Olisitko äänestänyt Antti Häkkästä jos olisi ollut ehdolla ? (kokoomus otti Stubbin Häkkäsen sijaan).
Olin pettynyt kokoomuksen linjaan asettaa presidenttiehdokkaaksi Alexander Stubb. En voi millään muotoa äänestää tuollaista pelleä ja koulukiusaajaa, joka ei edes ole isänmaallinen. Sen sijaan olisin mielelläni äänestänyt puolustusministeri Antti Häkkästä, joka vaikuttaa tasapainoiselta ja järkevältä ihmiseltä.
Nyt en ole löytänyt lainkaan sopivaa presidenttiä näistä nykyisistä ehdokkaista. Todennäköisesti äänestän Sari Essayahia tai Jussi Halla-Ahoa.
Kiinnostaisi tietää, että olisitko sinä pitänyt Häkkästä hyvänä vaihtoehtona. Esim. jos kakkoskierroksella olisi ollut Häkkänen vastassa jotain näistä tarjolla olevista, niin ilman muuta olisin Häkkästä äänestänyt.
Stubbia en äänestä. Enkä Haavistoa. En myöskään Rehniä, joka yrittää ihan liikaa ja jaarittelee, eikä pysy asiassa.
Tai jospa jätetään nämä muiden ehdokkaiden arvostelut pois, niin olisikö Häkkänen ollut sinulle sopiva vaihtoehto?
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestän kaikissa tapauksissa Haavistoa.
Miksi ihmiset äänestävät lapsellista imelän niljakasta Haavistoa. Oikein lähtenyt itteään kaunistamaan ja nuorentamaan kun kauhukseen huomannut et olenkin vanha 66v !! Ja nuori miesemäntä vierellä? Haavisto myisi vaikka äitinsä jos olisi elossa , jotta pääsisi presidentiksi. Maku on mennyt totaalisesti. Ei viitsis kuunnella hänen sössötystään uusien hampaiden läpi. Eihän tyypillä ole edes koulutusta takanaan ja on sivari. Takuulla ei ainakaan suuret ikäluokat tykkää, koska isät olleet sotimassa itsenäisyyden puolesta.
Caruna-Pekka satsasi ennemmin uusiin tekohampaisiin kuin koulutukseen! Todella vihreätä taas!
Olen kuullut aikoinaan inhottavia juoruja Pirkko Mannolasta samassa tehtaassa työskenneeltä. Tai tosiasioitahan ne on. Lyhyenläntä Pirkko pääsi vaatetehtaan mannekiiniksi vanhempiensa suhteilla, ohi ammattimallien. Ja sitä kautta aukeni tie missikisoihin. Eli samaa Pappa betalar -väkeä se on kuin Cai Görankin.
Äänestän nyt tällä kertaa Halla-ahoa.
Häkkäsestä tulee luultavasti presidentti aikanaan...
Sotilasarvot: Rehn. Luutnantti
Stubb: Korpraali
Harkimo; Vänrikki
Haavisto: Sivari
Jussi Halla-aho, Sivari. Suoritti siviilipalveluksen nuorisotalon iltaohjaajana.
Aaltola ei ollut edes sivari terveyssyistä.
Itse av:n kysymykseen: Valinta on Häkkänen. Luutnantti. Olisi ainesta armeijan ylipäälliköksikin.
Jos he kaksi olivat ehdolla ja olisi pakko äänestää, niin Häkkästä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Siksikin pitää äänestää Halla-ahoa. Sillä pelastetaan seuraavat 12 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En äänestä Stubbia, että valitettavasti näin on asiat, että mieluummin olisin äänestänyt Antti Häkkästä. En myöskään äänestä Halla-Ahoa. On vaikea päättää. Olli Rehnissä on myös jotain ärsyttävää, vaikka hän veti luutnanttikortin esiin.
Luutnanttikortti herätti auktoriteettivihasi? Armeija tosin arvostaa todennäköisesti upseeria enemmän kuin sivaria ylimpänä esimiehenään. Ehkä kannattaisi unohtaa se auktoriteettiviha ja keskittyä olennaiseen?
Niin, vastaukseni avausviestiin on tietysti Häkkänen.
Presidentti on armeijan ylipäällikkö ja olisi suotavaa, että presidentti olisi käynyt armeijan. Minun on vaikea nähdä Rehniä presidenttinä.
Vierailija kirjoitti:
Harkimo; Vänrikki
Jussi Halla-aho, Sivari. Suoritti siviilipalveluksen nuorisotalon iltaohjaajana.
Itse av:n kysymykseen: Valinta on Häkkänen. Luutnantti. Olisi ainesta armeijan ylipäälliköksikin.
Presidentin pitää johtaa ja laatia sotasstrategiat. Siihen noista pystyy vain Halla-aho. Sori nyt vaan.
Vierailija kirjoitti:
Hitto, meinasi pärskähtää kavit näppikselle :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harkimo; Vänrikki
Presidentin pitää johtaa ja laatia sotasstrategiat. Siihen noista pystyy vain Halla-aho. Sori nyt vaan.
Kun hän nyt edes kävisi sen asepalveluksen ennenkuin alkaa kentsuja neuvomaan ja päätöksiä tekemään. Erottaisi edes harjanvarren kivääristä. Armeijan ylipäällikkönä ei pärjää millään venäjänkielen filosofian kurssilla vaan kyllä presidentillä pitää olla sotilaskoulutuksen vähintään perustiedot ja taidot hallussa. Eikä niitä opita kuin käymällä armeijan - vaikka mentäisiin kuinka ideologia ja mestarinpalvonta edellä.
Vierailija kirjoitti:
Heh, Häkkänen valtiomies? Perusgeelitukka-autokauppias.
Eikö trollitehdas parempaan pysty?
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että Orpo kumminkin etuilee vielä siinäkin. Ensin antoi Stubbille ehdokkuuden, mutta seuraavan ehdokkuuden hän saa itselleen. Laita mieleesi ja katsotaan. Monet olisi jo tänä vuonna Orpon halunneet pressaksi, kun somea olen lueskellut. Suosittu pm olisi myös suosittu presidentti. Mutta mitä ilmeisemmin Orpo itse haluaa vaikuttaa nyt maan sisäisiin asioihin, koska ei asettunut ehdolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Liian nuori ja sliipattu.
Mua häiritsee se sen rotannaama. Sori nyt vaan. En pääse siitä yli.
Eikö trollitehdas parempaan pysty?
Häkkänen on komein kansanedustaja jonka tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että Orpo kumminkin etuilee vielä siinäkin. Ensin antoi Stubbille ehdokkuuden, mutta seuraavan ehdokkuuden hän saa itselleen. Laita mieleesi ja katsotaan. Monet olisi jo tänä vuonna Orpon halunneet pressaksi, kun somea olen lueskellut. Suosittu pm olisi myös suosittu presidentti. Mutta mitä ilmeisemmin Orpo itse haluaa vaikuttaa nyt maan sisäisiin asioihin, koska ei asettunut ehdolle.
Orpo tulee kuluvalla hallituskaudella menettämään kaikki työväen äänet. Kiitos hänen ja EK:n masinoimien leikkaisten.
Häkkänen sensijaan säilyy taustalla pitäen kilpensä kirkkaana eikä häntä koeta syypääksi köyhälistön kurjuuden aiheuttajaksi, joka on muuten neljän vuoden päästä realisoitunut täysillä. Orpo saa Viinasen kohtalon: Ikuiset vihat niskaansa.
Vierailija kirjoitti:
Häkkänen on komein kansanedustaja jonka tiedän.
Aikanaan myös komea presidentti.
Eipä siinä, kyllä on Niinistöäkin kelvannut katsella.
Karismaattisia molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli Orpon munaus. Häkkänen olisi kerännyt laajemmin kannatusta.
Ja Häkkänen varmasti tietää että jos Stubb ei menesty näissä vaaleissa, se laskee Orpon pisteitä puheenjohtajana ja pian Häkkänen nähdäänkin kokoomuksen johdossa ja varmasti tulevaisuudessa myös presidenttinä. Häkkäselle tämä oli itseasiassa aika hyvä näin.
Voihan sen kuolleenkin äidin myydä - ja moneen kertaan. Itkuhaastattelua vaan Eevaan ja Apuun, että saa mummojen äänet.