Erosin liitosta ja liityin loimaan kassaan, joka varmasti neuvottelee paremmat työehdot kuin tehy
Ei tarvitse lakkoilla ja haitata kehitystä ja olla sen jarru. Ytk.sta saat kaiken saman ja lakiavun. Varmasti seuraavalla kierroksella se neuvottelee asiallisemmin sopivat ehdot, ilman lakkoa kiitos
Kommentit (31)
Provo tai idiootti aloittaja. Ytk ei ole ammattiliitto vaan pelkkä kassa.
Turha jäädä odottelemaan mitään neuvotteluja.
Jos palkka ei ole riitävä, niin sitten vaihtaa vain sellaiseen firmaan, jolla on varaa maksaa kunnon palkkoja.
Ei neuvottele vaan minä ihan itse.
EK tiedottaa taas.
Loimaan kassan perustaja kertoi perustaneensa sen liittoja vastaan. Siinä oleminen maksaa vähemmän juuri siksi, että hölmöt jättäisivät liitot, ja pikku hiljaa työnantajat saisivat määrätä kaikesta. Ihan kuten nyt on tapahtumassa, kun on äärioikeisto ja oikeisto hallituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Provo tai idiootti aloittaja. Ytk ei ole ammattiliitto vaan pelkkä kassa.
Veikkaan idioottia.
Kyllästyin aikoinani Tehyyn. Aina kun kysyi jotain apua, niin vastaus oli että kysy luottamusmieheltäsi. Luottamusmiestä ei meillä ollut koskaan valittu. Eivät tätä ymmärtäneet. Liityin Ytk:hon ja olen sekä kassan että liiton jäsen. On halvempikin.
Perussuomalaiset ajaa duunarin asiaa
Tämä on samaa tasoa kuin nuori, joka sanoo poliisin pidättäessä hänet "Lukekaa minulle minun oikeuteni", amerikkalaissarjan henkeen.
Ytk on ajanut asiansa, poika kehuu, työttömyysturva maksettu sujuvasti ja ohjeita saanut kysyttäessä. Nyt työllistynyt, joten kaikki ok.
Päivän paras. Työttömyyskassa prosessoi vain työttömyyskassamaksut ja työttömyyskorvaukset, jotka maksetaan pääosin VEROvaroista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllästyin aikoinani Tehyyn. Aina kun kysyi jotain apua, niin vastaus oli että kysy luottamusmieheltäsi. Luottamusmiestä ei meillä ollut koskaan valittu. Eivät tätä ymmärtäneet. Liityin Ytk:hon ja olen sekä kassan että liiton jäsen. On halvempikin.
Ytk ei ole ammattiliitto. Se on työttömyyskassa, mistä saa vähän enemmän maksamalla lisäpalveluita.
Vierailija kirjoitti:
No olisiko kannattanut valita luottamusmies?
Meillä ainakin oli ihan samat palkat samoissa työtehtävissä riippumatta siitä kuuluiko tai ei mihinkään liittoon.
Miksi maksaa Tehylle joka palkasta melkein 2%, kun pakka muutenkin huono ja apua ei saanut. Tuntui, että ajoi vain sairaanhoitajien asiaa vaikka muitakin paljon pienempipalkkaisia hoitajia on jäsenenä. Ytk maksaa jotain 120€ vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Päivän paras. Työttömyyskassa prosessoi vain työttömyyskassamaksut ja työttömyyskorvaukset, jotka maksetaan pääosin VEROvaroista.
Mistäs meinaat että ansiosidonnaiset työttömyyskorvaukset maksetaan. 5 prosenttia maksaa liitto ja loput tulevat sieltä VEROrahoista.
Vierailija kirjoitti:
Turha jäädä odottelemaan mitään neuvotteluja.
Jos palkka ei ole riitävä, niin sitten vaihtaa vain sellaiseen firmaan, jolla on varaa maksaa kunnon palkkoja.
Tämä.
Pelkän kassan jäsenyyden olisit saanut myös Tehystä, vuosimaksu muistaakseni 42 euroa. Paljonko maksat YTK:lle?
Ei sellaista kassaa ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olisiko kannattanut valita luottamusmies?
No varmaan olisi, mutta ei sitä yksin valita. Joskus yritettiin mutta ei oikein katsottu hyvällä tällaista "järjestäytymistä" ja kukaan ei lopulta uskaltanut ajaa asiaa.
Eihän se mitään neuvottele.
T. YTK:n jäsen