Onko oikein? Työasiaa
Minulle ilmoitetaan että mentävä kahden viikon kuluttua viikoksi toiseen yksikköön perehtymään töihin. Matkaa sen verran että päiväseltään raskas käydä (yli 3h yhteensä), hotelli toki maksetaan. Kukaan ei ensin kysynyt sopiiko minulle. Työsopimuksessa ei ole mainintaa työmatkoista. Vastaavaa nakittamista on muutenkin. Eli ei kommunikoida henkilön kanssa.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
tiedä vaikka palkittaisiin joskus.
Seuraavassa elämässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi menet sinne perehtynään. Määräävät sinne sitten töihin vai mikä ajatus? Tarviiko muiden käydä tätä perehdyttämistä? Eihän tuo kaikille sopisi mitenkään esim, jos on lapsia
Ei vaan tekisin jatkossa noita töitä nimetystä yksiköstäni.
Et halua tehdä niitä?
Totta kai teen ellen sitä ennen irtisanoudu. Tämä perehdytysjakso vain sovittiin minun kanssani juttelematta. Vastaavia selän takana ja välikäden kautta tulevia asioita ollut muitakin. Ap
Nyt ollaan työelämässä eikö lastentarhassa jossa keskustellaan jokaisen vauvan kanssa päivän kulusta. Töissä vaan monesti tehdään päätöksiä ja ne jalkautetaan alaspäin, ei joka
Miksiköhän työnantajat ajavat paikallista sopimista, jos silloin pitää keskustella työntekijöiden kanssa ehdoista?
Ai niin, eiväthän he aiokaan keskustella, vaan ihan vain sanella, kuten nytkin.
Kieltäydyin. Sanoin että koulutus teamsin kautta tai kouluttaja ajaa osan viikosta mun yksikköön. Ei ole edennyt vielä.
Yhden viikon joudut olemaan toisella paikkakunnalla ja hotellissa? Hitsi kun ois kivaa, mä nauttisin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi menet sinne perehtynään. Määräävät sinne sitten töihin vai mikä ajatus? Tarviiko muiden käydä tätä perehdyttämistä? Eihän tuo kaikille sopisi mitenkään esim, jos on lapsia
Ei vaan tekisin jatkossa noita töitä nimetystä yksiköstäni.
Et halua tehdä niitä?
Totta kai teen ellen sitä ennen irtisanoudu. Tämä perehdytysjakso vain sovittiin minun kanssani juttelematta. Vastaavia selän takana ja välikäden kautta tulevia asioita ollut muitakin. Ap
Nyt ollaan työelämässä eikö lastentarhassa jossa keskustellaan jokaisen vauvan kanssa päivän kulusta. Töissä vaan monesti tehdään
Onko tuo ap:n tilanne sanelua? Entä jos pitäisi mennä viikoksi Espanjaan, saisi täyden palkan, maksettaisiin matkat ja päivärahat, olisiko silloinkin kieltäytymisen paikka?
Jäi nyt aloituksesta vähän epäselväksi se, onko ap:n kanssa näistä uusista työtehtävistäkään puhuttu etukäteen. Vai tuliko esimies vaan sanomaan, että "päätettiin, että alat hoitaa tehtävää x, minkä takia lähdet 2 viikon päästä perehtymään näihin tehtäviin paikkakunnalle y"?
Tottakai ap voi kieltäytyä perehdytksestä toisella paikkakunnalla. Mutta se lasketaan töistä kieltäytymiseksi. Ja se jo sinänsä on irtisanomisperuste, puhutmattqkaan siitä, että firmalla ei todennäköiseeti kohta ole tarjota aapeelle muita töitä kuin niitä, johin tämä perehdytys olisi ollut. Ja kun oppia eiole haettu, on asema työmarkkinoilla vaikeampi kuin jos olisi haettu. 837Että onnea vaan valitsemallasi tielllä.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ap voi kieltäytyä perehdytksestä toisella paikkakunnalla. Mutta se lasketaan töistä kieltäytymiseksi. Ja se jo sinänsä on irtisanomisperuste, puhutmattqkaan siitä, että firmalla ei todennäköiseeti kohta ole tarjota aapeelle muita töitä kuin niitä, johin tämä perehdytys olisi ollut. Ja kun oppia eiole haettu, on asema työmarkkinoilla vaikeampi kuin jos olisi haettu. 837Että onnea vaan valitsemallasi tielllä.
Ei henkilöä voida pakottaa noin lyhyellä varoitusajalla toiselle paikkakunnalle. Mikäli työsopimuksessa lukee tietty työntekopaikkakunta. Fiksu työnantaja neuvottelisi asiasta vaikkapa kuukautta aiemmin.
No näin mäkin ajattelen. Eikä ole ainut esimerkki kommunikaation tasosta.