Todella ihmettelen niitä, jotka menevät vaalipäivänä äänestämään
Hikoilemaan ja jonottamaan ihmisjoukkoihin. Kauheaa!
Itse kävelin suoraan äänestyskoppiin.
Kommentit (58)
Kun osaa mennä vaalipäivänä sopivaan aikaan, ei tarvitse jonottaa.
Minä todella ihmettelen niitä, jotka äänestää jopa 1,5vkoa etukäteen. Väittelyt kannattaa seurata loppuun saakka. 30 vuotta olen äänestänyt, aina vaalipäivänä
Pahempi jono näyttää hätähousuäänestyksessä olevan.
Ei meidän äänestyspaikalla ole koskaan ollut jonoa.
Minä ihmettelen sellaisia ihmisiä, joilla ei ole kummempia ihmettelyn aiheita. Kai se on vähän sellaista kun eräässä Yle-dokumentissa sitten: "Elämä pyörii lähinnä siinä naisen pillun ympärillä."
En ole koskaan joutunut jonottamaan vaalipäivänä. Mä seuraan tilanteen loppuun asti.
Onko sulla oma äänestyskoppi, vai miten tuo on mahdollista? - Itse vähän aattelin, että olisin voinut vaikka tänään lounastunnilla käydä äänestämässä mutta kun katsoin jonoa, niin aattelin toiseen kertaan, enkä loppupäivän aikana ole toistaiseksi tullut äänestäneeksi. - Ymmrrän myös heitä, joille varsinaisena äänestyspäivä äänestäminen on mukava perinne. Mukavaa kun on vaihtoehtoja!
Yliopisto-opiskelija
Minä menen aina vaalipäivänä juomaan äänestyspaikalla vaalikahvit. Yleensä joku koululuokka pitää sitä kahvilaa. Se on mukava tapa.
Tiesin jo alusta alkaen että äänestän Haavistoa, ei siinä mitkään vaalikeskustelut mitään muuta. Keskiviikkona äänestin Pekkaa. Eläkeläisenä ennakkoäänestän.
Molempi parempi. Jos on epävarma ehdokkaastaan, ymmärrän että haluaa jättää sinne vaalipäivään äänestämisen. Ja onhan se sellainen vahva perinnekin.
Toisaalta on paljon vaalipäivänä töissä olevia, joten on pakkokin äänestää ennakkoon jos meinaa. Ja jos äänestyspäätös on ihan satavarma, miksi ottaa riski vaikkapa sairastumisesta vaalipäivänä?
Itse otin varman päälle ja äänestin jo, ettei vaan jää tekemättä.
Kävelit vaan suoraan koppiin ilman äänestyslippua?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuvittelet, että vaalipäivänä on jonoja ja joutuu hikoilemaan?
Juu, minä yleensä käyn vaalipäivänä koska silloin on meilläpäin hiljaista. Ei väkitungosta lähimaillakaan. Olen itse toiminut vaalivirkailijana ennakkovaaleissa ja se vasta on s**tanasta.
Vierailija kirjoitti:
Minä menen aina vaalipäivänä juomaan äänestyspaikalla vaalikahvit. Yleensä joku koululuokka pitää sitä kahvilaa. Se on mukava tapa.
Vaalikahveilla käyvät 70-vuotiaat.
Siinäpä ihmettelet. Itse käyn aina vaalipäivänä enkä ole ikinä jonottanut. Sen sijaan kun kävelin keskiviikkona ennakkoäänestyspaikan ohi, sinne näytti olevan useamman metrin mittainen jono.
Nyt se muita vanhuksiksi ilkkuva, ennakkoäänestys-vihaaja-napero saa varmaan raivarin, kun näkee tämän ketjun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisin juuri löytää sisälläni asuvan 70 vuotiaan....
Yliopisto-opiskelija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole sitten koskaan käynyt vaalikahveilla. Ihan kaiken ikäisiä vauvasta vaariin niissä käy. Ajattele! Miten voi olla.
Miksi kuvittelet, että vaalipäivänä on jonoja ja joutuu hikoilemaan?