Olenko ainoa joka on saanut veronalennuksen palkkaan ja kaikki muut lakkoilee?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene takaisin nukkumaan. Hallitus ei ole tehnyt vielä mitään taloutta korjaavaa, päin vastoin ottaa velkaa tähtitieteellisen summan.
Kyllä hallitus on tehnyt, se leikkaa ja etsii rahoitukset edellisen hallituksen menolisäyksille.
Edellisen hallituksen menolisäyksiä ovat esimerkiksi nämä:
-Nato
-Kunta alan palkankorotukset
-Soteuudistus
-Perhevapaauudistus
-Velkaa ottivat ja nyt korot nousi
Mitä sinun mielestä hallituksen pitäisi tehdä tässä tilanteessa?
M33
Ottaa lisää velkaa, kuten nyt tekevätkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene takaisin nukkumaan. Hallitus ei ole tehnyt vielä mitään taloutta korjaavaa, päin vastoin ottaa velkaa tähtitieteellisen summan.
Kyllä hallitus on tehnyt, se leikkaa ja etsii rahoitukset edellisen hallituksen menolisäyksille.
-Nato
-Soteuudistus
-Perhevapaauudistus
M33
Nyt on vähän pakko ottaa velkaa koska suomen valtion menot on noussu aivan järkyttävästi edellisen hallituksen takia. Jos tämä uusi hallitus olisi ottanut vähemmän velkaa niin sitten leikkaukset olisi olleet vieläkin rajumpia.
Iso laiva kääntyy hitaasti.
M33
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut jo toistakymmentä vuotta alhainen verotus, joku 14-16 %. Ei mielestäni mitenkään korkea verotus.
Ei minustakaan. Minulla taas menee tämän kuun palkasta veroihin ja veroluonteisiin maksuihin 42%. Mielestäni on TOLKUTON verotus.
Täällä itketään, kun palkankorotuksen myötä progressio on iskenyt ja veroprosentti noussut. Näin se Suomessa menee; mitä enemmän tienaat sitä isommalla osuudella annat pois.
Ja samoin useat kunnat ovat joutuneet nostamaan kuntaveron prosenttia kulujen aina vaan kasvaessa. Nämä rahat menee kylän yhteiseen kassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Nato
-Soteuudistus
-Perhevapaauudistus
M33
Nyt on vähän pakko ottaa velkaa koska suomen valtion menot
Olet typerä urpo. Miksi hallitus ei peru sote-uudistusta? He pystyvät sen tekemään halutessaan. Annetaan lisää rikkaille ja eläkeläisille, kurjistetaan opiskelijat, lapsiperheet ja matalapalkkaiset. Toivottavasti tulee kuukauden kestävä yleislakko.
Tk-eläkkeeni veroprosentti laski, ihan kiva.
Vierailija kirjoitti:
Täällä itketään, kun palkankorotuksen myötä progressio on iskenyt ja veroprosentti noussut. Näin se Suomessa menee; mitä enemmän tienaat sitä isommalla osuudella annat pois.
Ja samoin useat kunnat ovat joutuneet nostamaan kuntaveron prosenttia kulujen aina vaan kasvaessa. Nämä rahat menee kylän yhteiseen kassaan.
Tämä.
Sama asia kun jos teet ylitöitä niin maksat veroja entistä enemmän, tämän takia monet ei edes tee ylitöitä tai jos tekevät niin he ottavat vapaina ne eikä rahana.
Nyt kun tuli soteuudistus niin nyt hyvinvointialueet valittaa että ei ole rahaa joten he joutuvat leikkaamaan, miksi ennen rahat riitti mutta ei enää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veronalennus tuli vain hyväpalkkaisille.
Ilmeisesti olet tosissasi? Kyllä vassarien propaganda menee näköjään tyhmempään väestönosaan kuin kuuma veitsi voihin. Veroalennus tuli kaikille samansuuruisena. Suurituloisilla on suurempi palkka niin veroalennus on euroissa enemmän.
Kuule kun me nähdään se ihan omasta verokortista, että verotus nousi. Katsos kun tämä paskahallitus jätti tekemättä indeksikorjausta verotukseen niin siitä syystä kaikkien alle 20 000e vuodessa tienaavien verotus nousi. SDP kyseli sen perään, että miksi ei ole tehty, mutta nämä duunari vihaajat ei siihen ole mitään vastanneet.
Minkälainen duunari t
Oma lapsikin tekee keikkatyötä paikallisessa firmassa eikä ole päivääkään ollut työkkärin listoilla. Ihan vaan sen takia, että on saanut jalan oven väliin eikä halua pilata sitä sillä, että työkkäri pakottaa menee jonnekin muualle määräaikaiseen pas kahommaan. Yhtään kaljaa ei ole elämänsä aikan nauttinut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Nato
-Soteuudistus
-Perhevapaauudistus
M33
Kysyisin tältä m33, että oletko oikeasti sitä mieltä, että esim. tämä tunnin juna on tarpeellinen tässä taloustilanteessa?
Oletko myöskään ajatellut ollenkaan sitä, että mitä tapahtuu kuin ostovoima romahtaa? Minä itsekin haluaisin, että pitkäaikaisten työttömät "mukavuus syistä" saataisiin kuriin, mutta sitä tämä hallitus ei tee, vaan raha kiertää näille vain eri pussista, muiden tilanne kurjistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä että mikä "veroale". Ainakin minun verokorttini ennakonpidätys nousi 2,5 %-yksiköllä. Nyt menee veroihin 35,5% viime vuoden 33% sijaan.
Sietää tullakin noin korkeilla tuloilla.
Mistä viestistä näit kuinka korkeat tulot ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Nato
-Soteuudistus
-Perhevapaauudistus
M33
Taloustieteilijöiden mielestä taantumassa kannattaa elvyttää taloutta, ei kiristää. Kiristämällä ihmisten elämää tapetaan ostovoima, mikä pahentaa taantumaa.
Joo, laskihan se muutaman kympin kuussa. Minä kyllä maksaisin mieluummin sen muutaman kympin enemmän, jos se tarkottaisi vähemmän leikkauksia yhteiskunnan tärkeisiin palveluihin (kuten terveydenhoito). Vaikka se veronalennus yhdellä ihmisellä on vähän, kertyy siitä valtiolle iso miinus, joka pitää ottaa jostain pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin tältä m33, että oletko oikeasti sitä mieltä, että esim. tämä tunnin juna on tarpeellinen tässä taloustilanteessa?
Oletko myöskään ajatellut ollenkaan sitä, että mitä tapahtuu kuin ostovoima romahtaa? Minä itsekin haluaisin, että pitkäaikaisten työttömät "mukavuus syistä" saataisiin kuriin, mutta sitä tämä hallitus ei tee, vaan raha kiertää näille vain eri pussista, muiden tilanne kurjistuu.
Tuo tunnin juna on investointi tulevaisuuteen eli vihreään siirtymään. Ja sen kustannusarvio on vain 3-4 miljardia euroa.
Tuo hanke myös työllistää ihmisiä.
Ostovoima romahti jo edellisen hallituksen aikana koska hinnat nousi silloin ja korot nousi silloin, ei tämä ostovoiman romahdus ole tämän uuden hallituksen vika. En minäkään kannata sitä että köyhien elämää kuritetaan mutta siitä saadaan kiittää kokoomusta ja nykyistä taloustilannetta.
Miksi se edellinen hallitus ei auttanut millään tapaa vaikka hinnat nousi ja korot nousi? Ainoa apu mitä minä sain oli joku sähköveron alennus joka oli minulle vain muutaman euron kuukaudessa.
M33
Vierailija kirjoitti:
Joo, laskihan se muutaman kympin kuussa. Minä kyllä maksaisin mieluummin sen muutaman kympin enemmän, jos se tarkottaisi vähemmän leikkauksia yhteiskunnan tärkeisiin palveluihin (kuten terveydenhoito). Vaikka se veronalennus yhdellä ihmisellä on vähän, kertyy siitä valtiolle iso miinus, joka pitää ottaa jostain pois.
Sinä voit halutessasi maksaa veroja enemmän niin paljon kuin haluat kun taas suurin osa työntekijöistä haluaa että heidän verotusta kevennetään joten siksi ihmiset äänesti oikeistohallituksen. Suomessa on aivan liian korkea kokonaisveroaste ja hallituksen(puolueista riippumatta) pitäisi ruveta suomessa keventämään verotusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osallistu poliittiseen lakkoon. En ole suuripalkkainen, mutta veroale auttaa minua. Olen töissä käyvä, enkä saikuttele.
Olen sitä mieltä, että sairaita ja vanhoja on autettava, mutta laiskoja ei veroeuroilla tarvitse elättää.
Kerropa minulle miten nämä tukialennukset osuvat siihen kaikista laiskimpaan joukkoon? Niihin, jotka eivät ole käyneet juuri koskaan töissä? Ei nimittäin mitenkään. Raha tulee vain osittain eri pussista... kaikista eniten näistä tukileikkauksista kärsii ne, jotka edes ovat yrittäneet tai tekevät osa-aikaista.
Itse olisin kaivannut tukien leikkausta juuri näiltä pitkäaikaistyöttömiltä...
Valitettavasti pitkäaikaistyöttömissä juuri on niitä sairaita ja vanhoja. Nuoret ja terveet ovat töissä.
Vierailija kirjoitti:
Veronalennus tuli vain hyväpalkkaisille.
ei, kyllä minun veroprossa laski. Osa-aikatyö.
Mun tuloista jotka muutenkin pienet häviää puolet, terv osa-aika duunia puurtanut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo tunnin juna on investointi tulevaisuuteen eli vihreään siirtymään. Ja sen kustannusarvio on vain 3-4 milja
Ja tuota junaa käyttää kaikki kolme Orpon kaveria. Sellainen menestystarina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Nato
-Soteuudistus
-Perhevapaauudistus
M33
Vielä kun joskus kääntyisikin. Elämme niin hullussa maassa nyt että tiedä vaikka mentäis siksakkia päin helvettiä. Niin typerältä porukka oikeasti vaikuttaa, siis tämä jota ei kiinnosta mikään muu kuin raha tai sen puute.
Mutta juuri tähän riitelyyn meidät oli varmaan tarkoitus sumputtaakin. Kyllä se tiettyjä tahoja hyödyttää.
Sietää tullakin noin korkeilla tuloilla.