Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2024 OFFICIAL

Vierailija
21.01.2024 |

Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.

https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html

Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…

Kommentit (17813)

Vierailija
3821/17813 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä joitakuita edelleen kovasti harmittaa, kun kirosanabiisi ei voittanut. Aivan oikein, että yleisön ylivoimainen suosikki valitaan. Jos olisi kaksi tasavahvaa, voittaisi raatiystävällisempi.

No Rules ei kylläkään ollut mitenkään erityisen ylivoimainen ja toisekseen Paskana ei ollut kirosanabiisi. Sanan merkitystä puitiin UMK:ketjussakin vaikka kuinka paljon oikein  etymologisen sanakirjan esimerkein, mutta minkäs sille voi, jos ymmärrys ei riitä, niin sitten se ei vain riitä. 

Paska ei paskasta muuksi muutu vaikka kuinka yritit hienostella etymologioillasi.

Mä oon paskana on ihan samanlaista kiroilua kuin esim. mua vituttaa, jolla siis tarkoitetaan, että joku asia harmittaa.

Etymologialtaan paskana on verrattavissa seuraaviin: karjalan paska ulostus; lika; kelvoton, liivin paškà (vetelä) ulostus, ersamordvan ṕśḱiźems ulostaa (vetelää) ja unkarin fos vetelä ulostus, ripuli

Vierailija
3822/17813 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paremman näköinen se BL oli siinä nykyisessä mahassaan mun mielestä. Ehkä yritti itsekkin tarkoittaa sitä niin.

Ei vaan olevinaan vähätellen esitteli hunks-kuvaansa tietäen saavansa siitä paljon ihailuja ja tykkäyksiä.

Sen kuvan poseeraus kyllä paljastaa, että tuo hänen nyt esittämänsä vaatimattomuus on pelkkää esitystä ja kuten itsekin toteaa sekin on matkittu Käärijältä, eli miettinyt tarkkaan mikä Käärijässä on vedonnut äänestäjiin ja toistaa nyt sitä samaa.

Vaikka Baby Lasagnan vitsi olikin tökerö, en suosittelisi maalaamaan siitä mitään pahista, voi tulla ikävä viisukevät. Baby Lasagnan biisi oli Kroatiassa varalla ja pääsi mukaan vain sattuman kautta, ja perhe kuvasi videot ja teki asut joten se ei kovin laskelmoitu ole. Se on muutenkin introvertimpi kuin Käärijä eikä ole yrittänyt hurmata haastattelijoita jne, enemmän sillä on yhteistä Loreenin kanssa. Eli äänestäjiin vetoamista ei ole nähtävissä, välttelee enemmänkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3823/17813 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeaa vitsailua eikä välttämättä hyvää makua tosiaan, mutta osa on muka-puolestaloukkaantujia jotka haukkana odottaa että pääsee arvostelemaan. Toisena päivänä käydään sitten itse haukkumassa täällä sen ulkonäköä.

Vierailija
3824/17813 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rohkeaa vitsailua eikä välttämättä hyvää makua tosiaan, mutta osa on muka-puolestaloukkaantujia jotka haukkana odottaa että pääsee arvostelemaan. Toisena päivänä käydään sitten itse haukkumassa täällä sen ulkonäköä.

Joo siis lähtökohtaisesti ei kannata aina hypätä sinne syvimpään päätyyn mitä näihin huonoihin vitseihin, tokaisuihin tai väärinymmärryksiin tulee. Joku heitto voi olla huono ilman että sen esittäjä on ihan kusipää. 

Vierailija
3825/17813 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

toivottavasti joku osaisi tehdä redditiin euroviisukanavalle tästä postauksen. En ois ikinä hänestä uskonut.

Se on parempi mainita ehkä jossain kommentissa, vaikka kun BL:stä joku tekee seuraavan postauksen. Muuten voidaan poistaa, noi moderaattorit on aika ankaria aiheiden suhteen.

Jodelissa tästä on jo aloitettu keskustelu, sana leviää

Vierailija
3826/17813 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

toivottavasti joku osaisi tehdä redditiin euroviisukanavalle tästä postauksen. En ois ikinä hänestä uskonut.

Se on parempi mainita ehkä jossain kommentissa, vaikka kun BL:stä joku tekee seuraavan postauksen. Muuten voidaan poistaa, noi moderaattorit on aika ankaria aiheiden suhteen.

laitatko linkin?

Vierailija
3827/17813 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://twitter.com/Kaarijaseyes/status/1784586543140651375?t=WTLOhtI87…

Tässä teille ns. symppis BL. 

Just joo. Noussut hattuun ja kuvittelee olevansa parempi kuin Käärijä.

Onhan se. Parempi laulaja ja tanssija.

Vierailija
3828/17813 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen esitys kuulostaa tosi hyvältä, jos tolla laululla ei saa pisteen pistettä mistään vain siksi että on 'huumori'esitys niin haistakoon kettu koko jury

Vierailija
3829/17813 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos englanniksi ottaa asian puheeksi vaikka redditissä, niin sellainen ihmettelevä äänensävy on tehokkain keskustelun avaaja. Eli jossain Baby Lasagna postauksessa joku kommentois vaikka

"Did you guys see what he said about kaarija's body? [Link] it really rubbed me the wrong way :/ didn't think he'd say something like that" 

Ei kannata olla liian syyttelevä. Jos ottaa ihmettelevän body shaming-kulman niin siihen kyllä ihmiset yhtyvät.

Vierailija
3830/17813 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä joitakuita edelleen kovasti harmittaa, kun kirosanabiisi ei voittanut. Aivan oikein, että yleisön ylivoimainen suosikki valitaan. Jos olisi kaksi tasavahvaa, voittaisi raatiystävällisempi.

No Rules ei kylläkään ollut mitenkään erityisen ylivoimainen ja toisekseen Paskana ei ollut kirosanabiisi. Sanan merkitystä puitiin UMK:ketjussakin vaikka kuinka paljon oikein  etymologisen sanakirjan esimerkein, mutta minkäs sille voi, jos ymmärrys ei riitä, niin sitten se ei vain riitä. 

Paska ei paskasta muuksi muutu vaikka kuinka yritit hienostella etymologioillasi.

Mä oon paskana on ihan samanlaista kiroilua kuin esim. mua vituttaa, jolla siis tarkoitetaan, että joku asia harmittaa.

Etymologialtaan paskana on verrattavis

Sana "paska" juuri perusmuodossaan luokitellaan kirosanaksi perusmerkityksen "uloste" lisäksi, esim. "Voi paska!", mutta fraasia "olla paskana" ei luokitella kirosanaksi, koska sen merkitys on "olla rikki, olla hajalla". "Mä oon paskana." tarkoittaa siis "Mä oon rikki." tai "Mä oon hajalla." Fraasi on toki arki-/alatyylinen, muttei kirosana, jonka esim. EBU olisi sensuroinut.

Vierailija
3831/17813 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen esitys kuulostaa tosi hyvältä, jos tolla laululla ei saa pisteen pistettä mistään vain siksi että on 'huumori'esitys niin haistakoon kettu koko jury

Ei siitä lisäpisteitä tule, mutta saattaa haudata vaikka epävireisen Viron jos niitä verrataan keskenään. Ihmettelen kyllä miks Viron alku on sellainen, eka räppäri ei saa melodiasta kiinni ja on joko myöhässä tai epävireessä tai molempia.

Vierailija
3832/17813 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuu jytkyä eikä mitään muutakaan mainittavaa. 

Hieman rimankorotusta jatkossa Yleltä, kiitos. 

Vierailija
3833/17813 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä lisäpisteitä tule, mutta saattaa haudata vaikka epävireisen Viron jos niitä verrataan keskenään. Ihmettelen kyllä miks Viron alku on sellainen, eka räppäri ei saa melodiasta kiinni ja on joko myöhässä tai epävireessä tai molempia.

Mutta Viro on oikeasti hauska!

Vierailija
3834/17813 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi mahtua kymmenen parhaan esityksen joukkoon (biisi, laulutaito, lavashow) pisteitä saadakseen. 

Vierailija
3835/17813 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta Viro on oikeasti hauska!

Onhan se, yks omiakin suosikkeja, mutta jos raateja ajatellaan, niin eka räppäri munaa ensivaikutelman aika lahjakkaasti. Karsintaesityksessä se oli epävireessä, prepartyissa ei saanut aina tahdista kiinni. Joskus ne aloittavat niillä hei, hei huudoilla että eka tyyppi pääsee ajoissa matkaan. Kiva sekamelskahan se on, mutta toivottavasti ovat siistineet esitystä. 

Itse melodiaa tai lauluahan tuossa ei paljoa ole, uuuuu jeah tyyppiä lukuunottamatta.

Vierailija
3836/17813 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomisen harkoista Kreikka ja Sveitsi kertoo meille jo paljon siitä, mitä kärjessä mahdollisesti tapahtuu. Kreikan yhden kameran tekniikka ja Sveitsin koko homma kiinnostaa.

Vierailija
3837/17813 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teemu sanoo varautuneensa erilaisilla housuversioilla. Olisi hauskaa jos laittaisi jalkaansa ne kaikkein peittävimmät ainakin siihen kenraaliharjoituksen jota yleisö ei ole näkemässä, mutta jossa raadit jo antaa pisteensä.

Vierailija
3838/17813 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teemu sanoo varautuneensa erilaisilla housuversioilla. Olisi hauskaa jos laittaisi jalkaansa ne kaikkein peittävimmät ainakin siihen kenraaliharjoituksen jota yleisö ei ole näkemässä, mutta jossa raadit jo antaa pisteensä.

Teemu sanoi aiemmin haastattelussa, että kukkaromalli, joka siis tänään nähtiin, on ykkösvaihtoehto, joten ne jalassa hän vetää tästäkin eteenpäin kaikki harkat, semin, juryshow'n ja finaalin. Juryshow'ssa ja finaalissa pitää joka tapauksessa olla sama vaatetus.

Vierailija
3839/17813 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teemu sanoi aiemmin haastattelussa, että kukkaromalli, joka siis tänään nähtiin, on ykkösvaihtoehto, joten ne jalassa hän vetää tästäkin eteenpäin kaikki harkat, semin, juryshow'n ja finaalin. Juryshow'ssa ja finaalissa pitää joka tapauksessa olla sama vaatetus.

Juryshowhan on vielä pelkkä harjoitus, ei taatusti kielletä esiintymästä niissä lahkeellisissa alushousuissa.

Vierailija
3840/17813 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juryshowhan on vielä pelkkä harjoitus, ei taatusti kielletä esiintymästä niissä lahkeellisi

Juryshow on juuri se esitys, jonka perusteella raadit antavat pisteet, joten tietysti esityksen pitää olla identtinen vaatetuksineen semin ja finaalin kanssa.

Ketju on lukittu.