Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sulla ohuet ja hennot hiukset?

Vierailija
20.01.2024 |

Aina väitetään, että suomalaisilla on, mutta en usko tähän. 

Itselläni on paksut hiukset, jotka kasvavat nopeasti ja pysyvät hyväkuntoisina vaikka vyötärömittaisinakin. Ikää 42 ja ihan suomalainen olen.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohut ja kihartuva hiuslaatu, mutta hiuksia on paljon.

Vierailija
42/72 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sulla ap välttämättä hius ole sen paksumpaa kuin muillakaan vaan sitä karvaa on vaan enemmän. Kyllä se siitä harvenee kun vaihdevuodet iskee päälle, oota vaan.

Mikäli olen perinyt äitini hiusgeenit, niin ei harvene. Kiitos positiivisesta kommentista.

Ap

Yhtä lailla sä väitit ettet usko hentoon ja ohueen hiuslaatuun. Osalla on karvaa enemmän, osalla vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sulla ap välttämättä hius ole sen paksumpaa kuin muillakaan vaan sitä karvaa on vaan enemmän. Kyllä se siitä harvenee kun vaihdevuodet iskee päälle, oota vaan.

Ei paljoo harvene. Ja on paksuja hiuksia. On luonnonkiharaa.

N54

Eli se harmaa mikä puskee on luonnonkiharaa? 

Vierailija
44/72 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin ohuet hiukset. Ennen inhosin ja kiharsin ja yritin saada niitä tuuhean näköisiksi, mutta opin viimein pitämään niistä! Suorat, sileät ja kiiltävät. Suuri osa maailman ihmisistä taistelee pörröä vastaan ja suoristaa, meidän silkohapsien ei niin tarvitse. Käännetään hennot hiukset eduksi. :) 

Vierailija
45/72 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, ja todellakin jokainen uusi kampaaja siitä ilmoitti. Annoinkin tukan kasvaa, pidän pikku nutturalla ja leikkaan itse latvat. 15v ajan ei ole enää kukaan tukkaani kauhistellut. Veljeni oli myös saanut uudelta parturilta voivottelun tukastaan, eipä mennyt hälle toiste. Miten ammattilaisetkin voivat olla näin törppöjä, kyseessä ei harvinainen ominaisuus eikä ihmisen itsensä aiheuttama. Minä jopa tykkään silkinpehmeästä ja kiiltävästä tukastani. 

Tästä tuli mieleen, etten minäkään ole vuosiin käynyt kampaajien kauhuna. Itselläni karhea, luonnonkihara pehko, mikä hiustenkuivaimella kuivaamalla saadaan kampaamoissa kahta kauheammaksi. Eräskin kampaaja kysäisi, "ettet ole aikonut mennä johonkin fantasia-elokuvaan näyttelemään"... juu en, enkä aio mennä enää kampaamoihinkaan. 

Vierailija
46/72 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on miltei metrin pituinen umpikiharainen tukka. Koska se on myös värisävyä "Prinssi Harry", mua kiusattiin aikoinaan kamalasti sen takia. Niinpä sain päähäni kokeilla sen suoristamista. Siitä ei tullut kuitenkaan yhtään mitään, vaan mun hiukset melkein kärventyivät päähän:(

Vierailija
47/72 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomalaisilla on hento hiuslaatu pääasiassa. Harvoin yksi hius on kuin hevosen jouhi. Hiuksia voi olla paljon, mutta yksi hius on lasimainen ja hento.

Vierailija
48/72 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ohut hiuslaatu ei tarkoita automaattisesti harvaa.

Vierailija
49/72 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikka vanhemmillani oli.

Vierailija
50/72 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukkani on hyvin ilmava, tuuhea ja laineikas, ja aika paksun näköinen. Isoisäni on keski-Euroopasta ja olen tainnut periä hiuslaatuni sieltä.

Tämä on hassua. En sinusta tiedä, mutta monella on paksun näköinen tukka, paitsi kun alkaa tehdä lettiä tai ponnaria niin eipä olekaan, vaan ihan liru. Miten hiusten ilmavuus voikaan hämätä niin paljon. Vasta letistä tai ponnarista näkee hiusten paksuuden. Ja osa vielä käyttää jotain ihme hämäävää ponnarilisäkettä tai löystyttää lettiä, jotta se näyttäisi paksummalta. Naiset ovat kummallisia hiusjutuissaan.

Vierailija
51/72 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät ja ei ohuimmasta päästä. Isällä oli nuorena paksu tumma pehko ja äidillä edelleen vanhempana on tosi paksu pitkä tukka. Geenit vaikuttaa paljon. 

Vierailija
52/72 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tietää, että on paljon hiuksia, eikö niitä ole aika vaikeaa laskea? 

Vierailija
53/72 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei paljoo harvene. Ja on paksuja hiuksia. On luonnonkiharaa.

N54

Eli se harmaa mikä puskee on luonnonkiharaa? 

Luonnonkiharaa on ollut lapsesta lähtien. Ei se mikään uusi juttu ole. Mitä hittoa sä höpötät?

Vierailija
54/72 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä viddu siinä on kun ei uskota? Mulla on myös sellaisia hiuksia seassa jotka on melkein yhtä paksuja kuin ompelulanka. Ja ne on vielä kiharampia kuin muut hiukset.

Vierailija
55/72 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, ja kuulin kampaajien kauhistelua ja käskyjä leikata lyhyeksi. En ymmärrä, miksi ohut lyhyt tukka olisi sen hienompi. Kuten joku aiempi vastaaja, minäkin kasvatin pitkät hiukset ja pidän niitä letillä. Olen saanut tukastani paljon kehuja, mutta kampaamoon en enää astu. Kaveri tasoittaa latvat säännöllisesti. Viimeksi otti hiukan enemmän, kun hiukset olivat kasvaneet jo reisimittaisiksi.

Vierailija
56/72 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tietää, että on paljon hiuksia, eikö niitä ole aika vaikeaa laskea? 

Kampaajat siitä aina sanoi.

Eri

Vierailija
57/72 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina jonkun on pakko tulla lyttäämään :D 

Ei hiukset ohentuneet vv.eiden jälkeen. Ne muuttuivat kihariksi. Aikamoinen yllätys. Mutta kampaajalta kuulin etten ole ainut.

Minulla myös harmaat hiukset on laineikkaita, mutta niitä on vielä hirveän vähän vaikka olen kuusikymppinen. Muuten hiukset ovat lasimaisia ja suoria. Enpä.uskonut, että odotan hiusten harmaantumista.

Vierailija
58/72 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksut hiukset, mutta pälvikaljun myötä kaljuja paikkoja tulee. Sitten kasvavat umpeen ja kalju siirtyy muualle.

Vierailija
59/72 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena minulla oli paksut  hiukset, runsaasti hiuksia, mutta ne olivat laadultaan ohutta, sain hyvin kaikenlaisia nutturakampauksia, niin kuin silloin joskus oli muotia. Mutta kun ikää alkoi karttua tuonne yli kuudenkymmenen niin hiukset alkoivat ohentua vielä entisestään, eli laatu kävi ohuemmaksi. Mutta sitten  menopaussi "vaati" hormonikorvaus hoitoa ja se jatkuu vieläkin ja nyt jo olen yli  seitsemänkymppinen. Hiuksia lähtee ja  on todella vähän, ohutta, mutta leikattu kauniisti tosilyhyeksi, joka kyllä sopiikin minulle ja piirteilleni hyvin on myös täysin harmaanvalkoinen.

Olen kampaajaltani kysynyt, että voinko jotakin tehdä, esim. jollakin aineella, että hiukset eivät kaikki katoaisi, ei vastannut. Toiselta parturilta kysyin samaa ja hän miesparturi kehui, että hiukset ovat tosi hyvät, ja että kun ne eivät ole aiemmin viisikymppisenä lähteneet, eivät ne enää tässä iässä kuulemma lähdekään, siis ei minusta tule aivan kaljua. 

Kiitos tuolle fiksulle parturille!

Vierailija
60/72 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partureiden mukaan minulla on aika tuuheat ja paksut hiukset. Aaltoilevat.