Kela mokasi eikä pyytänyt oikeita liitteitä hakemukseen, nyt olen ollut kuun alusta ilman rahaa ja vuokra ja sähkölasku maksamatta mitä nyt?
Kela mokasi eikä pyytänyt oikeita liitteitä hakemukseen, nyt olen ollut kuun alusta ilman rahaa ja vuokra ja sähkölasku maksamatta mitä nyt?
Maksaako sossu nuo vai joudunko kadulle? Ihme pelleilyä nämä Kelan tekemiset...
Kommentit (117)
Töihin vaan , niin ei tarvitse eri kelatoimistoissa pyöriä ja toivon mukaan kaikki tuet otetaan pian pois kaikilta ja jokainen tulkoon omilla pikku kätösillä tehdyillä töillä toimeen. Eikö yhtään hävetä elää tukien varassa kun töitä on yllin kyllin tarjolla ja eikö aika käy kotona pitkäksi TV katsellessa ? Itse hävettäisi kiertää luukulta toiselle, kun on sisua jäljellä ja mielekästä töitä varmaan sinullekin löytyy ja rehellisesti sanottuna, ei tuo työn teko aina ole ollut herkkua, vaan tehty on ja omilla toimeen tultu ja ylpeänä voin sanoa, että kelan ovet on kiinni pysynyt ja nautin työn tuloksista.
Minä nostaisin omalta pankkitililtä rahat. Aina pitää säästää pahan päivän varalle. Aina! Mene juhannuksena kerään pulloja ja poimi kesä mustikoita. Rahat säästöön. Niin minä olen tehnyt.
Mene sosiaaliin ja selitä tilanne.Pyydä apua.
Vierailija kirjoitti:
Mene sosiaaliin ja selitä tilanne.Pyydä apua.
No tämäkin on vaihtoehto, etenkin jos ei itsellä ole kykyä asiaa hoitaa. Mutta jos tuo asia nyt on niin mitä ap sanoo, niin ei tarvi kuin laittaa se liite sinne, olla kelaan yhteydessä ja sanoa, että koko hakemusta ei voi kokonaan hylätä tuon takia. Kela olisi voinut tarkistaa työkkäristä sen asian suoraan.
Ihminen on kuin lastu laineilla kelan ja sos. viranomaisten kyydissä. Stressaavat ihmisiä turhaan. On kärpästen herra meininkiä.
Mä joka päivä töitä teen on Matin ja Tepon yksi parhaita levyjä ja ota se suosikiksi ja töihin vaan, niin tuloa Afrikassakin kantaa jo pienestä vastuun pienemmistä ja joutuu töihin heti kun oppinut kävelemään, eli vastuu itsestä ja toisista on otettava, niin sinunkin.
meillä vanhuksia ilman hoitoja ja mitään tukia ei heille ole koskaan annettu, eikä riitä nytkään, kun sinunkaltaisesi on oppinut tuilla elämään ja narisee, kun ei ilmaiseksi saa elää ja jonkun muun syytä kuin sinun. Mene hyvä ihminen töihin ja lakkaa valittamasta.
Toinen tukia nostava neuvoo toista ja eli luukulta toiselle ja näillä tukien nostajille kyllä näyttää varaa olevan tatuointeja varten ja tupakka palaa ja valitetaan, kun ei raha tule luukulta lisää.
Vierailija kirjoitti:
Soita vuokranantaja ja sähköyhtiö heti ja selitä tilanne.
Sitten yhteys heti perusturvaan eli sossuun. He voivat maksaa ne piankin, ja annat luvan ottaa ne maksut sitten niistä Kelan rahoista kun tulevat.
Myös Kelan kautta voinet pikaisesti hakea täydentävää toimeentulotukea. Hehän itse sieltä ne tiedot näkevät. Maksavat ne pois ja ottavat sitten niistä tammikuun tuista.
Myös diakoniatoimistot auttavat ja maksavat laskut, kun on sulla antaa ne todisteet. Ja maksat sitten takaisin.
No ei kyllä yksikään diakoniatoimisto maksele ihmisten laskuja.
AP. Saisiko jostakin vippiä maksaaksesi laskut. Ei ole kelan vika. Sinä olet itse vastuussa laskuistasi. Nyt haet töitä, mistä vain. Se on ainoa apu. Minun elämäni on korjaantunut, kun pääsin töihin.
Toimeentulotuki? Toimita heti se todistus työttömänä työnhakijana olosta, mielellään Kelan nettisivujen kautta, niin tekevät nopeasti päätöksen ja saat rahat jos olet niihin oikeutettu.
Jos et ole työtön työnhakija etkä aio ilmoittautuakaan sellaiseksi, niin kerrot senkin välittömästi Kelalle, niin tekevät päätöksen nopeasti. Ei siinä päätöksessä pitäisi mennä kuin pari päivää maksimissaan enää.
Jos kieltäydyt ilmoittautumasta työnhakijaksi, niin perusosan määrää voidaan leikata 20 tai 40%, mutta saat kuitenkin tuen jos siihen muuten olet oikeutettu.
Jos alat valittamaan tai muuta, niin tuen saaminen vain viivästyy entisestään. Eli toimitat vain mahdollisimman nopeasti ne puuttuvat liitteet niin homma etenee nopeasti. Jatkossa jos joudut tekemään uuden hakemuksen niin tee se hyvissä ajoin, mielellään 2 viikkoa ennen kuunvaihdetta.
Ensimmäistä kertaa Kelan jonossa vai minkä takia ei osaa itse lähettää niitä liitteitä, mitä pyydetään netissä heti hakemuksen lähettämisen jälkeen? Se kertoo heti, mitä tarvitaan ja mihin mennessä. En usko että tässä on tehty mitään selvittämisen eteen, sillä Kelalta voi tiedustella asiasta. Sekin että hakee sosiaalitukea - tarvitsee sekin tietyn selvityksen, eikä ne maksa kaikkia kuluja. Mitä siis seuraavaksi? Aikuisena tulee ottaa vastuu omasta elämästään, mihin kuuluu asioiden selvittäminen itse. Kyllä nyt sentään pitäisi itse osata soittaa Kelallekin yksi puhelu, että saisi asiat selviytymään ajoissa. Kertoo paljon ihmisestä oma saamattomuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole saanut perustukia niin mikset ole hoitanut asioita aiemmin? Nyt on 19.1. Liki 3 vkoa aikaa ollut soittaa ja jonottaa Kelaan, jättää soittopyyntö ....
90 arkipäivää käsittelyaika oikaisuvaatimuksessa, ei auta soittaa.
AP
Ei herranjumala, ethän sä nyt oikaisuvaatimusta tollaisesta tee, vaan toimitat Kelaan pyydetyt liitteet, ja he käsittelevät toimeentulotukesi. Tosin, jos pyydettyjä liitteitä ei toimiteta, Kela voi silti tehdä toimeentulotuesta päätöksen, joka tosin saattaa olla kielteinen. Mutta jos olet hakenut tammikuun toimeentulotuen hyvissä ajoin joulukuun puolessavälissä, niin sulla on ollut reilusti aikaa hoitaa kaikki tarvittava, jotta saisit tuen ajoissa. Jos jokin on sulle epäselvää, niin soita tai laita viestiä Kelaan, ja saat ohjeet miten toimia. Jos sulta puuttuu ainoastaan lausunto/todistus työnhaun voimassaolosta, niin se ei johda toimeentulotuen hylkäämiseen, vaan korkeintaan perusosan alentamiseen, mutta siitäkin sua on varoiteltu jo edellisissä päätöksissä, joten ei tule yllätyksenä kenellekään.
t. Kela
Älä jaksa trolli. Ei ne pyydä vääriä liitteitä.
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
🤣
Kerran hain asumistukea, kun jäin työttömäksi. Kela laski tuloni aivan liian isoiksi, kun se oli laskenut sen palkan mukaan, jossa oli lomarahatkin. Hain sitten myöhemmin sitä uudelleen kun sain ansiosidonnaista työttömyysturvaa, jolloin sain vastauksen, että sitä myönnetään minulle ja että se edellinen hakemus oli laskettu väärin.