hyvin tehty, kaunis ja moderni kansainvälisen tason popballadi. 

Vierailija
619/17813 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskanasta voi olla montaa mieltä mutta kyllä 80% maista olisi valinnut sen jo olemassa olevan kannatuksen ja potentiaalin vuoksi. Paljon paaaaljon karmeampiakin karsintaesityksiä on katsottu läpi sormien kun tiedetään että treeni alkaa vasta valinnan jälkeen. 

Vierailija
620/17813 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se biisi, joka on ollut alusta alkaen Suomen Spotifyn kuunnelluimpia biisejä ja saanut ainoana UMK-biiseistä kultalevyn. Se hyvin tehty, kaunis ja moderni kansainvälisen tason popballadi. 

Mania? Yli 2 miljoonaa striimiä.

Ketju on lukittu.