Todella ihmettelen niitä, jotka menevät vaalipäivänä äänestämään
Hikoilemaan ja jonottamaan ihmisjoukkoihin. Kauheaa!
Itse kävelin suoraan äänestyskoppiin.
Kommentit (58)
Eipä ole mahdollisuutta seurata tilanteen kehittymistä loppuun asti.
Juuri kävin suurlähetystössä äänestämässä. Ei ollut jonoa, kaikki hoitui sujuvasti.
Olen 15 vuotta äänestänyt samassa paikassa ison kaupungin keskustan tuntumassa aina vaalipäivänä. Viimeksi taisi olla ennätys että meitä oli kolme ihmistä samaan aikaa siinä äänestystilassa kun asuinalueittain on jaettu. Että ruuhkasta ja hikoilusta ei voi kyllä puhua alkuunkaan :D !
Mulla varsinaisen vaalipäivän äänestyspaikka on kaikkein lähin. Ei ole ikinä mennyt 5min kauempaa kun siellä olen piipahtanut sunnuntain päivälenkin yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vaalipäivässä on tunnelmaa.
Pakko olla sarkasmia.
Mitä maksaa yhteiskunnalle koko ennakkoäänestys? Voisiko tästä säästää, ei ole halpaa touhua...🤔
Ennakkoäänestyspaikka on lähempänä. Kuljen sen ohi arkisin.
Vierailija kirjoitti:
Jonothan tuolla oli. Älä viitsi.
Kenelle puhut? Miten niin älä viitsi?
Vierailija kirjoitti:
Kävelit vaan suoraan koppiin ilman äänestyslippua?
Sen sai siltä tyypiltä, joka seisoskeli koppien edessä. Ap
vaalipäivänä vaalivirkailijoilla on vähemmän aikaa kusettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli valehtelit. Et kävellyt SUORAAN koppiin, vaan pysähdyit ensin ottamaan äänestyslipun.
Mää olin kaupoilla ja sattumalta huomasin ennakkoäänestyspaikan. Kävin sitte samantien hoitamassa kansalaisvelvollisuuden vaikka lippulappusia ei ollutkaan mukana. Henkkareilla pärjäsi. Ei jonoa.
Vierailija kirjoitti:
Mää olin kaupoilla ja sattumalta huomasin ennakkoäänestyspaikan. Kävin sitte samantien hoitamassa kansalaisvelvollisuuden vaikka lippulappusia ei ollutkaan mukana. Henkkareilla pärjäsi. Ei jonoa.
Kävitkö ensimmäistä kertaa elämässäsi äänestämässä? Henkkareillahan siellä on pärjännyt jo vuosikausia. Mitään lippulappusia ei edes suurimmalle osalle tule, kun on suomi.fi palvelu.
SINÄ EI OO MITÄÄN IHMETTELEMISTÄ EIKÄ PAKKASELLA HIKOILLA!
Olipa typerä aloitus kerrassaan .On vanha tapa !!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli valehtelit. Et kävellyt SUORAAN koppiin, vaan pysähdyit ensin ottamaan äänestyslipun.
Olet selvästi assi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaalipäivässä on tunnelmaa.
Pakko olla sarkasmia.
Minäkin (eri) koen, että vaalipäivässä on selkeästi oma ennakkoäänestystä suurempi tunnelmalatauksensa. On pyhäpäivä, liput liehuvat ulkona saloissa. Täytyy mennä ihan tiettyyn paikkaan äänestämään. Toimitukselle on varattu isompi sali, jossa jämäkkä vaalitoimitsijoiden joukko päivystää pöytiensä takana. Vanhanaikainen kunnon uurnakin on, johon leimatun lipun saa pudottaa. On se vähän toista kuin käydä asia hoitamassa virastomaisesti arkiasioiden lomassa.
En aio maksaa useampaa euroa bussilipusta tai kävellä useita kilometrejä suuntaansa asian takia, jonka voin hoitaa sunnuntaina samalla kertaa, kun vien aamulla roskat. Äänestyspaikka näkyy ikkunastani ja yksissäkään vaaleissa ei ole ollut tungosta vaan välillä on saanut olla lähes yksin äänestämässä.
Kerran olin karseassa flunssassa varsinaisena äänestyspäivänä ja sen jälkeen olen aina äänestänyt ennakkoon. Se on vielä niin vaivatontakin kun työpaikan vieressä ennakkoäänestyspaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet selvästi assi. Ap
Olet selvästi pässi.
Itse kukin käy äänestämässä silloin kun parhaaksi katsoo. Hyvä, että on vaihtoehtoja.
Paniikkihäiriöstä kärsivänä minun on rennompaa käydä äänestämässä ennakkoon. Jos äänestyspaikalla näyttää olevan jonoa ja oloni on huono, voin jättää äänestämisen toiseen päivään. Ennakkoäänestyspaikka on kotini lähellä.
Saa siellä muunkin ikäiset käydä. Itsekin kävin viimeksi vaaleissa, vaikka olen alle 50v. Eivät ajaneet pois.