Paha mieli omasta ulkonäöstä
Olen nelikymppinen nainen ja kulkenut pitkän tien itseni ja piirteideni hyväksymisessä. Minulla on hallitseva kasvonpiirre jonka kyllä saa piiloon, mutta aina en niin jaksa tehdä. Olen ollut koko aikuisikäni parisuhteessa ja muutenkin elämässä menee ihan ok.
Muutama viikko sitten iljettävä sukulaismies kysyi humalassa kuulteni puolisoltani, kuinka tämä voi olla "noin v***n ruman ajan kanssa". Puolisoni toki hermostui tästä, mutta tuo kommentti taisi repiä auki jotain haavoja ja esim. äsken lähdin kaupasta kesken ostosten pois kun henkeä alkoi ahdistaa se, kuinka rumana muut oikein minut näkevät. Mieleeni putkahtelee asioita, joita ihmiset ovat mulle sanoneet.. Esim. yksi kaveri sanoi että mun kanssani on mukava käydä baarissa kun hän saa niin paljon miehiltä huomiota, erään toisen (huomattavan laittautuvan) kaverin kanssa miehet iskevät vain tuota toista. Eräs miespuolinen tuttu kerran kuvaili etsivänsä treenaavaa ja laittautuvaa naista, silmäili sitten minua ja lisäsi "eikä tuollaista". En myöskään ikinä, koskaan, saa kehuja ulkonäöstäni, korkeintaan jostain vaatteestani.
Miten tästä pahasta mielestä pääsee yli? Ihan kuin olisi heitetty hyinen rätti naamaan, enkä halua oikein enää edes poistua kotoa. :( Tiedän että tää on pikkumurhe, mutta silti.
Kommentit (189)
Miksi miehillä on tapana arvostella noin rumasti naisten ulkonäköä päin naamaa? Varsin yleistäkin joidenkin junttien keskuudessa. Harvemmin naiset töksäyttävät tuollaista toisille naisille tai miehille.
Kukaan ei ole voinut valita ulkonäköänsä. Siihen ei pitäisi liikaa kiinnittää huomiota muuta kuin hygienian osalta. Kun oppii pois pinnallisuudesta niin alkaa hyväksymään itsensäkin helpommin. Kaikki on ihan yhtä hyvän näköisiä ja kukaan ei ole parempikaan. Jos ihminen arvostelee liikaa toisia ulkonäön mukaan niin se on lapsellista. Odotan aikuiselta huomattavasti kypsempää käyttäytymistä. Aplla se hyvä seikka että on suhteessa kuitenkin, jos totta. Ei kaikki pääse suhteisiinkaan ulkonäön takia, jos jotain poikkeavaa.
En ole ikinä kuullut että kukaan sanoisi mitään noin rumaa kenellekään päin naamaa.
Ehkäpä olet tulkinnut jonkin katseen noin ja nyt vetelet värikynää tänne säälin toivossa.
Kuten eskariope aikoinaan sanoin, kiusatuksi voi tulla ihan itse omalla toimillaan ja ajatuksillaan
Olen pahoillani, että kukaan joutuu kuulemaan tuollaisia törkeyksiä. Ja kyllä loukkaavat kommentit muistaa.
"ikinä en saa kehuja"
En muista että koskaan olisin ajatellut näin. Sinulla taitaa olla todella huono itsetunto ja koet kiusaamista ympärilläsi vaikkei sitä ole.
Suosittelen terapiaa
Ei tuo ole pikkumurhe, tuohan on iso juttu ja varmasti tuntuu henkisesti kun tuollaista kuullut ja saanut osakseen hyljeksintää olemuksensa vuoksi.
Aika varmaan hoitaa, onneksi sinulla on se mies joka rakastaa, sinkkuna tuollainen voisi olla vieläkin raskaampaa. Sitä ällöttävää sukulaismiestä ei kannata enää nähdä, kuulostaa sen tason kiusaajalta ettet tarvitse tuollaista elämääsi.
Monet ihmisistä (tai ainakin hyvät tyypit) arvostaa toisessa hyvyyttä ja sitä kuuluisaa sisäistä kauneutta, lempeää energiaa jne. mitä nuissa sinulle ilkeitä asioita sanoneissa ihmisissä ei selvästikään ole.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehillä on tapana arvostella noin rumasti naisten ulkonäköä päin naamaa? Varsin yleistäkin joidenkin junttien keskuudessa. Harvemmin naiset töksäyttävät tuollaista toisille naisille tai miehille.
Somessa olen huomannut, että naisia rumasti arvostelevat ja haukkuvat miehet ovat aina itse aivan järkyttävän ruman näköisiä. Eivät koskaan mitään komeita ja viehättäviä, eivät edes tavallisen näköisiä vaan epäviehättäviä ja rumia.
Liekö se sisäinen rumuus sitten huokuu ulkonäöstäkin.
Tässä hypätään nyt väärään päätyyn.
Sääli ei auta sinua yhtään. Tarvitsisit ammattiapua normaalin itsetunnon kehittämiseksi.
Kuulostaa että alkoholi- ja baari-ihmiset sanovat noita laukauksia. Kannattaisiko välttää humalaisen miessukulaisen seuraa ja pahiten töksäyttävien naisten. Valita seura paremmin. Ja kohottaa itsetuntoa vähän kerrallaan, päivä päivältä. t. 45v mummokroppaa itsellään pelkäävä
Vierailija kirjoitti:
Hyi miten ruma ihmisen täytyy sisäisesti olla, että kommentoi toista noin. Varmasti kommentit sattuvat mutta yritä ajatella ne niin, että ne kertovat enemmän niiden sanojasta kuin sinusta, heidän epävarmuuksista jne. Vaikka se kliseistä onkin niin kaikki olemme omalla tavallamme kauniita, varmasti sinäkin. Ja se on tärkeintä minkälaisia ihmisiä olemme, ulkokuori kun rapistuu meillä jokaisella.
Kiitos tästä ihanasta kommentista, tuli kyyneleet <3
AP
Mikäli AP sattuu vielä tapaamaan tuon typerän sukulaismiehen, AP voi tiedustella häneltä, että miten h**vetissä tän äijän vaimo voi olla noin s*****n typerän jä häijyn äijän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi miten ruma ihmisen täytyy sisäisesti olla, että kommentoi toista noin. Varmasti kommentit sattuvat mutta yritä ajatella ne niin, että ne kertovat enemmän niiden sanojasta kuin sinusta, heidän epävarmuuksista jne. Vaikka se kliseistä onkin niin kaikki olemme omalla tavallamme kauniita, varmasti sinäkin. Ja se on tärkeintä minkälaisia ihmisiä olemme, ulkokuori kun rapistuu meillä jokaisella.
AP
Ole hyvä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Somessa olen huomannut, että naisia rumasti arvostelevat ja haukkuvat miehet ovat aina itse aivan järkyttävän ruman näköisiä. Eivät koskaan mitään komeita ja viehättäviä, eivät edes tavallisen näköisiä vaan epäviehättäviä ja rumia.
Liekö se sisäinen rumuus sitten huokuu ulkonäöstäkin.
Tämä on totta. Lisäksi vielä lihavia ja heillä muka varaa arvostella naisten läskejä. Minua on läskitelty ja haukuttu rumaksi ja kaikki kerrat nimenomaan miesten toimesta eikä niiden komeiden miesten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ole hyvä
ja <3 kun sydän ei taida näkyä
Tuli tosi paha mieli puolestasi. Kyllä se sukulaisöykkäri on se, jonka sietäisi hävetä etkä sinä. Kun katselet ympärillesi, huomaat että meitä on monen näköisiä etkä sinä varmasti ole mitenkään poikkeavan ruma. Ihmisessä lopulta muut asiat ovat paljon ulkonäköä tärkeämmät ja itse ainakin ottaisin tuollaisiin nälvijöihin etäisyyttä.
Minusta ongelma ei ole aloittajan ulkonäkö, vaan nuo käsittämättömän moukkamaiset törpöt, joita lähipiiriin kuuluu. Eihän KUKAAN täysillä käyvä aikuinen - eikä kyllä nuorempi ihminenkään - sano toiselle noin törkeästi! Ei vaikka olisi tuhannen humalassa!
Vaikka kaikkein viisainta yleensä olisi olla ihan hiljaa, voisi tuollaisissa tilanteissa maksaa kyllä potut pottuina ja korkojen kera - jos ei ulkonäöstä löydy aihetta vastapalloon, voisi vittumaisen häijystä luonteesta sanoa sanasen.
Vierailija kirjoitti:
Tässä hypätään nyt väärään päätyyn.
Sääli ei auta sinua yhtään. Tarvitsisit ammattiapua normaalin itsetunnon kehittämiseksi.
Älä nyt viitsi Se, että ulkonäköä rumasti kommentoivat puheet satuttavat, ei todellakaan tarkoita, että tarvitsee ammattiapua. Olen itse saanut ulkonäöstäni paljonkin kommentteja, varmaankin 98% positiivista mutta silti muistan ne vähäiset negatiiviset kommentit paljon paremminja ne ovat sattuneet. Uskallan väittää, että oman ulkonäön arvostelu on etenkin naisille raskasta, koska naisen arvon katsotaan määrittyvän aika paljon sen perusteella. Ei siis tietenkään kokonaan, mutta paljon enemmän kuin miesten. Joten kyllä ne negatiiviset kommentit vaan sattuvat ja niitä laukovat voisivat pitää päänsä kiinni.
Tiedän tuntee Ap. Muistan lapsuudesta kun olin jotain 8-vuotias niin eräillä synttäreillä kaksi äitiä arvosteli mun ulkonäköä. Ei kiva. Olin poikamainen pitkä ja lyhyet hiukset.
No meissä kaikissa on kumminkin jotain nättiä. Unohda nuo ääliöiden kommentit.
Ymmärrän täysin pahaa mieltäsi. Mulla on kasvoissa sairaudesta johtuvaa epämuodostumaa, josta olin suurimman osan elämästäni äärimmäisen epävarma. Sitten päädyin ihan muista syistä terapiaan, jossa käsiteltiin myös kokonaisvaltaisesti huonoa itsetuntoani. En olisi ikinä uskonut, että voisin joskus olla sinut ulkonäkö"puutteideni" kanssa, mutta tässä sitä ollaan. Hyväksyn sen, mitä en pysty muuttamaan. En voi olla muuta kuin olen, ja jos se ei jollekin kelpaa, sellainen ihminen voi suksia hevonv*ttuun elämästäni, kiitos :) En tarvitse ihmisiä, jotka lyövät mua asioista, joille en voi mitään.