Erosin liitosta ja liityin loimaan kassaan, joka varmasti neuvottelee paremmat työehdot kuin tehy
Ei tarvitse lakkoilla ja haitata kehitystä ja olla sen jarru. Ytk.sta saat kaiken saman ja lakiavun. Varmasti seuraavalla kierroksella se neuvottelee asiallisemmin sopivat ehdot, ilman lakkoa kiitos
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllästyin aikoinani Tehyyn. Aina kun kysyi jotain apua, niin vastaus oli että kysy luottamusmieheltäsi. Luottamusmiestä ei meillä ollut koskaan valittu. Eivät tätä ymmärtäneet. Liityin Ytk:hon ja olen sekä kassan että liiton jäsen. On halvempikin.
No olisiko kannattanut valita luottamusmies?
No varmaan olisi, mutta ei sitä yksin valita. Joskus yritettiin mutta ei oikein katsottu hyvällä tällaista "järjestäytymistä" ja kukaan ei lopulta uskaltanut ajaa asiaa.
Sitä suuremmalla syyllä homma olisi pitänyt viedä loppuun. Hankala liiton toimitsijan on teidän työpaikan oloja tietää ja vastailla kysymyksiin, jos luottamusmies puuttuu. Lisäksi luottamusmies tyypillisesti saa työaikaa tehtävän hoitamiseen.
Porvoon osastossa homma varmaan toimiikin noin.
Itsekään kuulu liittoon eikä meillä sellaista edes ole. Palkka mukava ja siihen on helppo vaikuttaa.
Pelkkään kassaan liittyminen ei ole mikään ratkaisu jos joskus haluaa saada lakiapua. Siksi olen YTK:n täysjäsen enkä Tehyn kassajäsen.
Tämän hetken tilanteessa kenkä heiluu joka tapauksessa. Ja uusia töitä ei ole. ehkä riittävän järeä lakko saisi ton paskahallituksen eroamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät tunnu ymmärtävän liiton ja työttömyyskassan välistä eroja. Jokaisella liitolla on kassa, ja myös pelkkään kassaan voi halutessaan liittyä. Kassan jäsenmaksu on huomattavasti halvempi kuin liiton. YTK on kalleimmasta päästä, ellei kallein.
Entä sitten? En halua olla rahoittamassa AY-touhuja millään muotoa, joten maksan ihan mielelläni kalliimmin YTK:lle. Ja neuvottelen muuten palkkani & etuni ihan itse, ns näyttöihin perustuen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllästyin aikoinani Tehyyn. Aina kun kysyi jotain apua, niin vastaus oli että kysy luottamusmieheltäsi. Luottamusmiestä ei meillä ollut koskaan valittu. Eivät tätä ymmärtäneet. Liityin Ytk:hon ja olen sekä kassan että liiton jäsen. On halvempikin.
Tämä on totta. Huonoilla työpaikoilla ei saada luottamusmiehiä, koska se on sekä raskas että vaarallinen tehtävä niissä työpaikoissa.
Niin, olet ytk:ssa ja nautit Tehyn neuvottelemista työsuhdeasioista.
Jos olet oikeasti tuota mieltä kuin aloituksessa kirjoitit, todistat hoitajien tietämättömyyttä ja typeryyttä.
Ai oikein neuvottelee :D. AP on tyhmä kuin saapas.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin oli ihan samat palkat samoissa työtehtävissä riippumatta siitä kuuluiko tai ei mihinkään liittoon.
Ei saatan* tötä tyhmyyden määrää...
Voihan Pisa- tutkimus...
Kaikki eivät tunnu ymmärtävän liiton ja työttömyyskassan välistä eroja. Jokaisella liitolla on kassa, ja myös pelkkään kassaan voi halutessaan liittyä. Kassan jäsenmaksu on huomattavasti halvempi kuin liiton. YTK on kalleimmasta päästä, ellei kallein.