Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onhan se hienoa, että Suomessa autetaan heikoimpia ja työttömiä. Mutta miten tähän kaikkeen on varaa?

Vierailija
19.01.2024 |

Olen työtön ja asun Helsingissä kivalla alueella. Ainoat tulot kelan tuet ja vuokrakämpän sain kaupungin kautta. Moderni kaksio, jossa valmiiksi tiski- ja pesukone, lasitettu parveke ja oma sauna. Neliöitä 49. Talo rakennettu 2020-luvun puolella.

Viimeksi töissä kahdeksan vuotta sitten, eikä mulla silloin ollut ikinä varaa pesukoneeseen tai saunalliseen vuokrakämppään. Aina oli vaan joku 60-luvulla rakennettu homeinen läävä. Vuokra piti maksaa kokonaan itse eikä mitään jäänyt säästöön. Sain tän jopa kalustettua muitten verorahoilla, ei tarvinnu muuta tehdä kuin tarvepohjainen tt-tukihakemus kaupungille, sain muutamassa päivässä 700 euroa tilille.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muutama vuosi sitten vuoden työttömänä kun yt-ssä tuli potkut, onneksi sain edes vaatimattoman työn, että elättää itsensä ja on mukana yhteiskunnan toiminnassa (henkisesti tärkeää).

Sain tuolloin kuitenkin ansiosidonnaista enemmän kuin nyt saan palkkaa, eli oli paremmat tulot ja rajattomasti vapaa-aikaa ja ehdinkin harrastella ja matkustella vaikka mitä.

Olihan tuo upeeta mutta alkoi tulemaan vähän huono omatunto, oli vähän liian hyvät olot ja liikaa luxusta, mitään tekemättä.

Osa jopa kysyi, miten pärjtäät ilman töitä? Ja nyt kun on töissä, pitää pärjätä vähemmällä ja maksaa matkakulutkin.

Aika hullu järjestelmä, vaikea ymmärtää millä kaikki tällainen maksetaan??

Vierailija
42/57 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siellä voi jokainen käydä laittamassa spekseiksi kaksion, saunallinen ja parvekkeellinen, 2020-luvun jälkeen rakennettu jne."

No kävin. Löytyi tasan yksi kohde Roihuvuoressa. Mitään mainintaa astianpasukoineista tai pyykinpesukoneista ei ollut.

Teet jotain väärin. Mulle tulee kokonaiset neljä sivua ja huomaa että jokainen noista taloista on hekatalo, eli jokainen asunto niissä vapaana työttömiä varten.

Lisäksi Hekan kohteissa ei lähtökohtaisesti mainita tiski- ja pesukoneita, muuten ihmiset hakisivat ainoastaan niitä uusimpia kämppiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä muka on pesukoneet ja tiskikoneet?

Mitä tuo provoilu sinulle antaa?

Minkä kiven alla olet elänyt? Käy itse vaikkapa Saton sivuilla ja laita hakuun 2020 tai sen jälkeen rakennettuja taloja, kyllä on tiski- ja pesukoneet monissa.

Ap

Ei sato ole mikään kaupungin asunto.

Sato välittää myös ARA-asuntoja. Siksi kirjoitin "Käy itse vaikkapa". 

Vierailija
44/57 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin muutama vuosi sitten vuoden työttömänä kun yt-ssä tuli potkut, onneksi sain edes vaatimattoman työn, että elättää itsensä ja on mukana yhteiskunnan toiminnassa (henkisesti tärkeää).

Sain tuolloin kuitenkin ansiosidonnaista enemmän kuin nyt saan palkkaa, eli oli paremmat tulot ja rajattomasti vapaa-aikaa ja ehdinkin harrastella ja matkustella vaikka mitä.

Olihan tuo upeeta mutta alkoi tulemaan vähän huono omatunto, oli vähän liian hyvät olot ja liikaa luxusta, mitään tekemättä.

Osa jopa kysyi, miten pärjtäät ilman töitä? Ja nyt kun on töissä, pitää pärjätä vähemmällä ja maksaa matkakulutkin.

Suomessa on aika paljon tuottavia keskisuuria ja jopa isojakin yrityksiä ja paljon keski- tai suurituloisia  jotka maksavat suuren osan veroista. Kuitenkin pienituloiset saattavat maksaa suuremman prosenttiosuuden tuloistaan veroina. Onhan se hiukan ristiriitaista kun työssäkäyminen "ei kannata". Itselläkin ansiosidonnainen ja ove yhteensä ovat ihan kohtuulliset. Ei tarvi aamulla startata autoa, sekin on huomattava kuluerä ja pakko olla. Minusta syynä on pikemminkin kehnot palkat kuin mitkään edut. Koskaan en ole tuntenut huonoa omaatuntoa siitä että ei satu töitä olemaan. Joskus on, joskus ei. Kaikille ei töitä vaan riitä, ei ainakaan sellaisia joista maksetaan tarpeeksi. Ja onhan meillä paljon töitä tekemättömiä, sijoittajia, perijöitä ym. Nykyään moni ala on niin automatisoitu ja tehokas että työt vaan vähenee ja siksi on hyväksyttävä työttömyys. 

Vierailija
45/57 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliitikothan ovat jo vuosia systemaattisesti heikentäneet työnteon arvoa, nytkin tekivät toimia jotka vain ajaa enempi Suomalaisia kelan luukulle. Kai se ajatus sitten on rahdata tänne pidemmällä aikavälillä miljoonia työhaluisia m aahanmuuttajia, jotta heidän veroistaan voi sitten maksaa työhaluttomien Suomalaisten lorvailun. Suomessahan tilaa riittää tulijoille, tarvittaessa kaadetaan metsää ja rakennetaan kaupunkialueita tilalle. Sitten vaan sinne Hekan upouusiin kämppiin kaikki Irakilaiset ja Jemeniläiset, ghettoudutaan ja ollaan pitkällä sillä Ruotsin tiellä.

Vierailija
46/57 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työelämässä enkä saa mitään tukia, joten tämä ei varsinaisesti kosketa minua. Lapsiakaan minulla ei ole, joten huolehdin vain omista asioistani. Mielestäni heikompia pitää kuitenkin auttaa. En halua tänne mitään amerikkalaistyylistä slummiutumista, jossa kodittomien telttajonot valloittaisivat kaupungin kadut. Siinä vaiheessa hävettäisi olla suomalainen. 

Vierailija
47/57 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen työtön jolla ei ole mitään omaa saunaa eikä tiskikonetta, joten huono provo!!!

Sitä paitsi rahaa riittäisi hyvin omalle kansalle jollei mm tuettiaisi Ukrainan sotaa ja ties mitä milloinkin. 

Vierailija
48/57 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole vain yksilön auttamisesta vaan siitä, että jos ei ole varaa edes perushygieniaan, ruokaan, asumukseen, lääkkeisiin ja asiallisiin vaatteisiin niin eipä sieltä kyllä voi ponnistaa yhteiskunnan tuottavaksi jäseneksi enää. 

Kurjistamalla saa kurjaa, lannistuneita ihmisiä jotka ei jaksa enää edes yrittää. 

Sääliä ketään ei tarvitse, mutta ei myöskään vihata ja potkia maanrakoon. 

Järjen käyttö sallittu. Ongelmat periytyvät helposti sukupolven yli joten lapsilta leikkaaminen on Suomen tulevaisuuden kannalta todella huono asia. 

Jos jonkun vanhemmat ovat työttömiä, niin auttaako se että sanoo ettei olis pitänyt lisääntyä yms? Ei. 

Pitäis katsoa et ne lapset jaksaa opiskella. Jos lapsilla on krooninen huoli perheen toimeentulosta niin se stressi on pois energiasta jonka pitäis keskittyä kehittymiseen ja opiskeluun. 

Se on yhteiskunnan asia jos ei halua elättää taas uutta rikkinäistä sukupolvea. 

Tiedän tän itse koska oon laman lapsi. 

Vierailija
49/57 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut ovat perseestä ja juoppoja samoin heidän ss akansa..

Taidat olla kela elätti kun talouden korjaus lounas hermoille?

Vierailija
50/57 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persut ovat perseestä ja juoppoja samoin heidän ss akansa..

Taidat olla kela elätti kun talouden korjaus edit: KÄY hermoille?

Vierailija
51/57 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on aika paljon tuottavia keskisuuria ja jopa isojakin yrityksiä ja paljon keski- tai suurituloisia  jotka maksavat suuren osan veroista. Kui

Työt ei vähene, ne vain muuttuvat. Ihmiset kerkeää kyllä mukaan muutokseen, jos on mitään halua. 

Vierailija
52/57 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viera kirjoitti:

Noin se menee. Suomessa huudetaan että töihin pitäisi mennä, silti työn tekemistä vaikeutetaan ja

työttömänä lorvimista helpotetaan poliittisin päätöksin.

lrtisanoutumalla ja odottamalla mahd, karessin voi ihanuutta kokeilla.

Vierailija
53/57 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin se menee. Suomessa huudetaan että töihin pitäisi mennä, silti työn tekemistä vaikeutetaan ja työttömänä lorvimista helpotetaan poliittisin päätöksin.

Joko ymmärrätte miksi?

Vierailija
54/57 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksille maksellaan kuulemma paljon tukiaisia myös. Eikö ne rahat olisi järkevämpi laittaa vaikka niille työttömille jotka sitten kuluttaisivat rahan palveluihin ja näin piristäisivät taloutta.

Vierailija
55/57 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitäpä tämä kysymys poliitikoille jotka tekevät uusilla leikkauksillaan lisää kansaa käsi ojossa valtion rahakirstulle. Pakosta.

Myös uudet tulijat ja jo edellisset ukraineleiset avun tarpeessa olijat jotka eivät enää menneet mansikoita poimimaan kun saman rahan sai tekemättä mitään. Eihän heitä siitä syyllistetty. 

Vierailija
56/57 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noissa ihan kivat vuokratkin, ei ainakaan asuntotuki leikkausten jälkeen enää tuollainen onnistu.

Tosin provohan tää muutenkin oli 🥱

Vierailija
57/57 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää olemassa normi töitä kaikille. On olemassa vain työkokeiluja orjatöinä, kunnan tukityöllisinä ja palkkatuetulla työllä. 

Meillä on olemassa korkeasti koulutettu eliitti joka tekee rahakkaat työt, mutta meillä on suurin osa kansasta mehtäläistä, matalasti älykästä perusduunin tekijää mutta kaikille ei riitä töitä eikä kaikista ole töihin. Silti heitä on pakko tunkea jonnekin, tehdäkseen työttönyysrahansa eteen jotain.

Tämä yhtälö ei mene poliitikkojen päähän vaan hoetaan menkää töihin. Näköalattonuus vaivaa suomea. Aivan kuin kaikki olisi huippuosaajia ja kaikista tulisi yhteiskunnan rattaissa täydellisiä.

Vammoilleen ei voi ihminen mitään. On myös paljon sellaista ongelmaa mitä eliitti ei halua nähdä. Päätökset arkadianmäeltä huutaa megafooniin juuri tätä tuubaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi