Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Kroatia on ollut yli 2 kuukautta putkeen vedonlyönnissä kahden parhaan joukossa ja silti esitetään mielipiteitä, että maa ei tule pärjäämään, ei ainakaan voittamaan, ei ole edes voittajasuosikki, yliarvostettu jne.
Vierailija kirjoitti:
Kroatia on ollut yli 2 kuukautta putkeen vedonlyönnissä kahden parhaan joukossa ja silti esitetään mielipiteitä, että maa ei tule pärjäämään, ei ainakaan voittamaan, ei ole edes voittajasuosikki, yliarvostettu jne.
Jos joku on sitä mieltä niin sitten on? ei pitäisi sinua liikuttaa
Vierailija kirjoitti:
Suurin vedonlyöjillä lähimenneisyydessä tapahtunut nukahtaminen on ollut mielestäni v. 2018, kun Itävalta oli voitto-oddseissa sijalla 20. ja Cesar Sampson ottikin raatipistevoiton ja tuli kokonaistuloksissa kolmanneksi. Minusta tuntuu, että tänä vuonna on samantapainen tilanne Belgian suhteen.
No kyprokselle maalailtiin voittoa 37% ja israelin netalle 24%. Noi oli siis lopulliset. Netta voitti lopulta ihan selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Kroatia tulee varmasti pärjäämään hyvin. Sitä tuskin on kovinkaan epäilty, mutta voittoa on epäilty ihan perustellusti.
vuonna 2018: Israel tele 317 ja jury 212
kypros tele 253 ja jury 183
Vierailija kirjoitti:
Suurin vedonlyöjillä lähimenneisyydessä tapahtunut nukahtaminen on ollut mielestäni v. 2018, kun Itävalta oli voitto-oddseissa sijalla 20. ja Cesar Sampson ottikin raatipistevoiton ja tuli kokonaistuloksissa kolmanneksi. Minusta tuntuu, että tänä vuonna on samantapainen tilanne Belgian suhteen.
Eilen viimein tajusin mikä on syynä Belgian samanaikaiseen arvostamiseen ja vähättelyyn, nimittäin se ikähajonta. Milleniaalit ja sitä vanhemmat tykkää ja samaistuu sanoihin tai löytää samoja viboja kuin omista musiikkisuosikeista (esim david bowie), kun taas kolmekymppiä nuoremmat ei niin tykkää, vähän kärjistetysti mutta kuitenkin. Jotkut reagoijat ovat huomanneet tämän kavereistaan.
Mikä on kiinnostavaa koska raadin keski-ikähän joku neljäkymppiä jos oikein muistan, joten menestystä voi tulla. Kun taas äänekkäimmät some-kritisoijat on sitä nuoriso-osastoa joka tykkäsi videosta mutta ei muusta.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin sitä kukaan sanoo ei-voittajasuosikiksi. Selvästi se on yksi voittajasuosikeista. Mutta saa sitä arvostella kuin muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyprokselle maalailtiin voittoa 37% ja israelin netalle 24%. Noi oli siis lopulliset. Netta voitti lopulta ihan selvästi.
Kypros meni huikealla lavashowlla puskista ohi, mutta vähän liikaa koska yllätti viisufanit täysin joten ne unohti Netan ensivaikutelman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kroatia tulee varmasti pärjäämään hyvin. Sitä tuskin on kovinkaan epäilty, mutta voittoa on epäilty ihan perustellusti.
Mä en nää voittoa mitenkään realistisena, mutta kohtahan se nähdään miten käy.
Europollissa JOSSA EI voi äänestää omaa maata ja annettu noin 150 000 ääntä niin kroatia johtaa italiaa ja sveitsiä molempia vain noin kahdella tuhannella äänellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyproksen Eleni teki hurjan nousun voitto-oddseissa vasta viisuviikolla. Sitä ennen Netta oli pitänyt siellä ykköspaikkaa jo pidemmän aikaa. Fuegon live-esitys oli vain niin vaikuttava, että se riehaannutti vedonlyöjät, mutta ei kuitenkaan ihan riittänyt voittoon.
Mä olen oikeasti yllättynyt jos kroatia on niin iso suosikki telessä kuin nyt moni antaa ymmärtää/ajattelee.
UMK-kanavalla uusi video. Meillä on kyllä mahtavan positiiviset ja mukavat edustajat, joiden edustusmatkaa on ilo seurata!
UK on myös lisännyt kuulemma jousia sovitukseen. Vaikuttaa siltä, että ovat sekä tosissaan että tehneet hyviä ratkaisuja. Tuo lavastus kuulostaa todella mielenkiintoiselta. En pistäisi pahakseni, jos UK löytää itsensä top kympistä hyvällä paketilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Europollissa JOSSA EI voi äänestää omaa maata ja annettu noin 150 000 ääntä niin kroatia johtaa italiaa ja sveitsiä molempia vain noin kahdella tuhannella äänellä.
Diasporakin voi avittaa menestykseen, ja Kroatian biisin aihe oikein puhuttelee tätä muualle muuttanutta osastoa. Joten uskon että lähitienoolta ainakin tulee loistopisteet. Balkan-voitto olisi viisujen kannalta erinomainen asia jos se houkuttelisi itä-Eurooppaa takaisin, en vaan tiedä yltääkö tämä suoritus vielä siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisö ei olekaan se, johon Kroatian voitto kosahtaa, vaan raadit. Niiden pisteyttämisessä pitää tapahtua aivan ihmeellinen käännös ja kriteereitä vastaan toimiminen, jotta ne antaisivat voittoon tarvittavia isoja pisteitä Kroatille.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen oikeasti yllättynyt jos kroatia on niin iso suosikki telessä kuin nyt moni antaa ymmärtää/ajattelee.
Englanninkielisille ja sitä ymmärtäville sanoitus on ensikuulemalta tosi kekseliäs ja sympaattinen, joten se yhdistettynä eläin-kuvioihin iskee varmaan aika laajaan ikäryhmään. Telemenestys on melko varmaa, riippuu vaan toteutuksesta mihin se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisö ei olekaan se, johon Kroatian voitto kosahtaa, vaan raadit. Niiden pisteyttämisessä pitää tapahtua aivan ihme
Ei tule ihmettä kun sitä ei tullut ukrainan sodankaan aikaan vaikka tilanne oli täysin poikkeuksellinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Englanninkielisille ja sitä ymmärtäville sanoitus on ensikuulemalta tosi kekseliäs ja sympaattinen, joten se yhdistettynä eläin-kuvioihin iskee varmaan aika laajaan ikäryhmään. Telemenestys on melko varmaa, riippuu vaan toteutuksesta mihin se riittää.
Englannin kielen taito ei taida olla vahvin näissä maissa jossa samaistumispintaa olisi
vuonna 2021 ylivoimainen suosikki mulla oli måneskin, eikä vieläkään ole kiinnostunut ottaa selvää mitä biisissä sanotaan :D
Punavalkoiset nyrkkeilyasut Britannialla. Kukaan ei oo ainakaan samalla habituksella.
Sponsoreita lisäämällä asia helpottuu, nyt miettivät vaan eri ratkaisuja. Viisut on kuitenkin satoja miljoonia katsojia keräävä show, jota voisi enemmänkin kaupallistaa, mitä ei ole vielä tehty.