En tajua miten yli nelikymppisellä neljän lapsen äidillä voi olla parempi kroppa kuin valtaosalla
Työkaveri kyseessä. En kehtaa kysyä onko tehty jotain kirurgisia operaatioita enkä tuijottaa niin tarkkaan, että näkisin mahdolliset arvet.
Kommentit (136)
Itse tunnen kaksi tällaista "superäitiä". Molemmat ovat aasialaistaustaisia.
Naisten mielestä selitys on aina joku muu kuin terveelliset elämäntavat.
Tuota selitystä naiset eivät voi koskaan hyväksyä.
Isoin juttu on kuitenkin se, että syö ja liikkuu aina eikä koskaan päästä itseään lössähtämään. Toinen iso juttu on geenit.
Kauneusleikkaukset, kalliit hoitotuotteet, kauneushoidot ja muu on silausta päälle.
Omassa kaveri piirissä nimenomaan ne ketkä synnyttäneet ja keillä lapsia ovat hoikkia. Lapsettomista iso osa ylipainoisia. En tiedä onko joku syy yhteys en ole aiemmin asiaa tullut ajatelleeksi. Ehkä terveemmät elintavat?
Yleisin syy on alkoholittomuus ja liikunnallinen säännöllinen harrastus.
Ei tarvitse paljoa käydä. Kolmesti viikossa noin 1.5-2h kerta.
Alkoholi on tosi suuri tekijä monilla lihavilla.
Itsellä ikää 49, ja olen huomannut että ei se kroppa ole oikeastaan miksikään muuttunut vielä nuoruudesta. Joten en mitenkään ihmettele sitä jos on hyvä kroppa nelikymppisenä. 2 lasta olen saanut ja niiden yhteydessä tissit vähän pehmeni ja isoni, mutta muuten eipä ole lapsetkaan kehooni jälkiä jättäneet. Alkuun oli mahassa jokunen raskausarpi, mutta nekin ovat kauan sitten haalenneet olemattomiin. Paino oli parikymppisenä 48 kg, nyt 53 kg, ei niin kovin suurta eroa.
Geenit vaikuttaa paljon. Mummoni (6 lapsen äiti) oli ikänsä hoikka ja nuorekas, samoin äitini (3 lasta). Myös itse olen hoikka ja terveellisillä elämäntavoilla ja liikunnalla myös hyväkuntoinen. Olen 43-vuotias ja minulla on kaksi teini-ikäistä tytärtä. Hiljattain minua luultiin toisen heistä siskoksi, josta olin hyvin otettu, tytär ei ehkä niinkään.
Minäkin olen 40v ja kokoa xs, vartalo on samanlainen kuin 19 vuotiaana. Yksi teini-ikäinen löytyy.
Ei ole raskausarpia tai muutakaan. Eikä todellakaan ole mitään kauneustoimenpiteitä tehty!
Syön terveellisesti ja vältän lisäaineita, mitkään muoviset tai keinotekoiset asiat ei siihen kuulu. Ei edes rakennekynnet tai hiusväri.
Alkoholi on tosi lihottava päihde. Viimeistään nelikymppisenä näkyy että on juotu joka viikonloppu siideriä. Kertyy salakavalasti kehoon.
Hoikkien aikuisten naisten 40+ on toisinaan vaikea löytää kaupasta siistejä housuja toimistotyöhön. Aina ei löydy koossa 34.
Noita geneettisiä oikkuja on. Meillä on töissä yksi viisikymppinen mies jolla kroppa on kuin kreikkalaisella patsaalla ja naamakin kuin parikymppisellä (ainakin silloin harvoin kun ajaa parran pois, luulen että pitää yleensä partaa näyttääkseen vanhemmalta). Ikä näkyy lähinnä vain harmaantuneista ohimoista. Moni oli ihan puulla päähän lyöty herran 50v kakkukahveilla toimistolla.
Vierailija kirjoitti:
Geenit, ei sen kummempaa.
Sellaisia geenejä ei olekaan, jotka estäisivät lihomisen. Terveiden ihmisten aineenvaihdunnoissa on maksimissaan muutamien satojen kilokalorien eroja päivässä (huom. terveiden, sairaudet tai lääkitykset saattavat hidastaa aineenvaihduntaa). Aivan kuka tahansa lihoo, jos syö enemmän kuin kuluttaa ja aivan kenen tahansa lihakset veltostuvat, jos niitä ei liikuta.
Ihmiset tekevät usein täysin virheellisiä kuvitelmia toisten ruokavalioista yksittäisten tapausten perusteella. Jos nähdään, että hoikka ihminen ottaa ison palan kakkua duunikaverin läksiäiskahveilla, kuvitellaan, että hän voi syödä mitä tahansa eikä liho. Kuitenkin todellisuus on, että hän syö kokonaisuudessa oikean määrän kulutukseensa nähden. Geeneillä on hyvin vähän tekemistä sen kanssa, vaikka ylipainoiset ihmiset eivät sitä halua uskoakaan.
Monella peruselintavat balanssissa. Terveellinen ravinto, hyvät yöunet ja riittävä liikunta vievät pitkälle.
Nukkuessa kroppa korjaa itseään ja palautuu. Turhaan ei puhuta kauneusunista.
Ei ole kauhea uhraus jättää kahvipullat arjessa väliin. Maistuukin paremmalta, kun ei jatkuvasti mussuta keksejä ja viinereitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia geenejä ei olekaan, jotka estäisivät lihomisen. Terveiden ihmisten aineenvaihdunnoissa on maksimissaan muutamien satojen kilokalorien eroja päivässä (huom. terveiden, sairaudet tai lääkitykset saattavat hidastaa aineenvaihduntaa). Aivan kuka tahansa lihoo, jos syö enemmän kuin kuluttaa ja aivan kenen tahansa lihakset veltostuvat, jos niitä ei liikuta.
Ihmiset tekevät usein täysin virheellisiä kuvitelmia toisten ruokavalioista yksittäisten tapausten perusteella. Jos nähdään, että hoikka ihminen ottaa ison palan kakkua duunikaverin läksiäiskahveilla, kuvitellaan, että hän voi syödä mitä tahansa eikä liho. Kuitenkin todellisuus on, että hän syö kokonaisuudessa oikean määrän kulutukseensa nähden. Geeneillä on hyvin vähän tekemistä sen kanssa, vaikka ylipainoiset ihmiset eivät sitä halua uskoakaan.&n
Mahdollisesti ottaa palan kakkua töissä, mutta sitä ei välttämättä ole hänellä kotona. Lihakset kuluttavat jo pelkällä olemassaolollaan kaloreita. Koko ajan ei tarvitse liikkua kuluttaakseen toista enemmän kaloreita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä 6 lapsen white trash-äidit pysyvät hoikkana vetämällä tupakkaa ja kahvia/energiajuomia lähes tauotta.
Tämä nainen ei ole sellainen kuiva röökimuija, vaan sporttinen ja terveellisesti elävä.
Ap
No siinäpä se selitys tulikin. Terveelliset elintavat ja riittävä liikunta niin pysyy kroppa kunnossa, ihan riippumatta iästä ja lasten lukumäärästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset tekevät usein täysin virheellisiä kuvitelmia toisten ruokavalioista yksittäisten tapausten perusteella. Jos nähdään, että hoikka ihminen ottaa ison palan kakkua duunikaverin läksiäiskahveilla, kuvitellaan, että hän voi syödä mitä tahansa eikä liho. Kuitenkin todellisuus on, että hän syö kokonaisuudessa oikean määrän kulutukseensa nähden. Geeneillä on hyvin vähän tekemistä sen kanssa, vaikka ylipainoiset ihmiset eivät sitä halua uskoakaan.&n
Muutama sata kilokaloria päivässä on aika paljon. Tarkoittaa että samalla energiansaannilla toinen pysyy samassa painossa ja toiselle tulee kilo-pari lisää kuukaudessa tai 10-20kg vuodessa, jos oletetaan että kilo läskiä on sen vajaan 8000kcal ylimääräistä energiaa varastoituna. Monen on vaikea hahmottaa kuinka pienikin kaloriylimäärä johtaa ajan kanssa reippaaseen ylipainoon.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ne geenit herää viideltä ennen töitä salille ja kieltäytyy jälkkäristä. Niinhän se on.
Vierailija kirjoitti:
Mä tajuan. Hän pitää itsestään huolta toisin kuin se suurinosa. Jumppaa ja jättää syömättä ylimääräiset namit.
Mun kaveri on synnyttänyt 6 ja kropassa ei näy mitään. Se on hoikka kuin mikä. Sillä ei ole edes raskausarpia, kun on jaksanut rasvata itseään jollain kalliilla linimenteillä kaikki raskautensa. Sitten vielä kun ihminen on avulias, ystävällinen ja alati iloinen. <3
Sen mies vaan ei arvosta sitä. Haukkuu ja hakkaa.
Mitkä on "ylimääräiset namit"? Käyttämäsi sanat antavat ymmärtää, että tietty määrä nameja on vähintäänkin ok. Missä menee raja tämän ja ylimääräisten välillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kyse ei ole geeneistä, mutta ei se ole kiinni myöskään pelkästään kaloreista. Mä ja vanhempi siskoni ollaan hyvin eri näköisiä vaikka samat vanhemmat on kyllä. Itse olen tullut isän puolen hoikkaan ja pienikokoiseen sukuun, siskoni muistuttaa ulkonäöltään äidin puolen sukua, jossa kaikki ovat pitempiä, rotevampia ja hyvin usein ylipainoisia.
Siskoni on minua reilusti pitempi, joten luulisi että hänen kulutuksensa olisi suurempi. Olen kuitenkin aikuisiälläkin asunut hänen kanssaan kimpassa ja hän syö noin 2/3 siitä mitä minä, ja liikkuu PALJON enemmän. Hän kamppailee kuitenkin jatkuvasti pysyäkseen normaalipainossa, itse pysyn normaalipainon alarajalla tekemättä mitään.
Nykyään lääketiedekin alkaa olla sitä mieltä, että kyse on pitkälti hormonitoiminnasta ja suolistosta, kuinka tarkasti elimistö varastoi energiaa rasvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Noita geneettisiä oikkuja on. Meillä on töissä yksi viisikymppinen mies jolla kroppa on kuin kreikkalaisella patsaalla ja naamakin kuin parikymppisellä (ainakin silloin harvoin kun ajaa parran pois, luulen että pitää yleensä partaa näyttääkseen vanhemmalta). Ikä näkyy lähinnä vain harmaantuneista ohimoista. Moni oli ihan puulla päähän lyöty herran 50v kakkukahveilla toimistolla.
Mitäs luulet, paljonko tuo kreikkalainen patsas käyttää viikossa aikaa urheiluun ja millainen hänen ruokavalionsa on? Veikkaisin, että jos teidän toimistonne muut viiskymppiset noudattaisivat hänen elintapojaan pari vuotta, heistä aika monet nuorentuisivat silmissä.
Tässäkin keskustelussa on hyvin nähtävissä vanha sanonta: "Lahjakkuus on laiskojen ihmisten nimitys harjoittelulle."
Sitten et varmaan tunne kauheasti ihmisiä tai ole nähnyt heitä alasti. Muistan jo parikymppisenä kaverin polttareissa ajatelleeni kun saunottiin että voisin väittää 7/10 osallistujasta oli selluliittiä ja kyse oli alle 25 vuotiaista.