Antipsykooteista eroon
Onko joku AV:lla päässyt eroon antipsykooteista? Millainen prosessi oli ja kauan kesti (kuinka kauan vieroitusoireet kestivät, mitkä olivat pahimmat oireet)? Mikä/(mitkä) lääke ja annos? Miten uni?
Kommentit (384)
Jos ei viiraa niin pannaan viiraamaan. Tv. nuori lääkäri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis lopetit antipsykootin kuin seinään? En suosittelisi tätä kenellekään, vieroitusoireet voivat olla mahdottoman rajuja ja kestää pitkään. Parempi on hidas vierouttautuminen kuten aiempi keskustelija jo kertoikin.
Vieroittauduin sekä Ketipinorista (jäi päälle) ja Olanzapiinista sekä rauhoittavista, kaikki unettomuuteen, hitaasti kuukausien aikana. Seinään en lopettanut. Silti kävi näin.
Alan ymmärtämään niitä, jotka tekevät itsemurhan.
Tässä on nyt 4kk lääkitysten lopettamisesta, niin siksi alkaa olla luovuttanut mieli.
Ymmärrän, onhan tuo ihan helvetin rankkaa jo ihan fyysisesti, psyy
Kuulostaa valitettavasti aika tyypilliseltä. En näe mitään, mikset voisi päästä takaisin aiempaan unen määrään. Se voi vaan vaatia pidemmän vieroittautumisen. Ja suosittelen silti että kokeilet myös muita keinoja unettomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis lopetit antipsykootin kuin seinään? En suosittelisi tätä kenellekään, vieroitusoireet voivat olla mahdottoman rajuja ja kestää pitkään. Parempi on hidas vierouttautuminen kuten aiempi keskustelija jo kertoikin.
Vieroittauduin sekä Ketipinorista (jäi päälle) ja Olanzapiinista sekä rauhoittavista, kaikki unettomuuteen, hitaasti kuukausien aikana. Seinään en lopettanut. Silti kävi näin.
Tässä on nyt 4kk lääkitysten lopettamisesta, niin siksi alkaa olla luovuttanut mieli.
Ymmärrän, onha
Kiitän tuesta. Käyn mm. hieronnassa parhaillaan. Akupunktiota voisin kokeilla. Ravitsemukseen ja unihygieniaan sekä liikkumiseen (voinnin mukaan) yritän kiinnittää paljon huomiota. 🥹. Ehkä siten saisin lopulta houkuteltua luontaisen väsymyksen ja unen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on nyt 4kk lääkitysten lopettamisesta, niin siksi alkaa olla luovuttanut mi
Kuulostaa tosi hyvältä. Uskon siihen, että tilanne ratkeaa.
Kuulostaa tosi hyvältä. Uskon siihen, että tilanne ratkeaa.
Mäkin haluaisin uskoa. 🥹.
Toivon, että saat apua esimerkiksi akupunktiosta. Todella raskasta varmaan sinnitellä 10h viikkounilla. Voimia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on nyt 4kk lääkitysten
Ja unettomuuteenhan on paljon muitakin hoitokeinoja, joita voi kokeilla. Esim. TRE-terapia, joka rauhoittaa ja rentouttaa kroppaa. Esim. täällä on listattuna erilaisia hoitoja (näihinhän voi hyvin hakeutua ihan muuallakin): https://www.mieliliike.fi/palvelut/unettomuuden-laakkeeton-hoito/
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että saat apua esimerkiksi akupunktiosta. Todella raskasta varmaan sinnitellä 10h viikkounilla. Voimia!
On raskasta. Edes 14h viikossa olisi jo hieman parempi. 🥹. Lääkitys on aiheuttanut sen, etten tunne juurikaan luontaista väsymystä, mutta silti elimistö tarvitsisi lepoa. Luulen, että jo fyysinen sairaus turrutti mua väsymykseen ja sitten lääkitykset veivät mun kohdalla lopunkin unen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On raskasta. Edes 14h viikossa olisi jo hieman parempi. 🥹. Lääkitys on aiheuttanut sen, etten tunne juurikaan luontaista väsymystä, mutta silti elimistö tarvitsisi lepoa. Luulen, että jo fyysinen sairaus turrutti mua väsymykseen ja sitten lääkitykset veivät mun kohdalla lopunkin unen.
Harmittaa, sillä aiemmin saatoin nukkua suunnilleen 21 tuntiakin viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa, sillä aiemmin saatoin nukkua suunnilleen 21 tuntiakin viikossa.
Se tuntui silloin vähältä, kun luontaisesti nukuin aiemmin 8-10 tuntia yössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, sitkeä sissi olet, kun olet nukkunut vain muutaman tunnin viikossa jo ainakin yli puolen vuoden ajan. Reippaasti kirjoittelet jms. Jos mä nukkuisin 14h/vko jatkuvasti, olisin jo koomassa.
Ja käytin pahimmillaan sekä Ketipinoria että Olanzapiinia sekä rauhoittavia. Viimeisinpänä lopetin Olanzapiinin.