Mitä voi tehdä, kun ex ei suostu palauttamaan asunnon ja varaston avaimia?
Erosta on jo lähes 10kk, eikä aikuinen yli 50v mies suostu antamaan avaimia asuntoon minulle takaisin. Heräsin tänäänkin painajaiseen, että tuli vaan yhtäkkiä asuntooni. Olen muutamia kertoja ollut haistavinani, että asunnossani käytiin syksyllä. Tavaaraakin (pientä, mutta kallista) on oudosti kadonnut. Olen ilmoittautunut vuokranantajalle, mutta hän sanoi, että jos tällasissa tilanteessa kun erotaan, pitäisi aina vaihtaa lukot, olisi se loputon rumpa. Käski vaan minun hoitaa itse avaimet takaisin. Poliisillekko näistä ilmoitetaan, vai voiko tosiaan tehdä mitään, jos mies ei vastaa pyyntöihini.
Kommentit (59)
Jos vuokranantajan asenne on tuo niin kuinka monella muulla entisellä vuokralaisella on avain tuohon asuntoon?
Vaihda lukot. Etköhän saa kotivakuutuksen kautta korvauksen kun ilmoitat varastetuksi, mitä ne onkin ja teet rikosilmoituksen.
Exäni ex teki saman jopa kahdesti. Se on taloudellista väkivaltaa pakkomaksatuttaa sarjoituksia. Jos on näitä uusia avaimia niin onneksi niiden vaihto on vielä suht edullista.
Laitatuta ylälukko eli kaksi lukkoa asunnon ulko-ovessa. Sitten turvaketju oven sisäpuolelle, sen voit laittaa kiinni esim.yöksi, niin exä ei pääse sisälle.
Ei kai se nyt vuokranantajan maksettava ole, jos vuokralainen on niin tyhmä, että deittaa tyhmiä miehiä?
Mitä vuokranantajasi sanoo siihen kun sanot, että muutat pois ja sitten exäsi löytyy jonkun vieraan ihmisen asunnosta hänen laiskuutensa takia. Siitä tulee sellainen maine ettei kukaan vuokraa siltä enää asuntoa kun tietää, että tuolla liikkuu avaimia siihen asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se nyt vuokranantajan maksettava ole, jos vuokralainen on niin tyhmä, että deittaa tyhmiä miehiä?
Vuokralainen maksaa aina vaihdon jos on hänestä johtuva syy joten en ymmärrä mikä ongelma vuokranantajalla on ellei sitten sillä itselläänkin ole avain asuntoon ja tapana siellä liikkua.
Ota ex takaisin tai muuta muualle.
Soita isännöitsijälle tästä myös, ja taloyhtiön puheenjohtajalle, jos yksityiseltä vuokraat. Mutta kuluista tosiaan vastaat vain sinä.
Vierailija kirjoitti:
Soita isännöitsijälle tästä myös, ja taloyhtiön puheenjohtajalle, jos yksityiseltä vuokraat. Mutta kuluista tosiaan vastaat vain sinä.
Totta, koska jollain on nyt avain myös taloyhtiön tiloihin kuten pyörävarasto, häkkivarastot ym.
Et ap ole sitten tajunnut, että se on sinun tehtäväsi uusia ne lukkojen sarjoitukset?
Välillä miettii mimmosten ihmisten kanssa ihmiset alkaa styylaamaan? Itse oon aina eronnut kaverina eikä oo mitään ongelmaa ollut yhdenkään äijän kanssa. Miksi antaa avain jos äijä on tommonen, kai oot outoja merkkejä havainnut heti?
Ja jos on iLOQ-avain niin niitä saa helposti lisää ja vanhan oikeudet voi perua.
Lisäksi jos vastaat vuokrasopimuksesta ja sinulle on luovutettu x määrä avaimia ja palautat vain y määrän, kun muutat pois, niin vuokranantaja voi veloittaa lukkojen uudelleensarjoituksen ja tosiaan, jos niillä pääsee muihinkin tiloihin, niin voi tulla lisälaskua taloyhtiöltä, joten kannattaa olla viranomaisiin yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Jos vuokranantajan asenne on tuo niin kuinka monella muulla entisellä vuokralaisella on avain tuohon asuntoon?
Vuokralainen on vastuussa asunnon avaimista vuokrasuhteen aikana. Jos hukkaa tai jakaa avaimiaan väärille ihmisille, turha syyttää vuokranantajaa. Vuokrasuhteen päättyessä vuokranantaja tarkistaa, että kaikki asunnon avaimet palautetaan
Vierailija kirjoitti:
Mitä vuokranantajasi sanoo siihen kun sanot, että muutat pois ja sitten exäsi löytyy jonkun vieraan ihmisen asunnosta hänen laiskuutensa takia. Siitä tulee sellainen maine ettei kukaan vuokraa siltä enää asuntoa kun tietää, että tuolla liikkuu avaimia siihen asuntoon.
Vuokrasuhteen loppuessa lukot sarjoitetaan uusiksi ap:n laskuun, koska jätti osan avaimista palauttamatta. Ei vuokralla asuminen tarkoita, että voi asua ilman vastuuta mistään
Hyvä täsmennys tuo aikuinen , yli 50-vuotias mies
Lukot vaihtoon tai sarjoitukseen. Poliisille ilmoitus kotirauhan rikkomisesta tai ainakin herkästi soitto hätäkeskukseen jos näet kyseisen tunkeutujan. Jos ei auta niin hanki tuliase tai ainakin puukko varalle. Exä voi olla vaarallinen eikä tuollaiseen tyyppiin voi luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Kysyppä poliisilta. Täältä tuskin apu löytyy.
Älkää nyt hemmetissä usuttako ihmistä poliisin puheille tämmösessä asiassa! Niillä on ihan oikeitakin töitä.
Kysyppä poliisilta. Täältä tuskin apu löytyy.