Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Polyamoria tai avoin suhde joka oikeasti TOIMII?

Vierailija
21.01.2024 |

Kukaan kuullut tai on sellaisessa?

En nyt kaipaa niitä hehkuttajia, joiden suhde on kestänyt tyyliin alle vuoden, ja ovat jo kertomassa että tämä on ainoa oikea tapa elää kaikille. Ja sitten alle vuodessa suhde on ohi ja poly ja avoinsuhdehekutukset poistettu instagramista. 

Tarkoitan oikeasti pitkiä ja vakaita, yli 10v suhteita. 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut ikinä toimivista sellaisista ja ikääkin on lähes 50. Olen itse 100% yksiavioinen. Mutta jos olisi pakko polyilla niin se olisi niin että minä (nainen) ja mulla 2-3 miestä. Ikinä ei niin että yksi mies ja minä olisin yksi tuon miehen naisista.

Vierailija
22/28 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polysuhteet ovat erittäin harvinaisia. Ehkä prosentin luokkaa. Kestävät sellaiset vielä harvinaisempia. Moni polysuhteiden autuuttaa somessa julistava on oikeasti ihan tavallinen sarjapettäjä joka ei kykene olemaan rehellinen ja kommunikoimaan avoimesti oli hänen suhdemuotonsa mikä hyvänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Higamus pigamus, miehet ovat moniavioisia. Hogamus, pogamus, naiset ovat yksiavioisia."

Mun kokemuksen mukaan just toiste päin. Mies saa hyvällä tuurilla yhden naisen suhteeseen ja nainen tilaa seuraa niin paljon kuin jaksaa.

Yksiki tuttu käydä töide jälkee aina treffeillä eri tyypin kanssa.

Vierailija
24/28 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut avopuolisoni kanssa yli 10 vuotta yhdessä josta noin puolet ollaan oltu polyamorisia. Kuten joku sanoi mikään suhde ei ole ongelmaton, en tiedä miksi tämmöistä oletetaan/odotetaan polyamorialta? Jos monogamiset ihmiset päätyy eroon siinä harvoin taidetaan syyttää siitä sitä suhdemuotoa. Mikään huonon suhteen pelastaja polyamoria ei ole. Se vaatii halua hyvään itsetuntemukseen ja kommunikointiin mutta en tiedä miksi samaa ei niin usein vaadita ihan monogamialtakin? Meillä tämä on toiminut mutta en ole sitä ratkaisuksi jokaiselle tarjoamassa, minä elän tällä tavalla ja olen onnellinen ja jos se on joltain muulta pois niin ihmettelen. Parisuhteet ylipäätään ei ole kaikkien juttu eikä mikään tie onneen, jokainen elää tyylillään.

Tsemppiä teille, minä olen tuo polyamorinen keski-ikäinen. Rasittavinta on se, ettei kaikille voi kertoa, niin paljon ilkeyttä ja uteliaisuutta. Läheisimmät tietävät. 

Vierailija
25/28 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi pieleen mennyttä polysuhdetta, siihen loppui mun kokeilut. Vaatii molemmilta tahoilta todella hyvää kommunikointia ja ymmärrystä myös tois(t)en tunteille eikä ainoastaan omille. Toisen suhteen kaatoi kumppanin itsekkyys ja toisen pettäminen, ei ollut kertonut että oli viritellyt selän takana uuden ihmisen kanssa juttua. 

Kuinka moni lopettaa monogamian kahden pieleen menneen suhteen jälkeen 🤔

Minusta eivät ole verrannollisia. Sen sijaan joku voi lopettaa vaikka tietyn alan ammattilaisten deittailun usean huonon kokemuksen jälkeen.

Vierailija
26/28 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polysuhteet ovat erittäin harvinaisia. Ehkä prosentin luokkaa. Kestävät sellaiset vielä harvinaisempia. Moni polysuhteiden autuuttaa somessa julistava on oikeasti ihan tavallinen sarjapettäjä joka ei kykene olemaan rehellinen ja kommunikoimaan avoimesti oli hänen suhdemuotonsa mikä hyvänsä.

Näin se on. Sellainen ei ole kaunis sisäisesti eikä ulkoisesti saati että pystyisi olemaan aito.

Vierailija
27/28 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toimii polyamoriasuhde jos joku tai jotkut tulevat raskaaksi ? Ajankäyttöongelmia ?

Vierailija
28/28 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten toimii polyamoriasuhde jos joku tai jotkut tulevat raskaaksi ? Ajankäyttöongelmia ?

Mistähän kuulin naisesta, joka päätti olla tekemättä isyystestiä. Mahdollisia isiä tuo ei haitannut, mutta onko epäreilua lasta kohtaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä