Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2024 OFFICIAL

Vierailija
21.01.2024 |

Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.

https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html

Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…

Kommentit (17813)

Vierailija
2761/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tekisi mieli satsata Kroatialle vedonlyönnissä vähän lisää. Live paranee koko ajan ja biisi on sellainen, joka kolahtaa ihmisiin kertarykäyksellä. Vähän vaikea kuvitella, että ns. tavalliset katsojat lämpenisivät heti Sveitsille. Onko liian outo ja vaikea kappale?

Itse en ainakaan ole vieläkään oikein lämmennyt Sveitsin biisille. Varsinkin ensikuulemalla se tuntui todella oudolta ja sekavalta. Samantapaisia fiiliksiä mulla oli myös v. 18 Netan Toy-biisiä kohtaan, enkä ole edelleenkään oppinut tykkäämään siitä.

Vierailija
2762/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tekisi mieli satsata Kroatialle vedonlyönnissä vähän lisää. Live paranee koko ajan ja biisi on sellainen, joka kolahtaa ihmisiin kertarykäyksellä. Vähän vaikea kuvitella, että ns. tavalliset katsojat lämpenisivät heti Sveitsille. Onko liian outo ja vaikea kappale?

Netan Toy voitti myös, outous ei ole este itsessään jos biisissä on myös hyvä laulaja ja tarttuva kertsi kuten näissä molemmissa. On parempi ärsyttää joitakuita kuin olla mitäänsanomaton, ja code tuntuu vähemmän överiltä kuin toy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2763/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläolevakin mainitsi Toyn samaan aikaan :D

Mutta ainakin mulle the code on helpommin lähestyttävä ja kuunneltava.

Vierailija
2764/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on alkanut ärsyttää Baby Lasagnan överiksi mennyt hehkuttaminen. Nolo lavashow Hitler-tervehdyksineen ja keskinkertainen biisi. Jos tuolla voitetaan viisut niin voi hyvää päivää!

Vierailija
2765/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat joista olen jossain määrin pitäneet ovat Viro, Sveitsi ja Italia. Muu on kyllä aika surkeaa.

Vierailija
2766/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netan Toy voitti myös, outous ei ole este itsessään jos biisissä on myös hyvä laulaja ja tarttuva kertsi kuten näissä molemmissa. On parempi ärsyttää joitakuita kuin olla mitäänsanomaton, ja code tuntuu vähemmän överiltä kuin toy. 

Joo, Netan voitto todistaa, että outous ei ole este menestykseen. Se on merkityksellistä , että biisi ja esitys herättää huomiota ja on muistettava. Osa yleisöstä tykkää ja osa ei ollenkaan, mutta kun negatiivisia ääniä ei anneta, niin ratkaisevaa on se, että on tarpeeksi kannatusta, joka realisoituu ääniksi sekä tietenkin raatien suhtautuminen.

Vaikka en itse pidäkään Codesta, ymmärrän hyvin sen menestyspotentiaalin.

Vierailija
2767/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on alkanut ärsyttää Baby Lasagnan överiksi mennyt hehkuttaminen. Nolo lavashow Hitler-tervehdyksineen ja keskinkertainen biisi. Jos tuolla voitetaan viisut niin voi hyvää päivää!

BL:n fanit ovat aktiivisimpia ja fanaattisimpia, mutta riittääkö se tuomaan voittopisteet? Viisuissa äänestävät myös tavikset.

Vierailija
2768/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin fanittaminen ja videot ovat tärkeitä, miten on NoRulesin kohdalla? Suuri yleisö katsoo nämä sukupuolikisat vasta TV lähetyksenä. Toivon hyvää NoRulesille ja ansiokkaita haastatteluja.

Vierailija
2769/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baby Lasagnan ympärillä on paljon ennakkohypeä. Itsekin pidän hänestä tyyppinä ja biisiäkin kuuntelen ihan mielellään, mutta Kroatian voittoon en usko millään, enkä pidä edes top3-sijoitusta varmana. Telepisteet se voi voittaa, mutta raatipisteitä ei tule tarpeeksi.

Vierailija
2770/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Baby Lasagnan ympärillä on paljon ennakkohypeä. Itsekin pidän hänestä tyyppinä ja biisiäkin kuuntelen ihan mielellään, mutta Kroatian voittoon en usko millään, enkä pidä edes top3-sijoitusta varmana. Telepisteet se voi voittaa, mutta raatipisteitä ei tule tarpeeksi.

Toivottavasti raadit pitävät päänsä eivätkä tänä vuonna sorru antamaan liikaa pisteitä laulutaidottomalle fanaatikkojen suosikille vain sen fanatismin takia. Viime vuonnahan ne eivät sitä tehneet.

Vierailija
2771/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BL:n fanit ovat aktiivisimpia ja fanaattisimpia, mutta riittääkö se tuomaan voittopisteet? Viisuissa äänestävät myös tavikset.

kroatialaiset on tosi aggressiivisia ainakin redditin kanavalla. Onneksi suomalaiset eivät sortuneet samaan viime vuonna, mutta ei ollut tarvetta. Käärijää kritisoitiin eikä suomalaiset rynnineet paikalle haukkumaan kirjoittajaa. Mulla ainakin tulee vastareaktio tuosta niiden käytöksestä

mä en osaa arvioida miten katsojat lopulta äänestää BL:ää. Voi voittaa teleäänet tai sitten jäädä top kolmosen/vitosen ulkopuolelle. 

Vierailija
2772/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kroatialaiset on tosi aggressiivisia ainakin redditin kanavalla. Onneksi suomalaiset eivät sortuneet samaan viime vuonna, mutta ei ollut tarvetta. Käärijää kritisoitiin eikä suomalaiset rynnineet paikalle haukkumaan kirjoittajaa. Mulla ainakin tulee vastareaktio tuosta niiden käytöksestä

mä en osaa arvioida miten katsojat lopulta äänestää BL:ää. Voi voittaa teleäänet tai sitten jäädä top kolmosen/vitosen ulkopuolelle. 

Kroatialaiset on tosi aggressiivisia kaikissa someissa! Mullakin on tullut vastareaktio.

Vierailija
2773/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroatialaiset on innoissaan koska yleensä viisuissa ei mene niin hyvin, vähän sama kuin Suomella ennen koronaa, joten mulla riittää ymmärrystä tolle innolle, varsinkin kun baby lasagna oli ihan tuntematon ja biisi varalla. Se on aidosti kiva tarina kun joku tulee ns. puskista.

Aina jos hypeä on niin kannattajat voivat alkaa ärsyttämään, mutta kyllä aika kultaa muistot jos yritetään sanoa ettei suomalaiset ollu viime vuonna ärsyttäviä myöskin silloin tällöin :D Näille menestykseen tottumattomille maille kun osuu hyvä noste kohdalle, niin on ymmärrettävää että kansakin lähtee mukaan.

Biisistä saa olla tykkäämättä, mutta Kroatian into ei ole keneltäkään pois. Ne ei ainakaan tässä vaiheessa uskalla uskoa voittoon joten ei ne musta mitenkään ylimielisiäkään ole.

Vierailija
2774/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luulette, voiko Israel voittaa viisut? Yleisöäänissä on varmasti vahvoilla mutta vaikuttaako tilanne raateihin kumpaankaan suuntaan?

Vierailija
2775/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kroatialaiset on innoissaan koska yleensä viisuissa ei mene niin hyvin, vähän sama kuin Suomella ennen koronaa, joten mulla riittää ymmärrystä tolle innolle, varsinkin kun baby lasagna oli ihan tuntematon ja biisi varalla. Se on aidosti kiva tarina kun joku tulee ns. puskista.

Aina jos hypeä on niin kannattajat voivat alkaa ärsyttämään, mutta kyllä aika kultaa muistot jos yritetään sanoa ettei suomalaiset ollu viime vuonna ärsyttäviä myöskin silloin tällöin :D Näille menestykseen tottumattomille maille kun osuu hyvä noste kohdalle, niin on ymmärrettävää että kansakin lähtee mukaan.

Biisistä saa olla tykkäämättä, mutta Kroatian into ei ole keneltäkään pois. Ne ei ainakaan tässä vaiheessa uskalla uskoa voittoon joten ei ne musta mitenkään ylimielisiäkään ole.

Onhan ne jo varmoja voitosta ja ylimielisiä. Ei se niiden into mitään viatonta ole tai sitten et ole nähnyt tarpeeksi.

Vierailija
2776/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitosta en tiedä mutta kyllä se iskee ensikuulemalta helposti ymmärrettävällä mutta vitsikkäällä englanninkielisellä sanoituksellaan, josta ei tiedä mihin se menee seuraavaksi. Mitä oon reaktioita seurannu, niin harvassa on ne jotka ei oo edes hymähtäny noille sanoituksille. 

Vierailija
2777/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nehän tulee haukkumaan jokaisen, joka julkaisee scoreboardin listansa jos Kroatia ei ole top kolmosessa. 

Vierailija
2778/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulette, voiko Israel voittaa viisut? Yleisöäänissä on varmasti vahvoilla mutta vaikuttaako tilanne raateihin kumpaankaan suuntaan?

En usko. Raadit torppaa jos yleisö ei. Saa hyvin yleisöpisteitä, mutta raadeissa kilpailu on kovaa ja vaikka Israelin nainen on hyvä laulaja ei itse balladi ole voittajamateriaalia.

Vierailija
2779/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jää viimeiseksi ja buuataan lavalle. 

Vierailija
2780/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jää viimeiseksi ja buuataan lavalle. 

Ei jää viimeiseksi. Tulee saamaan tänä vuonna kaikkien kynnelle kykenevien juutalaisten äänet ja muiltakin sympatiaääniä. Miinuspisteitä ei voi valitettavasti antaa. Raatien olisi tärkeää torpata Israelin voitto!

Ketju on lukittu.