SUURLAKKO! / ! \ Suomi pysähtyy helmikuun alussa. / ! \ Aiotteko tekin jäädä lakkoon vai menettekö töihin?
Minä jään tietysti lakkoon.
Rikkurit kyllä pysäytetään.
Kommentit (493)
Vierailija kirjoitti:
Lakkoilu vertaantuu isänmaanpetturuuteen tässä maailman tilanteessa. Häpeällistä.
Haistapa (nahka)huilu.
Yritysten olisi syytä jo kiireesti etsiä keinoja millä korvataan suomalainen laiska työvoima.
Lähtekää ulkomaille, kun yrityksenne on vielä hengissä.
Kannatan yleislakkoa, jos olisin töissä, olisin ehdottomasti lakossa. Toivon että tämä paskahallitus kaatuu, vain se on tälle paskahallitukselle ihan oikein!
Vierailija kirjoitti:
En mene lakkoon, en tue tyhmiä työtaistoja tällaisena aikana. Erosin liitosta. Minua ei rikkaat AY- pomot laita nälkää näkemään. Tämä on esimiehen kanssa sovittu, tuun töihin ja saan palkan. Ottaa niin päähän tämä hulluus!
Olen ollut palkkatöissä alkaen 16 vuotiaasta saakka, ensin kesätöissä milloin missäkin. Tutkinnon jälkeen kävelin hakee ammattiavastaavaa töitä ja pääsin töihin. Pari kertaa olen työpaikkaa vaihtanut lomautusten vuoksi, työttömänä en ole suostunut olemaan. Suosittelen kaikille!
Eipä sinulla kaikesta mainostamastasi työnteosta huolimatta kovin hyvin rullaa, jos vuorokauden lakko saa sinut näkemään nälkää. Otan osaa.
Olen eläkkeellä mutta kannatan lakkoja.
Kaks päivää kotona pleikkaa pelaamassa. Oppii Orpo ja Satonen olemaan! 💪 teollisuusliitto maksaa 100€/päivä 🤗
Vierailija kirjoitti:
jossa työläinen ei elä palkallaan
Eihän "hyvinvointiyhteiskunnassa" ole tarkoituskaan elää palkalla vaan valtion tuilla.
Jos halutaan hyvät palkat niin silloin on sosialismivaltio pidettävä poissa ihmisten kukkarosta.
Lakossa ollaan, mutta saisi olla huomattavasti pidempi lakko. En usko että kukaan haluaa palata 1950 luvun työelämään tai yhteiskuntaan.
Oikeus olla LAKOSSA ja ainut syyline on HALLITUS NYT...Muka Ruotsin malli ja PASKAT SANON HALITUKSELLE meillä täällä Ruotsissa ei hallitus neuvottele palkoista tai muistakaan asijoista vaan muut tahot ,mutta teillä Suomessa yrittää Hallitus tehdä kaiken VÄÄRIN NYT..
Lakkovahti saa ollu humalassa kunhan käyttäytyy asiallisesti. Lakkolonkerot reppuu vahdit 👍
Vierailija kirjoitti:
Ei se kertakaikkiaan mene jakeluun, etteivät ihmiset ole mitään orjia. Työntekoon ei voida pakottaa. Valtava enemmistö ihmisistä tekee työtä oikein mielellään, jos ehdot ovat kunnossa. Tämä ei ole mitään rakettitiedettä ja demokratian vastustamisesta on naurettavaa ja typerää inistä.
Kasarin lopulla oli käytännössä täystyöllisyys. Kun palkalla elää niin kyllä ihmiset tekee töitä. Nyt on virallisesti 230 tuhatta työtöntä ja xxx määrä 9 eurolaisia. Eli oikeasti meillä on jotain 400 000 tuhatta työtöntä. Siihen päälle kymmeniä tuhansia syrjäytyneitä tt-tuella. Näistä 9 eurolaisista nykyinen hallitus aikoo tehdä orjia. Joko suostut tai menee tuet. Kiristystä kun rehellisesti sanotaan.
Kun ahneille annetaan mahdollisuus huonontaa työläisten asemaa niin näin siinä käy. Ei riitä että on ulkomailta halpistyöläisiä pitää saada saamaria ilmaisia. Palkalla ei tarvitse elää mutta menkää töihin. Ziisus soikoon ja sehän muuten soi kun kristilliset siunaa kaiken.
Olen eläkkeellä, mutta otan osaa kieltäytymällä ostamasta mitään yrityksiltä, jotka tukevat Orpo hallituksen politiikkaa.
Kukaan vasurikaan tuskin moittii Ruotsia että siellä työläistä sorretaan
Ruotsilla menee hyvin koska tällaiset uudistukset tehtiin siellä jo 15 vuotta sitten.
Eipä mihinkään oikealle työpaikalle ole mitään asiaa mennä jos se on järjestäytynyt ja lakonalainen.
Työnanatajakin ymmärtää että on parempi pistää ovet kiinni ja keskittyä lakkopäivinä vaikka hallinnollisiin rästihommiin, kuin alkaa päästää "rikkureita" huseeraamaan ja pilaamaan koko yhteisön ilmapiiriä pidemmäksi aikaa.
Näin se menee, että tilanne harmittaa kaikkia osapuolia, mutta sopu tulee joskus ja sitten on parempi jatkaa ilman turhia ylimääräisiä rasitteita.
Vierailija kirjoitti:
Kaks päivää kotona pleikkaa pelaamassa. Oppii Orpo ja Satonen olemaan! 💪 teollisuusliitto maksaa 100€/päivä 🤗
Mukavaa. :3
Jos lakko olisi toistaiseksi voimassa, kunnes hallitus kaatuu voisin osallistua.
En oo missään lakossa
typerää se turha lakkoilu
almat ja Amandat tekee sen että pitää kurjistaa
En aio lakkoilla.
Ihan älytöntä.
En lakkoile, työpaikallani ei edes silloin lakkoilla.
Pääset eka putkaan ja sitten käräjille. Ei taida kannattaa.