Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla on niin surkea maku, että harkitsen poismuuttoa
Muuta Ruotsiin ja hae norjan kansallisuutta.
Miten euroviisuissa onnistuisi, jos Ida Elinan saisi sinne sähkökanteleen kanssa? Joku menevä biisi.
Hollanti ei kauheesti viisuista välitä, tietty jotkut viihdeohjelmat kyllä, mutta se ote on usein enemmän naljaileva kuin kannustava. Viime vuonnahan se duo sai traumat kun niitä haukuttiin pitkin lööppejä koska ei osannu laulaa biisiään (jonka teki Duncan Laurence, sen ois pitäny laulaa joku tyyppi yksin eikä duona).
Hollantilaiset on hyvin suorapuheista kansaa niin hyvässä kuin pahassa. Edes Suomessa ei olla ihan niin suoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä epäilen, että kroatia ei menesty. Biisi on ihan hirveä ja matkiminen näkyy.
Toisena huomiona, tullaan näkemään paljon mielenosoituksia ja proresteja. Jopa esiintyjiltä lavalla.
En oikein usko esiintyjäprotesteihin lavalla tai edes green roomista, sillä esiintyjät ovat varmastikin tietoisia isosta sakkosummasta, joka moisesta protestoinnista seuraa.
Jotkut ei varmasti välitä. Täysin törkeä veto antaa israelin esiintyä. Muka ei poliittista. Haha. Mites toi venäjä? Se on raha ku puhuu, pääsponsori on israelista nääs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä epäilen, että kroatia ei menesty. Biisi on ihan hirveä ja matkiminen näkyy.
Toisena huomiona, tullaan näkemään paljon mielenosoituksia ja proresteja. Jopa esiintyjiltä lavalla.
En oikein usko esiintyjäprotesteihin lavalla tai edes green roomista, sillä esiintyjät ovat varmastikin tietoisia isosta sakkosummasta, joka moisesta protestoinnista seuraa.
Jotkut ei varmasti välitä. Täysin törkeä veto antaa israelin esiintyä. Muka ei poliittista. Haha. Mites toi venäjä? Se on raha ku puhuu, pääsponsori on israelista nääs.
EBU yrittää pitää viisut ei-poliittisina, ois antanu myös Venäjän osallistua vuonna 2022 ellei muut maat ois nostanu äläkkää. Puolueettomuus on ylevä tavoite, mutta joskus se on vähän sinisilmäistä vaikka oiskin vaan laulukilpailu. Mitenkähän oisivat ajatelleet Venäjän ja Ukrainan edustajat samaan green roomiin jne.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään tosi paljon Ukrainan tämän vuoden kappaleesta, mutta Amsterdamin live ei ollut kovin hyvä. Toivottavasti parantavat menoa itse viisuissa.
Mulle Ukrainan biisi on tämän viisuvuoden ykkönen. Uskon, että Malmössa live-esityskin onnistuu hyvin. Lavastuksen suhteen olen myös luottavainen, koska Ukrainalla on aina ollut näkemystä ja taitoa luoda niistä biisiä tukevia ja näyttäviä.
Taustanauhoista tuli mieleen, että onko täällä ketään joka oli viime vuonna umk-ketjussa, kun siellä vaahdottiin jostain Käärijän taustanauhoista tms., jotka oli nauhoitettu vessassa tai jotain. En muista tarkalleen miten se juttu meni, mutta muistan että siitä nousi kauhea äläkkä. Muistaako kukaan mikä se juttu oli ja oliko se ihan tuulesta temmattu?
Vierailija kirjoitti:
Taustanauhoista tuli mieleen, että onko täällä ketään joka oli viime vuonna umk-ketjussa, kun siellä vaahdottiin jostain Käärijän taustanauhoista tms., jotka oli nauhoitettu vessassa tai jotain. En muista tarkalleen miten se juttu meni, mutta muistan että siitä nousi kauhea äläkkä. Muistaako kukaan mikä se juttu oli ja oliko se ihan tuulesta temmattu?
en vessoja muista, ainut minkä käärijän taustanauhoista muistan on se taustalaulajan vaihdos umk:sta viisuihin, se originaali kun ei päässy liverpooliin. viisuissa ne kuulosti vähän huonommilta kuin umk:ssa.
Vierailija kirjoitti:
Hollanti ei kauheesti viisuista välitä, tietty jotkut viihdeohjelmat kyllä, mutta se ote on usein enemmän naljaileva kuin kannustava. Viime vuonnahan se duo sai traumat kun niitä haukuttiin pitkin lööppejä koska ei osannu laulaa biisiään (jonka teki Duncan Laurence, sen ois pitäny laulaa joku tyyppi yksin eikä duona).
Hollantilaiset on hyvin suorapuheista kansaa niin hyvässä kuin pahassa. Edes Suomessa ei olla ihan niin suoria.
Tuosta suorapuheisuudesta olen myös kuullut ja lukenut. Mutta itselle siis näistä viime vuoden lööpeistä ja tv-ohjelmista ja omasta prepartystä tullut juuri kuva, että viisut on siellä kiinnostavat. Niinku briteissäkin, vaikka ovat kyynisiä. Näytettiinhän jopa meidän UMK jossain hollantilaisella kanavalla tänä vuonna, ei missään pääkanavilla tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään tosi paljon Ukrainan tämän vuoden kappaleesta, mutta Amsterdamin live ei ollut kovin hyvä. Toivottavasti parantavat menoa itse viisuissa.
Mulle Ukrainan biisi on tämän viisuvuoden ykkönen. Uskon, että Malmössa live-esityskin onnistuu hyvin. Lavastuksen suhteen olen myös luottavainen, koska Ukrainalla on aina ollut näkemystä ja taitoa luoda niistä biisiä tukevia ja näyttäviä.
Amsterdamissa niillä oli kuulemma vaan pieni sekaannus, Jerryn piti tehdä jotain muuta aluks mutta musiikki alkoikin eikä ehtinyt heti mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Käärijä kertoi podcastissa, että UMK-nauhat ei kelvanneet Euroviisuihin, kun niissä oli kai hänen omaa ääntään. Lähettivät uudet, jotka oli aika "tyhjät". Paikan päällä selvisi, että niissä voi olla enemmän ääntä, kunhan joku muu tuplaa siellä.
Tilasivat sitten kiireesti uudet, joihin tuottaja Allu äänitti lisää taustatukea. Urheilucastin juontaja naureskeli, että joo jossain vessatauolla tms on nyt äänitetty uudet taustat ja tän osa täällä otti aika kirjaimellisesti 😁.
Nyt kun on Hollanninkin esitys nähty livenä, niin kyllä näistä suosituimmista ehdoton ykkönen on Nemo. Oli myös semisti petrannut vaatetustaan. Toivottavasti voittaa, kun on niin lahjakas kaveri.
Megaralla näyttää olevan vauhti päällä Tukholmassa 😂
Onko livestreamia tukholmaan? en oo ehtiny etsiskellä
Ainiin olikin noi taustanauhasekoilut. Joo omaa ääntä ei saa olla taustana, muuten se menis playbackista. Vaan taustalla joku muu henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Mistä näet?
Ok, kiitos selvennyksestä että miten se juttu meni!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä näet?
Wiwibloggsin instasta. Ne on siis videoita.
Nemo osaa laulaa, mutta olen myös samaa mieltä jonkun kanssa että kappale on pelkkää äänen esittelyä. Siinäpä se, ei aiheuta tuntemuksia, eikä sitä tarvitse kuunnella uudestaan.
Henri kuulosti amsterdamissa jo todella hyvältä!