Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Israel on turvallisuusriski viisuissa. Terroristihyökkäys vaikka vois tulla. Paree ku ei osallistu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman viisujuryja euroviisut olisivat kai pian täynnä näitä windowsmiehiä ja let kolmosia, ns yleisön suosikkeja.
Yleisöä varten koko kilpailu on.
Just niin. Pitäis antaa yleisön päättää.
Euroviisut olisi jo kuolleet ja kuopattu, jos juryja ei olisi tuotu takaisin, koska suuret rahoittajamaat olisivat vetäytyneet kisoista 2000-luvun raadittoman vaiheen seurauksena.
Ajat on muuttuneet. Oli aika, jolloin omalla kielellä ei haluttu laulaa, koska sillä ei tullut menestystä. Nykyään ihmiset on taas tykästyneet siihen, että kaikki ei yritä samaa geneeristä, heikolla englannilla väkerrettyä tusinabiisiä t
Kyllä minullekin olisi esim. moni kakkoseksi jäänyt kelvannut oikein hyvin voittajaksi. Ei siinä mitään. Ja se on hyvä, että on monimuotoisuutta ja paljon kansalliskieliä. Ei monimuotoisuus ja kansalliskielet ole koskaan isoja rahoittajamaita haitanneet. Saksaa lukuunottamatta kaikki muut isot rahoittajamaatkin ovat aina suosineet omia kieliään. Raadittoman kauden ongelma oli Itä-Euroopan maiden kohtuuttoman hyödyn saaminen diaspora- ja naapuriäänestämisestä sekä kisan muuttuminen friikkisirkuksen suuntaan. Raatien läsnäolo nimenomaan nostaa kisojen tasoa. Raadittomalla aikakaudella laulettiin enemmän huonolla englannilla kuin nykyisin. 2000-luvun voittajabiiseistä vain yksi laulettiin kansalliskielellä, kaikki muut englanniksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin taas No Rulesin esityksen YouTubesta. Ihan paras se kohta jossa "pyykkinaru" laskeutuu katosta ja Teemu kiskaisee shortsit jalkaan. Yleisön mylvintää on mahtava kuunnella! Voi vaan kuvitella mikä möykkä tulee olemaan toukokuussa.
Teen Let's GOOO!! kuulostaa tosi hyvältä. Ihan järkky hyvin ääni sopii kaikkeen mitä se No rulesissa sitten sanookaan.
Pyykkinaruhan näyttää muuten siiviltä, kun tarkemmin katsoo. Tai se liike niiden vaijereiden kanssa.
Kotkan siipiä kuvaavat.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuossa tragediaa ja satutettujen ihmisten kipua, mutta oletteko koskaan katsoneet yhtäkään romanttista draamaa tai edes ulos ikkunasta lokakuussa... Valmiiksi olonsa surkeaksi tuntevan hahmon sijoittaminen sateeseen on vahva ja wanha tyylikeino, suorastaan klisee.
Oletteko sattuneet vilkaisemaan Israelin kuukausittaisia sademääriä? Lokakuussa Tel Avivissa ei sada juuri ollenkaan, vain 7,4 mm koko kuussa. Että aika hyvällä mielikuvituksella joutuu siellä lokakuista sadetta tuijottelemaan ikkunasta.
Linkki tilastoon: https://fi.needcalc.com/weather/israel/tel_aviv#google_vignette
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuossa tragediaa ja satutettujen ihmisten kipua, mutta oletteko koskaan katsoneet yhtäkään romanttista draamaa tai edes ulos ikkunasta lokakuussa... Valmiiksi olonsa surkeaksi tuntevan hahmon sijoittaminen sateeseen on vahva ja wanha tyylikeino, suorastaan klisee.
Oletteko sattuneet vilkaisemaan Israelin kuukausittaisia sademääriä? Lokakuussa Tel Avivissa ei sada juuri ollenkaan, vain 7,4 mm koko kuussa. Että aika hyvällä mielikuvituksella joutuu siellä lokakuista sadetta tuijottelemaan ikkunasta.
Linkki tilastoon: https://fi.needcalc.com/weather/israel/tel_aviv#google_vignette
Edelleenkin, kaukaa saa hakea. Mutta hyvä jos näin saadaan asia joten kuten siististi hoidettua.
En tiedä ootteko nähneet mutta tää oli kiva haastis! Lopussa vielä hihitystä aiheuttava yllätys.
https://www.instagram.com/reel/C3PYoZFtP4w/?igsh=b3VrZXI2emczZTV1
Vierailija kirjoitti:
Tšekki on tuonut viime vuosina paljon hyviä biisejä, eikä petä nytkään. Oma suosikkini tänä vuonna!
Näin me ollaan erilaisia. Minulle Tsekki on Tanskan ja Maltan ohella niitä maita, joiden musiikista en pidä ikinä. En tiedä, mikä siinä on, mutta niin se vaan menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tšekki on tuonut viime vuosina paljon hyviä biisejä, eikä petä nytkään. Oma suosikkini tänä vuonna!
Näin me ollaan erilaisia. Minulle Tsekki on Tanskan ja Maltan ohella niitä maita, joiden musiikista en pidä ikinä. En tiedä, mikä siinä on, mutta niin se vaan menee.
Mikäs Maltassa nyppii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle Tšekin, Tanskan ja Maltan biisit ovat usein sellaisia, joihin en kiinnitä sen kummempaa huomiota. Kahden vuoden takainen Tšekin Lights Off oli tosin yksi sen kauden suosikeistani, samoin koronavuoden Maltan biisi pitkälti upeasti laulavan Destinyn ansiosta. Seuraavana vuonna Destinyn edustusbiisi oli valitettavasti heikompi, vaikka ihan hyvinhän se kuitenkin sijoittui.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä ootteko nähneet mutta tää oli kiva haastis! Lopussa vielä hihitystä aiheuttava yllätys.
Windowsille on ihan omakin ketju, että sinne hypetykset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle Tšekin, Tanskan ja Maltan biisit ovat usein sellaisia, joihin en kiinnitä sen kummempaa huomiota. Kahden vuoden takainen Tšekin Lights Off oli tosin yksi sen kauden suosikeistani, samoin koronavuoden Maltan biisi pitkälti upeasti laulavan Destinyn ansiosta. Seuraavana vuonna Destinyn edustusbiisi oli valitettavasti heikompi, vaikka ihan hyvinhän se kuitenkin sijoittui.
Maltalaiset on täysin euroviisuhulluja, väittivät viime vuoden edustajat. Yllätyin vähän kun Busker ei päässyt finaaliin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että on ikävää kun täällä kukaan Suomen ehdokkaasta puhuu. Kelpaa kuitenkin Makaronilaatikko, H*ora ja mäkihyppypukuiset misut.
Myönnän olevani tiukkapipo, mutta joka tapauksessa Let 3:n eilinen lavashow oli liian mauton meikäläisen mieleen. Koko show perustui siihen, että kolme lyhytkasvuista aikuista oli puettu ankanpoikasiksi tanssahtelemaan lavalla. Lopuksi lavalle ilmestyi takavuosien tähti Severina, joka tunnetaan lähinnä mies- ja seksiseikkailuistaan. 😂
Vierailija kirjoitti:
No rulesin voitto oli niin random. Saran piti voittaa yli 50 prosentin todennäköisyydellä. Oisko ollut viisukuppilassa kun oli keskustelua, että voitto on varma ei tarvitse olla huolissaan.
Muhun ei iskenyt sara vaan aattelin, että äänestän tod.näk CK:ta. Sitten jostain ihmeestä mua kaiken aikaa ärsyttänyt epämääräisellä pelleilyllä tulee win ja on ihan heittämällä paras ja kuulostaakin parhaimmilta. Sitten kun lopulta win voittikin niin olin ihan :O varmaan 5 min. Oli niin hämmentävä UMK, mutta just siks niin kiva!
Mä taidan olla ainoa, joka uskoi alusta lähtien, että No Rules tulee yllättämään vielä ja varsinkin yleisöäänissä. No tietty itse fanitin biisiä ja Teemua ja Henriä heti ilmestymisestä alkaen, mutta mä kuulin ja näin heti sen potentiaalin. Olisi sekin ollut mahdollista pilata huonolla esityksellä, mutta nyt kävi onneksi niin, että se onnistui erittäin hyvin ja tempaisi mukaansa. Tuo Viisukuppilan varmuus Sara voitosta oli mulle vähän hämmentävää, kun minusta se ei ollut todellakaan mikään kirkossa kuulutettu juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että on ikävää kun täällä kukaan Suomen ehdokkaasta puhuu. Kelpaa kuitenkin Makaronilaatikko, H*ora ja mäkihyppypukuiset misut.
Joku on nähnyt vaivaa ja perustanut kaksikolle oman ketjun, niin ei sitten kelpaa sekään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maltalaiset on täysin euroviisuhulluja, väittivät viime vuoden edustajat. Y
Viime vuonna samaan tapposemiin osui useampi bändi (Malta, Latvia, Irlanti), jotka söivät toistensa pisteitä.
Huomaa, että Baby Lasagna kilpailee tänään, videota katsotaan tällä hetkellä todella paljon. -Gonna miss you all but mostly the cat. -Bye mom, bye dad. Meow, cat, please, meow back. Ei voi kuin toivoa parasta ja pelätä pahinta.
Ohhoh, Ranska on tehnyt Oddseissa Slimanen eilisen esityksen jälkeen kunnon loikan ylöspäin, mutta olihan esityskin kova.
Vierailija kirjoitti:
mun kans yksi lemppareista