Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLE:n juttu lapsiperheiden toimeentulo Suomi VS. ruotsi

Vierailija
20.01.2024 |

https://yle.fi/a/74-20064899

miksi täällä ei voi yhtä lailla auttaa lapsiperheitä? 

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Mä asun lapsettomana parisuhteessa eli siinä tilanteessa, jossa ihmisellä usein jää hyvin rahaa käyttöön. 

Mutta jos mietin keille haluaisin verorahojeni menevän, niin mm. yksin elävät ikäihmiset olisi se ryhmä, jota pitäisin paljon tärkeämpinä kuin  lapsiperheitä. 

Ilman lapsiperheitä ei ole ketään, joka tulevaisuudessa elättää niitä ikäihmisiä.

Ei näistä nykylapsiperheistä ole kasvattamaan sellaisia aikuisia, jotka pitää muista huolta. Ei he lähde hoiva-alalle. Ei he pidä meistä huolta, yksin tullaan olemaan ja sinkun paras turva on toinen sinkku. Mä lapsettomana olen omassa suvussani se, joka eniten auttaa vanhuksia. 

Meinasin sanoa samaa. Kyllä nyt parhaillaan kasvatetaan sellaista "minäminä" sukupolvea. Mitään ei vaadita ja mitäön ei tartte tehdä jos ei halua.

Vierailija
42/104 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsi on Suomea vauraampi maa ja sen julkinen talous on paljon paremmassa kunnossa. Suomi taas on hyvin velkaantunut maa ja täällä suurempi osa työikäisistä on työttömiä tai kokonaan työelämän ulkopuolella kuin Ruotsissa. Ruotsissa sosiaaliturvan saamiseksi on huomattavasti tiukemmat velvoitteet kuin Suomessa. Tämä kaikki mahdollistaa paremmat tuet myös lapsiperheille.

Ruotsissahan on vastikkeellinen työttömyysturva (oli ainakin jokunen vuosi sitten), ainakin silloin laitettiin työttömyystuen ehdoksi, että yksi päivä viikossa piti tehdä  töitä. Siellä kadut ja ympäristö siivottiin silloin. Siksi Ruostissa on niin kaunista ja puhdasta meidän kaupunkeihin verrattuna. Meillä jotkut työttömät vain heittelevät roskia  kaduille.

En tiedä ovatko siellä työttömät nyt sitten vaihtaneet tuottavampaan ammatt

Kyllä Ruotsissa on isoissa kaupungeissa lisääntynyt asunnottomuus. Valitettavasti tuo dokkari ei ole enää katsottavissa.

"Stefan muuttaa kahden lapsensa kanssa jatkuvasti retkeilymajasta toiseen. Perhe kuuluu ruotsalaisten suurkaupunkien alati kasvavaan uudenlaisten asunnottomien joukkoon. Heidän kohdallaan ei ole kyse päihdeongelmista, mielenterveyden häiriöistä tai muista sosiaalisista vaikeuksista, vaan heillä ei vain yksinkertaisesti ole asuntoa. Ruotsalainen dokumentti."

https://areena.yle.fi/1-50572738

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Mä asun lapsettomana parisuhteessa eli siinä tilanteessa, jossa ihmisellä usein jää hyvin rahaa käyttöön. 

Mutta jos mietin keille haluaisin verorahojeni menevän, niin mm. yksin elävät ikäihmiset olisi se ryhmä, jota pitäisin paljon tärkeämpinä kuin  lapsiperheitä. 

Ilman lapsiperheitä ei ole ketään, joka tulevaisuudessa elättää niitä ikäihmisiä.

P a s K at kukaan perheellinen välittää yksin elävistä. Meidän ainoa turva on me itse, kaltaisemme ja  sitten viimeisellä hetkellä kaikesta lopun tekevä nappi. Lapsiperheet on viimeiset ihmiset, jotka meitä auttaa. 

Vierailija
44/104 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä aina vaan jankataan lapsiperheiden tuista ja avuista? Milloin meitä lapsettomia ja yksinasuvia avustetaan yhtälailla kuin lapsiperheitä? Tämän takia minä vihaan lapsia sekä lapsiperheitä.

NIinpä, jo nyt lapsellisten tuet ovat todella suuri osa veropotista. Lapsettomat maksamat toisten lapsien koulut, päiväkodit jne. ja tämäkään ei näköjään riitä. 

Eivätkä maksa.

Jokainen (!) maksaa omansa. Lapsettomien hyödyllisyys menee miinukselle jatkuvuuden takia, eivät investoi tulevaisuuteen. Ja yksikin lapsen ja työn yhdistävä nostaa taloudelliselta hyödyltä lapsettoman ohi. 

Vierailija
45/104 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkku pärjää kyllä työtuloillaan, kun valitsee elintasonsa tulojensa mukaan. Hänenhän tarvitsee elättää vain itsensä.

Yhteiskunnan olemassaolon ja jatkumisen kannalta lasten syntyminen on välttämätöntä. Sen vuoksi lapsille on taattava riittävän hyvät elinolosuhteet, ja vanhemmille tukea sen verran, että lasten hankkiminen ei jää rahasta kiinni. 

Vierailija
46/104 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

P a s K at kukaan perheellinen välittää yksin elävistä. Meidän ainoa turva on me itse, kaltaisemme ja  sitten viimeisellä hetkellä kaikesta lopun tekevä nappi. Lapsiperheet on viimeiset ihmiset, jotka meitä auttaa. 

Verotus hoitaa ongelmasi valitettavasti. 

Vierailija
47/104 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä aina vaan jankataan lapsiperheiden tuista ja avuista? Milloin meitä lapsettomia ja yksinasuvia avustetaan yhtälailla kuin lapsiperheitä? Tämän takia minä vihaan lapsia sekä lapsiperheitä.

NIinpä, jo nyt lapsellisten tuet ovat todella suuri osa veropotista. Lapsettomat maksamat toisten lapsien koulut, päiväkodit jne. ja tämäkään ei näköjään riitä. 

"Vanhuksen palveluasuminen voi maksaa 5000 euroa kuukaudessa."

"Suurin osa palvelutalojen asukkaista saa yhteiskunnan tukea."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005861397.html

Vierailija
48/104 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sosialistit olivat 4 vuotta vallassa laittamassa kuntoon Suomen sosiaalipolitiikkaa.

Jos Suomalaiset mieluummin äänestävät valtaan nuoria kokemattomia naisia jotka tykkäävät bilettää niin silloin ei tule lapsiperheille lisää tukia ja apua.

Mutta moni sai viihdettä senkin velka rahan edestä jota nyt maksellaan takaisin.

Tyhmyys vaan on asia josta joutuu maksamaan.

Vierailija
49/104 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Juuri kenelläkään ei ole varaa maksaa tuloistaan." 

Vierailija
50/104 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marinin hallitus juuri laittoi teidän köyhien talousasiat kuntoon. 

Vierailija
51/104 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisten hoitokoteja maksetaan 5 miljardia vuodessa verorahoista. 

Vierailija
52/104 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkku pärjää kyllä työtuloillaan, kun valitsee elintasonsa tulojensa mukaan. Hänenhän tarvitsee elättää vain itsensä.

Yhteiskunnan olemassaolon ja jatkumisen kannalta lasten syntyminen on välttämätöntä. Sen vuoksi lapsille on taattava riittävän hyvät elinolosuhteet, ja vanhemmille tukea sen verran, että lasten hankkiminen ei jää rahasta kiinni. 

Mulle ainakin on ihan sama, jatkuuko yhteiskunta vai ei. 

Vierailija
53/104 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monella perheelä on 6000 tulot Ruotsissa.Täällä asuvana näen aina vaan useampia köyhiä varsinkin RUOTSALAISIA lapsiperheitä.Miksi ei otettu vesrtailuun ulkomaalaisia, joiden eläkekin on huomattavasti korkeampi kuin esim minun ,joka olen tehnyt töitä tääälä 50 vuotta. Minu  eläkkeestä on revitty näille uustulokkaille korkeammat eläkeet kuin mitä minula esim on. 

Miten ylipäänsä mahdollista että täällä puijataan tyyppi 18 00000 miljoonaa , yksi perhe ja niitä on monta.Mitkä ihmeen avustukset heilä on , ilman kattoa?

Suhteellisesti ja absoluuttisesti paljon useammalla perheellä kuin Suomessa.

Vierailija
54/104 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, tuskin sua ketään hoitaa, kun tulet vanhaksi. 

Kaikki palvelut on maksullisia. 

Vierailija
55/104 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kiva, että joku tekee niitä lapsia, että on joitakin jotka maksaa sinun eläkkeesi ja vaihtavat vaippasi kun olet vanha. 

Ei tulevaisuudessa ole eläkkeitä.

Vierailija
56/104 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Juuri kenelläkään ei ole varaa maksaa tuloistaan." 

Ja silti hoito on luokattoman huonoa. Työikäiset yrittäjät, joilla kotona k e r m a p erse kersat, käärii rahat taskuihinsa?

Vierailija
57/104 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö lapsiperheiden vanhemmille ole omassa lapsuudessa opetettu, että jos hankkii lapsia, ne tulisi itse elättää?

Nyt hirveää määkimistä kun yhteiskunta ei maksa viuluja.

Jos hommaat lapsen, mieti ensin, onko sinulla varaa elättää hänet.

Oi voi tää meidän lapsi- ja perhevihamielinen Suomitiedättekö, että tämän maan tulevaisuus riippuu vain ja ainoastaan siitä, syntyykö tänne lapsia vai ei. Kituva maa ei kovin pitkään maksele tällaisia eläkkeitä ja sosiaaliturvaa yhtään kenellekään kuin nyt

Vierailija
58/104 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Ellei ole rahaa ei ole hoitajaakaan.

Vierailija
59/104 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahojen kantilta se ei ole se ja sama. Tässä puhuttiin rahasta. 

Vierailija
60/104 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa, kun jengi ei tajua, että ne maksut ei kata palvelun hintoja. Vanhustenhoito maksaa yhteiskunnalle moninkertaisesti sen, mitä vanhus niistä maksaa. Ja kukas niitä palveluja tarjoaa, ellei ole lapsia? Toiset dementoituneet mummot ja papat?