Olenko ainoa joka on saanut veronalennuksen palkkaan ja kaikki muut lakkoilee?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veronalennus tuli vain hyväpalkkaisille.
Ilmeisesti olet tosissasi? Kyllä vassarien propaganda menee näköjään tyhmempään väestönosaan kuin kuuma veitsi voihin. Veroalennus tuli kaikille samansuuruisena. Suurituloisilla on suurempi palkka niin veroalennus on euroissa enemmän.
Suurituloinen on ainoa joka voi jäädä plussalle. Meiltä muilta veroale katoaa nousevan ruuan alvin tai kuntaveron tai työmatkavähennyksen kallistumiseen.
Ota selvää asioista.
Myös kiinteistöverot nousee. Koko veroale on vain silmälumetta. Oikeasti hallitus kiristää tavallista palkkaa saavan elämää entisestään. Hölmöimmät ei tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti olet tosissasi? Kyllä vassarien propaganda menee näköjään tyhmempään väestönosaan kuin kuuma veitsi voihin. Veroalennus tuli kaikille samansuuruisena. Suurituloisilla on suurempi palkka niin veroalennus on euroissa enemmän.
Kuule kun me nähdään se ihan omasta verokortista, että verotus nousi. Katsos kun tämä paskahallitus jätti tekemättä indeksikorjausta verotukseen niin siitä syystä kaikkien alle 20 000e vuodessa tienaavien verotus nousi. SDP kyseli sen perään, että miksi ei ole tehty, mutta nämä duunari vihaajat ei siihen ole mitään vastanneet.
Minkälainen duunari tienaa alle 20k vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurituloinen on ainoa joka voi jäädä plussalle. Meiltä muilta veroale katoaa nousevan ruuan alvin tai kuntaveron tai työmatkavähennyksen kallistumiseen.
Ota selvää asioista.#vassarilogiikka :DD Älä nyt siirtele maalitolppia, kyllä se veronalennus tuli yhtälailla kaikille. Verotus on aina ryöstöä. Suomessa on progressiivinen verotus ja mitä suuremmat tulot sitä enemmän maksat veroja, suurituloinen maksaa aina enemmän.
Sä saatat saada kiksit siitä että paperilla lukee että veronalennus tulee, me muut tarvitaan ihan konkreettisesti se suurempi rahamäärä tilille ennen kuin aletaan hihkumaan.
eri
Olet ainoa joka näkee kaikkien muiden lakkoilevan.
Ihanan suomalaista. Millään ei ole mitään väliä jos minun veroprosentti laskee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule kun me nähdään se ihan omasta verokortista, että verotus nousi. Katsos kun tämä paskahallitus jätti tekemättä indeksikorjausta verotukseen niin siitä syystä kaikkien alle 20 000e vuodessa tienaavien verotus nousi. SDP kyseli sen perään, että miksi ei ole tehty, mutta nämä duunari vihaajat ei siihen ole mitään vastanneet.
Osa-aikainen, keikkatyötä tekevä, pienipalkkainen, kausityötä tekevä, vaikka kuka. Missä helvetin kuplassa sinä elät?
En tiedä että mikä "veroale". Ainakin minun verokorttini ennakonpidätys nousi 2,5 %-yksiköllä. Nyt menee veroihin 35,5% viime vuoden 33% sijaan.
Minäkään en ymmärrä lakkoilua koska tämä nykyinen hallitus on minulle paljon parempi kuin edellinen hallitus.
Minä työstekentelen suht pienessä firmassa jossa olemme sopineet asiat paikallisesti,ajan polttomoottoriautolla,minulla ei ole lapsia, asun yksin enkä minä kuulu ammattiliittoon vaan kuulun ytk:hon.
Minun mielestä tämä uusi hallitus on ihan hyvä, parempi kuin edellinen hallitus. Ottaen vielä huomioon sen että suomen talous on kuralla ja sitä tässä nyt uusi hallitus koittaa korjailla. Edellinen hallitus ei antanut minulle mitään muuta kuin risuja, tämä uusi hallitus sentäs antoi minulle jotain.
Ensimmäinen sairaslomapäivä jos tulee palkalliseksi niin se ei minua haittaa koska ei ihminen ole kipeänä kuin varmaan kerran viidessä.
Olen "nukkuva äänestäjä" koska en ole ikinä äänestänyt missään vaaleissa.
M33
Keväällähän tulee jo veronkorotukset, että nauttikaa nyt siitä parista kympistä, jos sellaisen saitte.
Vierailija kirjoitti:
Mikä veronalennus kun viime helmikuun veroprosentti oli 15 ja tänä vuonna 15,5? Tuntipalkka on noussut euron mutta käteen tulee vain vajaa satanen enemmän kuin viime vuonna. Ei sillä oikein nykyistä ostovoiman laskua kurota umpeen.
Onneksi olkoon, tutustuit juuri progressiiviseen verotukseen. Isommat tulot = isompi veroprosentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20€/kk ei oikein tunnu vielä miltään veronalennukselta, varsinkin jos samaan aikaan mm. leikataan työmatkavähennystä ja nostetaan lääkkeiden alvia.
Työmatkavähennys ja asuntolainojenkorkovähennys on joka vuosi vähentynyt jo vuosien ajan.
Mulla on ollut jo toistakymmentä vuotta alhainen verotus, joku 14-16 %. Ei mielestäni mitenkään korkea verotus.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en ymmärrä lakkoilua koska tämä nykyinen hallitus on minulle paljon parempi kuin edellinen hallitus.
Minä työstekentelen suht pienessä firmassa jossa olemme sopineet asiat paikallisesti,ajan polttomoottoriautolla,minulla ei ole lapsia, asun yksin enkä minä kuulu ammattiliittoon vaan kuulun ytk:hon.
Minun mielestä tämä uusi hallitus on ihan hyvä, parempi kuin edellinen hallitus. Ottaen vielä huomioon sen että suomen talous on kuralla ja sitä tässä nyt uusi hallitus koittaa korjailla. Edellinen hallitus ei antanut minulle mitään muuta kuin risuja, tämä uusi hallitus sentäs antoi minulle jotain.
Ensimmäinen sairaslomapäivä jos tulee palkalliseksi niin se ei minua haittaa koska ei ihminen ole kipeänä kuin varmaan kerran viidessä.
Olen "nukkuva äänestäjä" koska en ole ikinä äänestänyt missään vaaleissa.
M33
Mene takaisin nukkumaan. Hallitus ei ole tehnyt vielä mitään taloutta korjaavaa, päin vastoin ottaa velkaa tähtitieteellisen summan.
Milloin veron alarajoja nostetaan eihän esim 10 000 euroa vuodessa ole enää sama kuin 10 000 euroa 20 vuotta sitten?
Eikö noi alarajat nouse koskaan myös perintöveron akaraja on jäänyt samaan keikkumaan, esim kiinteistöveron alarajoja kyllä nostetaan kun saama puolella on julkinen sektori, kohtahan tätämenoa ihmisille ei jää enää mitään käteen ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa-aikainen, keikkatyötä tekevä, pienipalkkainen, kausityötä tekevä, vaikka kuka. Missä helvetin kuplassa sinä elät?
Missä helvetin kuplassa sinä elät, jos kutsut tuota työnteoksi. Moni työtön käy kerran vuodessa kokeilemassa jotain hommaa viikon ajan ja se kaljapullo kiinnostakiin enemmän. Kutsuu silti itseään duunariksi
Kannattaa kieltäytyä palkankorotuksista niin vero ei nouse päinvastoin pyytää palkanalennusta niin verottaja jää nuolemaan näppejään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen veronalennus kaikille? Täällä jo useampi on kertonut korotuksesta, joka tuli myös minulle. Eli suunnilleen samoista tuloista menee yli prosentin enemmän veroa tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene takaisin nukkumaan. Hallitus ei ole tehnyt vielä mitään taloutta korjaavaa, päin vastoin ottaa velkaa tähtitieteellisen summan.
Kyllä hallitus on tehnyt, se leikkaa ja etsii rahoitukset edellisen hallituksen menolisäyksille.
Edellisen hallituksen menolisäyksiä ovat esimerkiksi nämä:
-Nato
-Kunta alan palkankorotukset
-Soteuudistus
-Perhevapaauudistus
-Velkaa ottivat ja nyt korot nousi
Mitä sinun mielestä hallituksen pitäisi tehdä tässä tilanteessa?
M33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret ttk-sopimuksella olevat. Ei ne oikein muutakaan työtä saa.
#vassarilogiikka :DD Älä nyt siirtele maalitolppia, kyllä se veronalennus tuli yhtälailla kaikille. Verotus on aina ryöstöä. Suomessa on progressiivinen verotus ja mitä suuremmat tulot sitä enemmän maksat veroja, suurituloinen maksaa aina enemmän.