Kela mokasi eikä pyytänyt oikeita liitteitä hakemukseen, nyt olen ollut kuun alusta ilman rahaa ja vuokra ja sähkölasku maksamatta mitä nyt?
Kela mokasi eikä pyytänyt oikeita liitteitä hakemukseen, nyt olen ollut kuun alusta ilman rahaa ja vuokra ja sähkölasku maksamatta mitä nyt?
Maksaako sossu nuo vai joudunko kadulle? Ihme pelleilyä nämä Kelan tekemiset...
Kommentit (117)
Vaalivirkailijana tienaisit heti 4000 paris viikos.
Mikset itte maksais omia laskujas, niin määkin teen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä mokasit ihan itse, ne liitteet pitää itse laittaa eikä syyttää muita, jos on esim vuokra muuttunut jne. Nyt vaan otat yhteyttä laskuttajiin ja sovit maksusuunnitelman
En mokannut vaan Kela, päätöksessä ei lukenut että seuraavaan hakemukseen pitää laittaa todistus työnhaun voimassa olosta niin en sitä sitten laittanut, nyt Kela yhtäkkiä vaatiikin sitä.
ap
Eli sinä et ole edes työnhakija koska kelaan menee automaattisesti ilmoitus oletko työnhakija vai et. Olet siis harvinaisen tyhmä joka ei edes osaa itseään työnhakijaksi ilmoittaa vaikka on kehotettu.
Soita vuokranantaja ja sähköyhtiö heti ja selitä tilanne.
Sitten yhteys heti perusturvaan eli sossuun. He voivat maksaa ne piankin, ja annat luvan ottaa ne maksut sitten niistä Kelan rahoista kun tulevat.
Myös Kelan kautta voinet pikaisesti hakea täydentävää toimeentulotukea. Hehän itse sieltä ne tiedot näkevät. Maksavat ne pois ja ottavat sitten niistä tammikuun tuista.
Myös diakoniatoimistot auttavat ja maksavat laskut, kun on sulla antaa ne todisteet. Ja maksat sitten takaisin.
Kaikkiko teidän puolesta pitäisi tehdä? Huhhuh
Vierailija kirjoitti:
Mikset itte maksais omia laskujas, niin määkin teen?
Ei ole varaa ja töitä en saa
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä mokasit ihan itse, ne liitteet pitää itse laittaa eikä syyttää muita, jos on esim vuokra muuttunut jne. Nyt vaan otat yhteyttä laskuttajiin ja sovit maksusuunnitelman
En mokannut vaan Kela, päätöksessä ei lukenut että seuraavaan hakemukseen pitää laittaa todistus työnhaun voimassa olosta niin en sitä sitten laittanut, nyt Kela yhtäkkiä vaatiikin sitä.
ap
Eli sinä et ole edes työnhakija koska kelaan menee automaattisesti ilmoitus oletko työnhakija vai et. Olet siis harvinaisen tyhmä joka ei edes osaa itseään työnhakijaksi ilmoittaa vaikka on kehotettu.
Ei mene vaan sinne pitää ihan itse lähettää liite todisteena että on työnhakija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei mene vaan sinne pitää ihan itse lähettää liite todisteena että on työnhakija.
Jos et olisi tasoa ameeba niin tietäisit että esimerkiksi työtön saa työttömyyskorvausta jota haetaan kelalta johon menee todistus työnhausta suoraan, se ei tule kotiin ja toinen on mol.fi sivuilla jos siis olet työtön työnhakija. Joten älä selitä enää, et ole työn hakijana ja syytät kelaa kun et yhtä pientä asiaa saa hoidettua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
En hae työttömyyskorvausta joten minulla ei mene automaattisesti
ap
Työkkäri se vasta pelle laitos on. Virheellisiä päätöksiä peruspäivärahan saamisesta. Pitävät ihmisiä tyhmänä.
No asiaa en jätä kesken . Taistelen niin kauan,kun oikea päätös tulee.
Ja joku kirjoitti, että ihmisiä ne on kelassa/työkkärussä. Kyllä,kyllä mut saattavat ihmiset pulaan väärillä perusteilla tulevilla päätöksillä.
Tuntuu,ettei ne edes kato kunnolla niitä liitteitä yms
No ilmoita sinne Kelaan että meni väärin ja pyydä oikaisua. Ja toimitat sen todistuksen työnhaun voimassaolosta.
Ja teet hakemuksen täydentävään toimeentulotukeen jos ei muu auta.
Vierailija kirjoitti:
No ilmoita sinne Kelaan että meni väärin ja pyydä oikaisua. Ja toimitat sen todistuksen työnhaun voimassaolosta.
Ja teet hakemuksen täydentävään toimeentulotukeen jos ei muu auta.
Olen jo laittanut oikaisuvaatimuksen mutta siinä kestää käsitellä 90 arkipäivää.
AP
no en tiedä, mitä ihmettä pitää tehdä, jos huomaa, että säshkölasku jää maksamatta? älä nyt ainakaan sähkölaitokseen ota yhteyttä ja yritä saada eräpäivän siirtoa. Se voi vaikka onnistua. Sama juttu vuokranantajan suuntaan.
Soitat tietysti maksua odottaville tavoille ja siirrät eräpäiviä!
kela on voinut toki mokata, mutta sinun mokasi on se, jos et tee mitään sinulta maksua odottavien tahojen suuntaan. siitä et voi kelaa syyttää
Ihan itse pitää katsoa mitä pitää lähettää ja milloin
ei kukaan niitä pyydä
Byrokraattisempaa ja hankalampaa firmaa kuin Kela ei ole olemassa. Pyytävät samoja liitteitä ja todistuksia moneen kertaan, tekevät itse virheitä, mutta eivät korjaa eivätkä vastaa niistä. Virkailijasta riippuu miten asia hoituu. Tuntuu, että yrittävät väsyttää asiakkaan, tällaisen instanssin kanssa pitäisi sairaiden ja haavoittuvassa tilanteessa olevien ihmisten jaksaa. Todellakin tuntuu, että aina ensin tulee kielteinen päätös, sitten ne vahvimmat, jotka jaksavat sitkeimmin valittaa ja vaatia oikaisua, saattavat onnistua. Moni uupuu ja luovuttaa, vaikka olisivat oikeassakin.
Vierailija kirjoitti:
Työkkäri se vasta pelle laitos on. Virheellisiä päätöksiä peruspäivärahan saamisesta. Pitävät ihmisiä tyhmänä.
No asiaa en jätä kesken . Taistelen niin kauan,kun oikea päätös tulee.
Ja joku kirjoitti, että ihmisiä ne on kelassa/työkkärussä. Kyllä,kyllä mut saattavat ihmiset pulaan väärillä perusteilla tulevilla päätöksillä.
Tuntuu,ettei ne edes kato kunnolla niitä liitteitä yms
arvaapa mistä syystä viranomaiset ovat suositelleet, että kansalaisten tulisi pitää hätävaraa kotona? Tai siis syotähän on useita, mutta yksi syistä on se, että joskus voi tulla tilanne, että tarvitsee ihan hätätilanteisiin käteistäkin. Siksi sitä hätävaraa on suositeltu vuosien ajan kansalaisille, että säästäkään. Ja koska viranomaiset ovat niin suositelleet, niin se merkitsee sitä, etät myös toimeentulotukiasiakkaalla tulee olla oikeus pitää pientä hätävarakassaa kotonaan. Se on hätävara hätätilanteita varten.
On ihmisen oma syy, jos ei ole tätä tajunnut ja sitä säästänyt. Ihan vaikka siltä varalta, että joskus kela tekee virheen ja pitääkin sitten alkaa itse maksella sähkölaskua sillä aikaa, kun virhe korjataan.
Mene töihin, maksat velat palkalla.
Aina olen saanut ammattitaitoista palvelua ja lopulta se on ollut omassa ymmärryksessä se vika, jos jostain asiasta olen soittanut ja valittanut, mutta joku on se minulle rautalangasta vääntänyt.
Ja toki virheitä sattuu kaikille kaikissa ammateissa. Eli ei ne kelan virkailijat yli-ihmisiä ole ja joskus inhimillistä virheitä sattuu. Mut kukaan tuskin sulattamalla sumuttaa. Aika äkkiä joutuu varmaan pellolle