Auttaako se nukkumaan jos juo yhden pitkän nelosoluen näin illalla?
Kommentit (26)
Ei. Koitappa ulkoilla vähintään 30-60min päivässä ja syö säännöllisesti. Sisällytä jotain mielekästä jokaiseen päivään. Auttaa kummasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Koitappa ulkoilla vähintään 30-60min päivässä ja syö säännöllisesti. Sisällytä jotain mielekästä jokaiseen päivään. Auttaa kummasti.
Mitähän jollain säännöllisellä syömisellä ja mielekkäällä tekemisellä on mitään vaikutusta uneen. Illalla toki ei pidä mennä nälkäisenä nukkumaan, mutta siinä se.
Mulla on aina yöpöydällä erilaista lukemista. Nukahdan usein kirja tai lehti käsissä, vaikka mietin, että vähän pidän silmiä kiinni, mutta en usko nukahtavani. Sitten käy kuitenkin niin, että olen nukahtanut ja aamulla huomaan lukemani lehden tai kirjan pudonneen lattialle. Voisko toimia sun kohdalla?
Kalja taitaa olla huono juoma yötä vasten, taitaa juoksettaa vaan veskissä keskeyttäen hyvin alkaneen unen. 🥱 Hyvää yötä.
Vierailija kirjoitti:
Ei hemmetti tuo ulkoilu tuo lisää vireyttä ja viivästyttää nukahtamista
Auttaa jos juo yhden, mutta ei ihan heti. Useammasta piristyy.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina yöpöydällä erilaista lukemista. Nukahdan usein kirja tai lehti käsissä, vaikka mietin, että vähän pidän silmiä kiinni, mutta en usko nukahtavani. Sitten käy kuitenkin niin, että olen nukahtanut ja aamulla huomaan lukemani lehden tai kirjan pudonneen lattialle. Voisko toimia sun kohdalla?
Kalja taitaa olla huono juoma yötä vasten, taitaa juoksettaa vaan veskissä keskeyttäen hyvin alkaneen unen. 🥱 Hyvää yötä.
Tarkoitat varmaan että luet vauva-palstaa tabletilla :D
Vierailija kirjoitti:
Joo viskipaukku tai viini olisi parempi.
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta 8 pitkää auttaa.
Se on liikaa.
Jos sen juo hitaasti, niin auttaa. Eli tissuttelee sitä kolme varttia-tunnin verran ja sitten nukkumaan.
Ei. Vaikeuttaa unensaantia ja huonontaa sen laatua.
Vierailija kirjoitti:
Pissattaa vain.
Ei pissata,,kun syö samalla suolaista. Se pitää nesteet kehossa.
Yksi olut illassa tekee 1kg rasvaa vyötärölle kuukaudessa. Ellet tietenkin sitten karsi muuta syömistäsi sen oluen takia. Kuulostaa ehkä vielä maltilliselta, mutta 12kg vuodessa fätiä tuohon iskämahaan lisää, niin siinä monella hymy hyytyy. Sen lisäksi olut illassa, niin monella se tietää myös sitä että lääkäri sitten huomauttaa korkeasta verenpaineesta seuraavassa tarkistuksessa. Että ehkä keksisin jonkun toisen unilääkkeen kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän jollain säännöllisellä syömisellä ja mielekkäällä tekemisellä on mitään vaikutusta uneen. Illalla toki ei pidä mennä nälkäisenä nukkumaan, mutta siinä se.
Kyllä niillä vaan, Tietyissä ruuissa on aineita, jotka edistävät
nukahtamista, alkavat väsyttää. Ja kun väsyttää, on raukea olo,
sitä menee pötkolleen sänkyynsä ja nukahtaa.
Nukahtamaan ehkä, mutta unen laatu heikkenee jo yhdestäkin alkoholiannoksesta.
Vierailija kirjoitti:
Nukahtamaan ehkä, mutta unen laatu heikkenee jo yhdestäkin alkoholiannoksesta.
'
Olet oikeassa. Ihmiset eivät sitä omalla kohdallaan taida edes itselleen tunnustaa. Ehkä annostarve myös kasvaa ajan myötä. Piletys ja juhliminen on eri asia, mutta olutta varsinaisesti "unen saantiin" tuskin kannattaa käyttää. Mieluimmin valvon jollei nukuta, kyllä se unikin sitten tulee vaikka seuraavana yönä. Melatoniini ei ole mulle myöskään se mitä haluaisin kokeilla. Luin niiden ohjeita ja vaati säännöllistä nukkumaan menoa. Eli jos otat, niin siitä seuraa tietty vaikutusaika jolloin pitäisi olla valmis nukkumaan tai avittava aikaraja menee ohi. Siitä on jo melkoinen aika kun olen siitä lukenut, eikä sitä taidettu Suomessa edes vapaasti myydä. Mikäli olen tulkinnut melatoniinin käytön väärin niin oikaise ihmeessä.
Iltapalana banaanilla on kuulema unen saantiin suotuisa vaikutus. Banaani poistaa myös nälän, joten välttyy (mahdollisesti) yöllä jääkaapilla käynniltä. Banaania jotkut eivät valitse koska pitävät sitä lihottavana hedelmänä, vaikka olettaisin, että myös alkoholi sisältää samantasoisesti energiaa.
Saattaa auttaa, mutta melatoniini voi olla parempi.