Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä voi tehdä, kun ex ei suostu palauttamaan asunnon ja varaston avaimia?

Vierailija
20.01.2024 |

Erosta on jo lähes 10kk, eikä aikuinen yli 50v mies suostu antamaan avaimia asuntoon minulle takaisin. Heräsin tänäänkin painajaiseen, että tuli vaan yhtäkkiä asuntooni. Olen muutamia kertoja ollut haistavinani, että asunnossani käytiin syksyllä. Tavaaraakin (pientä, mutta kallista)  on oudosti kadonnut. Olen ilmoittautunut vuokranantajalle, mutta hän sanoi, että jos tällasissa tilanteessa kun erotaan, pitäisi aina vaihtaa lukot, olisi se loputon rumpa.  Käski vaan minun hoitaa itse avaimet takaisin. Poliisillekko näistä ilmoitetaan, vai voiko tosiaan tehdä mitään, jos mies ei vastaa pyyntöihini. 

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo lukot vaihtoon kun ex aiheuttaa tuollaisia ongelmia. Turha odottaa milloin on koti tulessa kotiin palatessa tai muuta sairasta. 

Vierailija
42/59 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on rikos tulla asuntoosi, jos mies on virallisesti muualla asuva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millainen lukko on, mutta me emme muutossa saaneet kaikkia avaimia, joten vain meille sarjoitettiin lukko uudelleen, ei sitä koko taloon tehty. Tosin varastoihin niillä kadonneilla avaimilla yhä pääsee. Tässä tapauksessa yksi avain oli entisen asukkaan ulkomailla asuvalla lapsella ja yksi oli kadonnut mahdollisesti jo edellisten asukkaiden aikana, mutta meitä edeltävä asukas ei ollut hoksannut tarkistaa avainten määrää.  Mutta ei se niin iso rumba ole. Pari sataa maksaa. Ilmoita isännöitsijälle, jos on eri kuin vuokranantaja ts. asut yksityisellä. 

Vierailija
44/59 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

100-150 e omaan piikkiin uusista avaimista/lukosta on halpa hinta, jos vastineeksi saa mielenrauhaa ja asumisrauhan.

Vierailija
45/59 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vaihtoehto on että pyydät vuokranantajalta luvan laittaa varmuuslukon. Isännöitsijää varmasti kiinnostaa jos varastoihin pääsee joku ulkopuolinen. 

Vierailija
46/59 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ap ole sitten tajunnut, että se on sinun tehtäväsi uusia ne lukkojen sarjoitukset?

No ei ole. Ap on vuokralla, eikä saa ominpäin tuollaisia hommia tehdä..

Vierailija
47/59 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi jos vastaat vuokrasopimuksesta ja sinulle on luovutettu x määrä avaimia ja palautat vain y määrän, kun muutat pois, niin vuokranantaja voi veloittaa lukkojen uudelleensarjoituksen ja tosiaan, jos niillä pääsee muihinkin tiloihin, niin voi tulla lisälaskua taloyhtiöltä, joten kannattaa olla viranomaisiin yhteydessä.

Nykyään on onneksi useimmissa taloissa ns. emännän avain, jolla pääsee vain yhteisiin varasto- ym. tiloihin. Eli riittää pelkkä asunnon lukon sarjoitus. 

Vierailija
48/59 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän piikkiin nuo menevät jos hän ei ole pois muuttaessaan avaimia palauttanut. 

Vierailija
49/59 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Video valvonta niin saat sen elukan kiinni itse teosta.

Vierailija
50/59 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisille rikosilmoitus. Kyseessä on luvaton hallussapito (muistelen, että tuo oli rikosnimike). Tuolla lailla sain itse avaimeni takaisin eräältä tyypiltä, joka oli ne "kadottanut", mutta kummasti ne aina löytyi, kun hänellä oli mielestään jotain asiaa kotiini.

Vierailija
51/59 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyppä poliisilta. Täältä tuskin apu löytyy.

Älkää nyt hemmetissä usuttako ihmistä poliisin puheille tämmösessä asiassa! Niillä on ihan oikeitakin töitä.

Varkauksista ainakin pitää ilmoittaa. On sitten tiedossa, ettei ole eka kerta, jos niitä tulee lisää.

Vierailija
52/59 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100-150 e omaan piikkiin uusista avaimista/lukosta on halpa hinta, jos vastineeksi saa mielenrauhaa ja asumisrauhan.

Kalliiksi tulee myös, jos niitä arvoesineitä katoaa lisää.

Vierailija
53/59 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako muutkin ihmiset, jotka ei virallisesti asu samassa osoitteessa sinun kanssasi, tulla asuntoosi, jos exäsi vain antaa heille avaimesi, vai miksi et tajua, että sellainen on rikos, että joku ulkopuolinen tulee asuntoosi?

Vierailija
54/59 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutus ei korvaa kadonnutta tai hukattua omaisuutta! Toisekseen jos korvaushakemukseen antaa väärät tiedot, se on vakuutuspetos.

Eikä se ole myöskään vuokranantajan.asia sarjoittaa lukko, jos avaimet on jäänyt ex:n haltuun.

Itse en miettisi hetkeäkään, vaan sarjoittaisin omalla kustannuksella.

Mitä jäynää se ex voisi vielä tehdä, jos.varastelee? Ottaa vaikka pikavippejä naisen henkilötunnuksella. Tai odottaa komerossa..

Tässä tapauksessa tarkistaisin vielä  onko ex varmasti muuttanut osoitteesta pois vai onko hän vielä kirjoilla asunnossa.

Vierailija
55/59 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano vuokranantajalle, että ex on väkivaltainen ja pelkäät sitä. Tarjoudu maksamaan puolet, maksa kokonaan jos ei suostu. Tarvit sen luvan kuitenkin.

Ap:n kuuluu maksaa kokonaan lukkojen uudelleen sarjoitus. Vuokranantaja ei ole vastuussa ap:n huonosta miesvalinnasta

Vierailija
56/59 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano vuokranantajalle, että ex on väkivaltainen ja pelkäät sitä. Tarjoudu maksamaan puolet, maksa kokonaan jos ei suostu. Tarvit sen luvan kuitenkin.

Ap:n kuuluu maksaa kokonaan lukkojen uudelleen sarjoitus. Vuokranantaja ei ole vastuussa ap:n huonosta miesvalinnasta

Sen exän se kuuluu maksaa kun ei ole avaimia palauttanut, hänkin on siinä asunnossa asunut..

Vierailija
57/59 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muuttaisin vain pois. Jos vuokrasopimus ollut molempien nimissä niin molemmat on vastuussa avaimista. Sinä vain palautat omasi ja se on sitten exän vastuulla palauttaa omansa vuokranantajalle. 

Vierailija
58/59 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukot  vaihda - laita  turvalukko lisäksi.   Ilkeä  ihminen on, tarvittaessa  hanki    lähestymiskielto  jos käynyt  asunnossa. Kotirauhaa  rikkoo  hän, olehan  varovainen  jos  aloitat  uuden  suhteen!!

Vierailija
59/59 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rikosilmoitus varastamisesta.