Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela mokasi eikä pyytänyt oikeita liitteitä hakemukseen, nyt olen ollut kuun alusta ilman rahaa ja vuokra ja sähkölasku maksamatta mitä nyt?

Vierailija
18.01.2024 |

Kela mokasi eikä pyytänyt oikeita liitteitä hakemukseen, nyt olen ollut kuun alusta ilman rahaa ja vuokra ja sähkölasku maksamatta mitä nyt?

Maksaako sossu nuo vai joudunko kadulle? Ihme pelleilyä nämä Kelan tekemiset...

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropas missä ne työt on 

Olisit mennyt eilen kolaamaan ihmisten pihoja kun tuli niin hitosti lunta. Meidän teini teki  kaverinsa kanssa 250 € tilin lumenluonnilla, joutuivat vielä kieltäytymään osasat keikkoja kun eivät ehtineet. Ai niin, mutta hehän tekivätkin koulun jälkeen 5 tuntia hommia tauotta, sehän ei sovi sossuilijoille että pitäis tarttua lapion varteen. Mieluummin parutaan kotona kun ilkeä Kela ei holhoa.

Ilmoittavat tulot varmaan verottajalle? Ja kuitilla tekevät jos näitä tuloja on enemmänkin?

Vierailija
62/117 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä mokasit ihan itse, ne liitteet pitää itse laittaa eikä syyttää muita, jos on esim vuokra muuttunut jne. Nyt vaan otat yhteyttä laskuttajiin ja sovit maksusuunnitelman 

En mokannut vaan Kela, päätöksessä ei lukenut että seuraavaan hakemukseen pitää laittaa todistus työnhaun voimassa olosta niin en sitä sitten laittanut, nyt Kela yhtäkkiä vaatiikin sitä.

ap

Äkkiäkös sen laitat netin kautta menemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhakijaksi ei ilmoittauduta Kelalle, vaan Työvoimatoimiston sivuilla. Heiltä lähtee sitten automaattisesti tieto kelalle.

Vierailija
64/117 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä mokasit ihan itse, ne liitteet pitää itse laittaa eikä syyttää muita, jos on esim vuokra muuttunut jne. Nyt vaan otat yhteyttä laskuttajiin ja sovit maksusuunnitelman 

En mokannut vaan Kela, päätöksessä ei lukenut että seuraavaan hakemukseen pitää laittaa todistus työnhaun voimassa olosta niin en sitä sitten laittanut, nyt Kela yhtäkkiä vaatiikin sitä.

ap

Eli sinä et ole edes työnhakija koska kelaan menee automaattisesti ilmoitus oletko työnhakija vai et. Olet siis harvinaisen tyhmä joka ei edes osaa itseään työnhakijaksi ilmoittaa vaikka on kehotettu.

Kannattaisi ehkä harkita siirtymistä vammaistuelle.

Vierailija
65/117 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän menet te-palveluitten sivulle ja kirjaudut pankkitunnuksilla sisään. Sitten lataat sieltä koneellesi todistuksen sun työnhaun voimassaolosta, ja laitat sen etenpäin kelalle kelan omilla sivuilla. MISSÄ ONGELMA? Homma tehty alle kymmenessä minuutissa.

Vierailija
66/117 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole saanut perustukia niin mikset ole hoitanut asioita aiemmin? Nyt on 19.1. Liki 3 vkoa aikaa ollut soittaa ja jonottaa Kelaan, jättää soittopyyntö ....

Vierailija
67/117 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ilmoittaudu työnhakijaksi? Et sinä sitä kautta töitä tule saamaan, eikä kukaan muukaan, se on vain muodollinen pakko että siellä roikutaan. Kyllä työt on aina omalla työnhaulla tulleet.

Vierailija
68/117 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossuna luulen tietäväni mistä on kysymys. Olet siis jo menettänyt työttömyysetuutesi ilmeisesti rikkaiden takia. Siitä huolimatta sinun tulee olla työnhakijana ja ottaa vastaan työllistymistä edistäviä palveluja ja toimia. Toimeentulotukilaki velvoittaa olemaan työnhakijana ja osallistumaan näihin toimiin. Kelan pitäisi nähdä tietojärjestelmänsä kautta te-toimiston tekemä työvoimapoliittinen lausunto joka kertoo kelalle oikeutesi työttömyysetuuteen mikäli lausunto on ajantasalla. Lausunto ei aina välttämättä ole ajantasainen jos te-toimisto on esim juuri tehnyt tai tekemässä sinulle selvityspyyntöä jostakin asiasta ( rikkeestä).

Sinun kannattaa pyytää tuen uudelleenkäsittelyä koska valitusprosessi kestää niin kauan. 

Vierailija
69/117 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropas missä ne työt on 

nosta perse sohvalta ja ota selvää

Tässä juuri nähdään nämä "mene töihin" valittajat. Valitetaan ja marmatetaan mutta sitten kun kysytään missäs töitä olisi niin ei osata sanoa asiasta mitään. Siksi en itse nykyisin välitä pätkääkään tämänkaltaisista marmattajista joilla puhe paukkuu mutta ei mitään konkreettista ratkaisua ongelmiin.

Vierailija
70/117 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojista on pulaa, hoitoalalle tai ravintolalalle voi kouluttautua, siellä riittää töitä.

Vierailija
71/117 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole saanut perustukia niin mikset ole hoitanut asioita aiemmin? Nyt on 19.1. Liki 3 vkoa aikaa ollut soittaa ja jonottaa Kelaan, jättää soittopyyntö ....

90 arkipäivää käsittelyaika oikaisuvaatimuksessa, ei auta soittaa.

AP

Vierailija
72/117 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmota vuokranantajalle ja sähköyhtiöö.ne tulee kyllä vastaa ja voi sopia.ite oon kyllä saanu enemmän kun hyvää palveluu kelasta. T: Anne

Vierailija
73/117 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha syytellä ihmisten osaamattomuudesta. Vaikka virkailijan kanssa olisi paperit täyttänyt ja katsottu,että kaikki on kunnossa,niin toinen käsittelijä  vaatii silti jotain muita selvityksiä lisäksi. Eivätkä ole mistään vastuussa ,kun itse mokaavat. 

Vierailija
74/117 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos menisit töihin?

Vierailija
75/117 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnhaku ei ole voimassa, toimeentulotukea alennetaan 20% tai joskus 40% perusosasta mutta ei sitä evätä kokonaan.

LucasChristian
76/117 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse olet mokannut aloittaja! Ne pitää ihan itse osata laittaa, mitkä siinä yleensä heti pyydetään, kun sen hakemuksen on laittanut ja jos ei ole kaikki tarvittavat niin myöhemmin Kela kyllä laittaa viestiä ja pyytää mahdolliset muut liitteet, mitkä katsoo parhaaksi

Vierailija
77/117 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojista on pulaa, hoitoalalle tai ravintolalalle voi kouluttautua, siellä riittää töitä.

Olen hakenut noihin kaikkiin Pk-seudulla enkä ole päässyt.

ap

Vierailija
78/117 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin.

Vierailija
79/117 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla provo. 

Vierailija