Onhan se hienoa, että Suomessa autetaan heikoimpia ja työttömiä. Mutta miten tähän kaikkeen on varaa?
Olen työtön ja asun Helsingissä kivalla alueella. Ainoat tulot kelan tuet ja vuokrakämpän sain kaupungin kautta. Moderni kaksio, jossa valmiiksi tiski- ja pesukone, lasitettu parveke ja oma sauna. Neliöitä 49. Talo rakennettu 2020-luvun puolella.
Viimeksi töissä kahdeksan vuotta sitten, eikä mulla silloin ollut ikinä varaa pesukoneeseen tai saunalliseen vuokrakämppään. Aina oli vaan joku 60-luvulla rakennettu homeinen läävä. Vuokra piti maksaa kokonaan itse eikä mitään jäänyt säästöön. Sain tän jopa kalustettua muitten verorahoilla, ei tarvinnu muuta tehdä kuin tarvepohjainen tt-tukihakemus kaupungille, sain muutamassa päivässä 700 euroa tilille.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Siteeraan Mauno Koivistoa, koska olen samaa mieltä: "Kyllä minä ymmärrän, että köyhiä ja sairaita autetaan, mutta sitä en ymmärrä, että laiskoja elätetään."
Laiskoja kansanedustajiakin elätetään veronmaksajien rahoilla. Menisivät töihin.
"POLITIIKKA
Sopeutumisrahaan ei ole tulossa heikennyksiä Suurin etuus jopa 6 800 euroa kuukaudessa ja sitä voidaan maksaa eläkeikään asti
Kansanedustajien sopeutumisrahaan ei ole suunnitteilla heikennyksiä, vaikka kyseessä on ansiosidonnainen työttömyysetuus"
Vierailija kirjoitti:
Alan keräämään näitä sanoman julkaisemia joka päiväisiä työttömien vihaamiskirjoituksia ja vien Poliisille tutkintaan.
Kirjoittajan IP-osoitte löytyy.
Joo, tervetuloa vaan "Hollantiin" hakemaan, pollarit.
t. VPN
Yritykset saa yritystukia ja palkattomia työkokeilijoita.
Olisipa vain se oman maan suomalaisten työttömien elättäminen mutta kun tänne on tulossa elättejä muualta yhä enenemmän ja enemmän tulevaisuudessakin.
Työttömyyskorvausta voi saada osaamatta sanaakaan suomenkieltä jotenka ei edes viitsitä maan kieltä opiskella. Täältä haalitaan ihan kaikki ilmaiset ja lähetetään kotimaahan suomalaisten veronmaksajien tukia. Kyllä meitä suomalaisia hyväksikäytetään ja rankasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
www.hekaoy.fi/kohteet/tutustu-kohteisiimme/
Siellä voi jokainen käydä laittamassa spekseiksi kaksion, saunallinen ja parvekkeellinen, 2020-luvun jälkeen rakennettu jne.
Hakutuloksina montaa sivua ja tuollaisiin ne työttömät laitetaan. Eli ei ole provo.
Ap
Meinaat että Hekalla asuu vain työttömiä? I diootti.
Helsingissä on eniten työttömiä ja suurin osa Hekan kämpistä ovat ARA eli varallisuusrajoitettuja, eli luonnollisesti niissä asuu eniten varattomia kelan toimeentulotukiasiakkaita, eli työttömiä. M äntti.
Missä muka on pesukoneet ja tiskikoneet?
Mitä tuo provoilu sinulle antaa?
Vierailija kirjoitti:
Olisipa vain se oman maan suomalaisten työttömien elättäminen mutta kun tänne on tulossa elättejä muualta yhä enenemmän ja enemmän tulevaisuudessakin.
Työttömyyskorvausta voi saada osaamatta sanaakaan suomenkieltä jotenka ei edes viitsitä maan kieltä opiskella. Täältä haalitaan ihan kaikki ilmaiset ja lähetetään kotimaahan suomalaisten veronmaksajien tukia. Kyllä meitä suomalaisia hyväksikäytetään ja rankasti.
Niin totta. Eikä edes omista välitetä, muita hyysätään.
Vierailija kirjoitti:
Uusiin asuntoihin (myös kaupungin rakennuttamiin) asennetaan tiskikoneet ihan jo vedensäästön näkökulmasta eivätkä ne ole edes kalliita. Mitä ihmeellistä tuossa nyt on? Pyykinpesukoneen hän on ostanut sillä harkinnanvaraisella, jonka on saanut siksi, että talossa ei ole pyykkitupaa (näitä ei uusissa taloissa kauheasti ole).
Vierailija kirjoitti:
Minkä kiven alla olet elänyt? Käy itse vaikkapa Saton sivuilla ja laita hakuun 2020 tai sen jälkeen rakennettuja taloja, kyllä on tiski- ja pesukoneet monissa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa uusissa vuokra-asunnoissa on nykyään pesu- ja tiskikoneet
Otetaan 500 000 mªªhªnmuuttajaa lisää, niin kyllä se siitä.
Olen työtön, mutta en ikinä kehtaisi hakea tukea Kelalta kalustukseen tai huonekaluihin. Kirpputoritkin on olemassa ja Torista monet jakaa huonekaluja lähes ilmaiseksi. Mielestäni uudet huonekalut on vain itse rahaa ansaitseville.
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön, mutta en ikinä kehtaisi hakea tukea Kelalta kalustukseen tai huonekaluihin. Kirpputoritkin on olemassa ja Torista monet jakaa huonekaluja lähes ilmaiseksi. Mielestäni uudet huonekalut on vain itse rahaa ansaitseville.
Monet työttömät hakevat kaupungilta tukea vuokrakämpän kalustamiseen, saavat sitä rahana tilille, ja käyttävät sitten Toria saadakseen ne ilmaiseksi. Sitten ryypätään ja poltellaan veronmaksajien maksamat tuet :D
Auttaisivat itse itseään JA toisiaan niin kuin kaikki muutkin tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa uusissa vuokra-asunnoissa on nykyään pesu- ja tiskikoneet
Helsingin kaupungin asunnoissa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Yritykset saa yritystukia ja palkattomia työkokeilijoita.
Jo on satu. En ole ikinä ollut työpaikassa, jossa olisi saatu tukia tai olisi työkokeilijoita töissä. En tunne ketään, joka olisi kertonut tällaisesta. Olen nyt ollut yrittäjäkin jo puoli vuosikymmentä enkä tiedä tällaisista mitään. Taidat puhua jostain hyvin pienestä osasta yrityksiä. Vaikea edes kuvitella mitkä alat tuommoiseen sopisivat, voisitko vaikka luetella ammatteja, joihin saa palkatonta työvoimaa.
Olen kuullut kyllä joidenkin suuryritysten verotuista. Jos ne kadehduttavat, ehkä voitaisiin laittaa työttömätkin samanlaisten tukien varaan.
"Siellä voi jokainen käydä laittamassa spekseiksi kaksion, saunallinen ja parvekkeellinen, 2020-luvun jälkeen rakennettu jne."
No kävin. Löytyi tasan yksi kohde Roihuvuoressa. Mitään mainintaa astianpasukoineista tai pyykinpesukoneista ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä kiven alla olet elänyt? Käy itse vaikkapa Saton sivuilla ja laita hakuun 2020 tai sen jälkeen rakennettuja taloja, kyllä on tiski- ja pesukoneet monissa.
Ap
Ei sato ole mikään kaupungin asunto.
Meinaat että Hekalla asuu vain työttömiä? I diootti.