Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkupaikkakunnalle tuppukylään "jämähtäminen"

Vierailija
20.01.2024 |

Olen aina ajatellut että ihmisen on hyvä nähdä erilaisia paikkoja, asua eri paikoissa, opetella sopeutumaan ja tutustumaan erilaisiin ihmisiin ym. Ajatusta on vahvistanut se että siskoni on asunut samalla pikkupaikkakunnalla koko ikänsä ja on todella suvaitsematon ja rajoittunut ja samoin hänen aikuinen poikansa. Myös asunut siellä vaan aina. Ovat epäileväisiä kaikkia yhtään erilaisia ihmisiä kohtaan, on kyse sitten ihonväristä, pukeutumisesta, suuntautumisesta tms.

Oma lapseni on tottunut erilaisuuteen, hänellä on kavereita ympäri Suomen ja on paljon käynyt Helsingissä ym. On hyvin suvaitsevainen ja avoin. Nuoresta alkaen puhuikin että haluaa muuttaa Helsinkiin tai jonnekin muualle isommalle paikkakunnalle. 

Nyt sitten kävikin niin että löysi elämänkumppanin ja jäi sittenkin sinne pikkupaikkakunnalle asumaan. Näyttää siltä että ei ole muuttamassa minnekään.

Lohduttakaa nyt minua että hänestä ei tule suvaitsematonta kapeakatseisesti ajattelevaa rasistia, vaikka jäikin sinne? 😅

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuppukylät on jees, pyörää voi pitää ulkona eikä kukaan vie. Autossani ei ole lukittua polttoaineluukkua eikä ole kukaan käynyt imemässä bensoja pois. Iltaisin kun käy kävelyllä niin ei näy ristin sielua ja saa nauttia rauhasta.

Samoin olen unohtanut lukita pyörän, avainnippuni etuoveni lukkoon ulos koko päiväksi roikkumaan ja autonkin ovet on olleet päiväkausia auki eikä mitään ole viety. Yrittäkääs samaa siellä suvaitsevaisissa kasvukeskuksissanne. Enkä itsekään aivan metsässä erakkona asu täällä maalla vaan kylän keskustassa rivitalossa ja ihmisiä on ympärillä.

Mihin edes tarvitset pyörää?

Ajeletko sillä katsomaan kiveä kuusikossa ja mäkeä männikössä? :D

Vierailija
42/70 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemusten perusteella pienistä paikoista tulevissa on ollut enemmän niitä uhmakkaita, kilpailevia, kateellisia ,arvostelevia ,kuppikuntalaisia, loukkaavia ja puolustautuvia ilman syytä ensi hetkillä jo. Saattaahan se olla että siellä muuttuu itsekin paineessa, ei voi sille sitten mitään jos haluaa olla siellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuppukylät on jees, pyörää voi pitää ulkona eikä kukaan vie. Autossani ei ole lukittua polttoaineluukkua eikä ole kukaan käynyt imemässä bensoja pois. Iltaisin kun käy kävelyllä niin ei näy ristin sielua ja saa nauttia rauhasta.

Samoin olen unohtanut lukita pyörän, avainnippuni etuoveni lukkoon ulos koko päiväksi roikkumaan ja autonkin ovet on olleet päiväkausia auki eikä mitään ole viety. Yrittäkääs samaa siellä suvaitsevaisissa kasvukeskuksissanne. Enkä itsekään aivan metsässä erakkona asu täällä maalla vaan kylän keskustassa rivitalossa ja ihmisiä on ympärillä.

Mihin edes tarvitset pyörää?

Ajeletko sillä katsomaan kiveä kuusikossa ja mäkeä männikössä? :D

Ai että, kun tämä kaupunkilaisen tuska on niin mukavaa katseltavaa.

Vierailija
44/70 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas erikoinen aloitus. Pikkupaikkakunnalla voi elää ihan hyvää elämää ja sieltä löytyy myös erilaisia persoonoita. Loukkaavaa väittää, että "tuppukylässä" kaikki olisivat jotain ihan juntteja.

Vierailija
45/70 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka nyt korostatte olevanne onnellisia tuppukylässä, oletteko siis asuneet siellä koko ikänne? Vai asuneet muuallakin?

Asunhan minäkin tuppukylässä, paljon pienemmässä kuin tämä siskoni. Mutta hän on asunut koko ikänsä siinä samalla pikkupaikkakunnalla, itse asiassa 2 km sisällä synnyinkodistaan. Ja hänen kohdallaan ainakaan se ei ole ollut hyvä asia. Ap

Vierailija
46/70 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas erikoinen aloitus. Pikkupaikkakunnalla voi elää ihan hyvää elämää ja sieltä löytyy myös erilaisia persoonoita. Loukkaavaa väittää, että "tuppukylässä" kaikki olisivat jotain ihan juntteja.

A. En ole väittänyt noin ja B. Sulta meni koko pointti aivan ohi. Ap

Vierailija
47/70 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin lapsena pienessä kaupungissa ja hetken aikaa vanhempana isommassa kaupungissa ja täytyy sanoa etten ikävöi enkä voisi kuvitella asuvani kaupungissa tulevaisuudessakaan. Kaikki ei kaipaa niitä ihmisiä ja mukavuuksia ympärilleen.

Vierailija
48/70 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on totta. Muualle muuttaminen avartaa, lisää perspektiiviä ja rohkeutta. Asiat eivät ole niin mustavalkoisia. Samalla paikkakunnalla koko ikänsä asuneetja varsinkin jos eivät ole edes matkustelleet, vaikuttavat yleensä vähän yksinkertaisilta. Sama koskee pääkaupunkiseutulaisia.

Vierailija
49/70 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, antaa olla 😂😂😂Ap

Vierailija
50/70 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka nyt korostatte olevanne onnellisia tuppukylässä, oletteko siis asuneet siellä koko ikänne? Vai asuneet muuallakin?

Asunhan minäkin tuppukylässä, paljon pienemmässä kuin tämä siskoni. Mutta hän on asunut koko ikänsä siinä samalla pikkupaikkakunnalla, itse asiassa 2 km sisällä synnyinkodistaan. Ja hänen kohdallaan ainakaan se ei ole ollut hyvä asia. Ap

Asun tuppukylässä ja kaupunkiin yli 30km matka. Itse olen syntyjään stadilainen ja asunut sielä. Olen paljon tyytyväisempi täällä tuppukylässä kuin kaupungissa.

Vierailija
51/70 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta. Muualle muuttaminen avartaa, lisää perspektiiviä ja rohkeutta. Asiat eivät ole niin mustavalkoisia. Samalla paikkakunnalla koko ikänsä asuneetja varsinkin jos eivät ole edes matkustelleet, vaikuttavat yleensä vähän yksinkertaisilta. Sama koskee pääkaupunkiseutulaisia.

Mahtavaa, JOKU sentään tajusi mitä tarkoitan! Juuri näin. Ap

Vierailija
52/70 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiat eivät todellakaan ole noin mustavalkoisia. Paljon matkustellut ja ympäri maailmaa asunut voi olla sisäänpäin kääntynyt juntti. Ja yhtälailla samasaa paikassa ikänsä asunut voi olla avarakatseinen ja maailmasta kiinnostunut. Minusta enemmäkin kiinni luonteesta kuin asuinpaikasta.

Vierailija
53/70 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on nähty mihin se liika suvaitsevaisuus johtaa. En halua ikkunastani käsikranaatteja sisään vuosikymmenten suvaitsemisen jälkeen joten anteeksi vaan, elelen mielelläni suvaitsemattomana rassssena täällä tuppukylällä ihanassa rauhassa.

Päivitys suomeesi:

Se rasisti eli rasse korvataan nykyisin sanalla rassukka.

"Elelet mielelläsi suvaitsemattomana rassukkana"

Niin oliko tässä viestissäsi joku ideakin? Edelleen asun täällä ihan mielelläni rauhassa, mites siellä suvaitsevaisessa kaupungissa missä pyörätkin häviää alta aikayksikön?

Tyypillistä ennakkoluuloisuutta.

Vierailija
54/70 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartuin pienellä paikkakunnalla, enkä päässyt matkustelemaan ulkomailla, mutta olin siitä huolimatta optimistinen ja suvaitsevainen hippinuori. Sellainen "erilainen" siis.

Nyt aikuisena olen käynyt lomilla ja työn puolesta vaikka missä, ja mitä enemmän olen tutustunut muuhun maailmaan, sitä rasistisemmaksi ja isänmaallisemmaksi olen tullut. Nykyään olen ihan täysi persu ja ylpeä siitä.

Näinkin päin se voi siis mennä, kun todella avaa silmänsä, eikä vain haaveile.

Nyt sinusta on tullut sitten satutäti/satusetä.

Vierailija
55/70 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun miehelle kävi samoin täällä Espoossa. Oli humalassa. Mitään ei viety mutta sen sijaan naapurit huomautti asiasta ja eivät olleet kantiksia.

Vierailija
56/70 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ikänsä Helsingissä asuvaa pidetään maailmankansalaisena, mutta Pihtiputaalla asuva on jämähtänyt paikalleen?

Jotenkin se liittyy globalisointiin ja "fiksuihin koulutettuihin kaupunkilaisnaisiin jotka osaavat äänestää oikein ja olla älykkäästi lisääntymättä".

Vierailija
57/70 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun tuppukylässä ja kaupunkiin yli 30km matka. Itse olen syntyjään stadilainen ja asunut sielä. Olen paljon tyytyväisempi täällä tuppukylässä kuin kaupungissa.

Sehän on ollut aika tavallista Suomessa että palataan kotiseudulle vanhemmiten eläköitymään. Onnistuukohan jatkossa enää samalla tavalla, tuskin.

Vierailija
58/70 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli minulta yritys provosoida tämmöisellä keksityllä aiheella, sori kun tuotin älämölyä. Ap

Ja sinä alat trolleilemaan. Aloitus ei ole keksitty, vaan ihan elävästä elämästä. 

Mutta kun tämä menee tällaiseksi, että muut alkaa kommentoida "Ap:nä", niin katson viisaimmaksi etten enää itse kommentoi mitään. Tiedoksi muille, ystävällisille ja asiallisille ihmisille 😊 Kiitos keskustelusta. Oikea ap.

Vierailija
59/70 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli minulta yritys provosoida tämmöisellä keksityllä aiheella, sori kun tuotin älämölyä. Ap

Ja sinä alat trolleilemaan. Aloitus ei ole keksitty, vaan ihan elävästä elämästä. 

Mutta kun tämä menee tällaiseksi, että muut alkaa kommentoida "Ap:nä", niin katson viisaimmaksi etten enää itse kommentoi mitään. Tiedoksi muille, ystävällisille ja asiallisille ihmisille 😊 Kiitos keskustelusta. Oikea ap.

Aloitus on tarkemmin elävästä kuolemasta. Ainutlaatuinen ainutkertainen elämä valuu puuceehen siinä männyn takana.

Ihan hyvä elämä se oli. Mäntykin kasvoi valtavaksi. Muistan kun isovaari sen istutti...

Vierailija
60/70 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä missä asuu enemmän ihmisiä niin siellä on myös yksilöön kohdistuvia ongelmia enemmän

Vaikka miten hehkuttavat että ympärillä erilaisia ihmisiä ja siihen tottuu ja olen niin avoin blaablaa niin fakta kuitenkin on että on myös kohonnut riski joutua rikoksen uhriksi. Sitten kun napsahtaa kohdalle niin kysytäänpä uudelleen.

Onko se oikeasti suurempi riski? Luulisi että maaseudulla joutuu varomaan vaikka talomurtoja enemmän. Ja kun on ihmisiä ympärillä on nopea saada myös apua jos joutuu ryöstön uhriksi, tulee sairaskohtaus tai muuta.

Jatkuvasti tulee juttuja joissa maassa makaava joutuu pitkään kattelemaan niitä ohi kulkevia kenkiä kun kukaan ei auta.

Mutta tuleepahan kuvatuksi moneen kännykkään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan