Mitä voi tehdä, kun ex ei suostu palauttamaan asunnon ja varaston avaimia?
Erosta on jo lähes 10kk, eikä aikuinen yli 50v mies suostu antamaan avaimia asuntoon minulle takaisin. Heräsin tänäänkin painajaiseen, että tuli vaan yhtäkkiä asuntooni. Olen muutamia kertoja ollut haistavinani, että asunnossani käytiin syksyllä. Tavaaraakin (pientä, mutta kallista) on oudosti kadonnut. Olen ilmoittautunut vuokranantajalle, mutta hän sanoi, että jos tällasissa tilanteessa kun erotaan, pitäisi aina vaihtaa lukot, olisi se loputon rumpa. Käski vaan minun hoitaa itse avaimet takaisin. Poliisillekko näistä ilmoitetaan, vai voiko tosiaan tehdä mitään, jos mies ei vastaa pyyntöihini.
Kommentit (59)
No eipä tuossa ole muuta vaihtoehtoa kuin lukkojen uudelleen sarjottaminen palautti avaimet tai ei. Ja mahdollisimman nopeasti. Vai meinaatko ap että voit luottaa siihen ettei exä ole teettänyt kopioita avaimista vaikka palauttaisikin ne?
Pyydä lupa vuokranantajalta lukkojen sarjoitukseen, jonka tietty maksat itse. Tai sitten kameravalvonta, ja poliisille ilmoitus, jos exä näkyy kuvissa.
Lukkojen vaihto. Sehän maksaa. Exäkö sen maksaa sitten vai säkö joudut.
Joo lukot voi vaihtaa mutta aapee maksaa
Mikä loputon rumpa tulee lukkojen vaihdosta tai uudelleen sarjoituksesta??
Aattelitko montakin kertaa ottaa ääliöukon ja erota?
"Olen ilmoittautunut vuokranantajalle, mutta hän sanoi, että jos tällasissa tilanteessa kun erotaan, pitäisi aina vaihtaa lukot, olisi se loputon RUMPA."
Täällä talipäät ehdottelee lukkojen vaihtoa. Ei, ei niitä vaihdeta vaan sarjoitetaan uudelleen.
Lukot vaihtoon/sarjoits ne uudestaan.
Olet muistuttanut exsää monta kertaa niistä ja hän on siis kieltäytynyt palauttamasta avaimia?
Eli ei ole kyse unohduksesta ap!
Sen lisäksi epäilet, että asunnossa on käyty (vieras haju) ja tavaroita on varastettu?
Et todellakaan enää anna sen exsän pölliä kamaa sinulta ap!
Ja mieti vähän, mitä kaikkea voi tapahtua jos esim yllätät exsän/vaikka jonkun exsän kaverin varkaita?
Entä jos exsäsi sekoaa ja tekee sinulle jotakin??
Vaihda ne lukot ap!!!
Vierailija kirjoitti:
"Olen ilmoittautunut vuokranantajalle, mutta hän sanoi, että jos tällasissa tilanteessa kun erotaan, pitäisi aina vaihtaa lukot, olisi se loputon RUMPA."
Taloyhtiössä asuu paljon nuoria pareja, koska vuokratalo. Ei tässä ollut vain minun lukoista kyse. Itselläni tuskin miehet vaihtuilee.
Siis kun tätä edellistäkin katsoin 20 vuottan ja olen itsekin yli 50, niin tuskin tässä mikään miesrumba käynnistyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiössä asuu paljon nuoria pareja, koska vuokratalo. Ei tässä ollut vain minun lukoista kyse. Itselläni tuskin miehet vaihtuilee.
Kumma juttu, kyllä esim. Satolla, Hekalla etc on lukkojen sarjoitus uusiksi onnistunut tuollaisessa tapauksessa.
Aika omituinen vuokranantaja talossa. Sano hälle ja exälle, että teet rikosilmoituksen, luulisi tulevan vipinää
Vierailija kirjoitti:
Täällä talipäät ehdottelee lukkojen vaihtoa. Ei, ei niitä vaihdeta vaan sarjoitetaan uudelleen.
Lopeta palstailu, kun et osaa käyttäytyä.
Pese hampaat ja varaa yö-pöydän laatikkoon liukkaria.
Luvassa on yllätys-seksiä.
Ilmoittaisin poliisille, jos asunto on sinun nimissä ja mies muuttanut virallisesti pois ei hänellä ole oikeutta pitää avainta itsellään. Ja vielä kun epäilet varkauksia niin tottakai poliisille, saa äijä muistutuksen tekojensa vakavuudesta. Ehkä he voi vaatia avaimet takaisin.
Joka tapauksessa sarjoittaisin lukot uudelleen maksoi mitä maksoi, on voinut kopioida avaimesi. Kotikamera ulko ovelle ei ole myöskään huono idea jos pelkäät.
Uudelleensarjoitus ei ole niin kallista kun mietit sijoittsvasi mielenrauhaan ja turvallisuuteen. 80-250 €. Sulla on ollut kuukausia aikaa säästää siihen.
Sano vuokranantajalle, että ex on väkivaltainen ja pelkäät sitä. Tarjoudu maksamaan puolet, maksa kokonaan jos ei suostu. Tarvit sen luvan kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kerro syyksi se, että olet hukannut avaimet. Ehkä saat vakuutuksesta korvausta. Laita ainakin turvaketju.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu lukosta. Vanhat vaihdetaan, uudet sarjoitetaan. Sopiiko laittaa uusi ns. poliisilukko tavallisen lisäksi?
Kos olet hukannut avaimet eli sulla ei ole avaimia niin sinä vastaat kuluista
annoit ne väärälle henkilölle eli sinä vastaat kuluista
jos sulla ei ole palauttaa avaimia niin se lukkojenvaihto maksetaan takuuvuokrasta
Lukkojen sarjoitus.