Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstalaisten mielipide tilanteeseeni - Mies valehtelee pienistä ja isoista asioista ja opettaa lapsia samaan

Vierailija
17.01.2024 |

Olemme mieheni kanssa yhdessä yhdeksättä vuotta. Meillä on kolme pientä lasta, joista nuorin on alle kahden kuukauden ikäinen vauva. Vanhemmat lapset on neljä ja seitsemän vuotta.

Mies on jäänyt usein kiinni valehtelusta. Ensimmäisen kerran isosti, kun sai sakot kortitta ajamisesta, kun istuin kyydissä matkustajan paikalla. Ei ollut ajo-oikeutta voimassa, koska oli kakkosvaihe käymättä( sattuu olemaan myös varsin saamaton tapaus). Tämä tapahtui, kun olimme olleet yhdessä kolmisen vuotta ja koskaan ei kertonut, että ei ole ajokorttia! Laitoin sitten miehen autokouluun ja kortti on nykyisin taskussa. 

Sen jälkeen on ollut kaikenmoisia pieniä valkoisia valheita, joista en ole jaksanut välittää. Viimeisimpänä nyt sitten viimekesäinen pieni hairahdus, kun tapasi baarissa toisen (ystävällisen) naisen ja tuntui niin hyvältä se, että hän oli jo aivan eroamassa ja muuttamassa omilleen uuden ihastuksen voimittamana. Tunnusti vasta, kun sanoin, että tiedän jo, mistä kaikki johtuu ja tiesin yksityiskohtia illasta. Mutta koska olin raskaana ja muutto sun muut avioerojutut tuntui sillä hetkellä aivan ylitsepääsemättömältä, sain hänet jäämään. Eikä hänellä olisi itsellä ollut edes rahaa muuttaa asuntoon, mihin oli allekirjoittanut vuokrasopimuksen, niin sekin saattoi vaikuttaa. Minä olen huomattavasti suurempi tuloinen meillä ja rahoitan elintason. 

Nyt tänään, olin poissa kotoa 1,5 tuntia, kun olin kosmetologilla. Huomasin jääkaapista, että oli käyty kaupassa ja kehuin vuolaasti, kun kolmen lapsen kanssa jaksoi lähteä illalla vielä kauppaan. Ei korjannut väärinkäsitystä. Neljävuotias lapsi iltapalapöydässä sitten kertoi, että isipä jätti meidät yksin ja kävi kaupassa! Suutuin tietysti hirveästi siitä, että A) valehteli, että oli ottanut lapset mukaan ja B) ei voinut odottaa tuntia minua kotiin ja vaikka soittaa, että pitäis nuuskapusseja ja kaljaa hakea. Ikinä ei nimittäin olisi leipää tai vessapaperia lähtenyt salaa hakemaan kaupasta! 

Suuttui neljövuotiaalle lapselle siitä, että kertoi äidille totuuden. Sanoi katkerana, kiitos vaan ja häipyi paikalta ottamatta vastuuta mitään. 

Koska olen mieheni mukaan mielisairas hullu, kun suutun valehtelusta ja siitä, että lapset lahjotaan valehtelemaan omalle äidille, niin kaipaan vähän mielipiteitä. 

Mitäpä palstalaiset itse tuumitte tästä? Pitäisikö antaa miehen valehdella rauhassa ja kasvattaa lapset tyylillään, antaa hänen jättää lapset yksin kotiin keskenään ja ymmärtää tätä tarvetta valehdella ja salailla? Vai olisko pitänyt erota jo aikaa sitten? Kaipaan ulkopuolelta tulevaa saarnaa ja suoraan puhetta, kiitos!

Mielisairas taidan olla, kun vieläkin tätä katselen. Ei ole säästöjä muuttoa varten, vaikka haluaisinkin erota. Mies ei lähde kotoa edes kovasti käskettäessä, koska ei ole paikkaa mihin mennä. Eli eron sattuessa minä joutuisin muuttamaan. Minulla ei koskaan ole ollut mieheni mielestä lupaa suuttua näistä asioista, vaan olen kuunnellut jo useamman vuoden tuota mielisairas hullu aika-mantraa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestääkö Jussi Halla-ahoa?!

Vierailija
2/26 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tervettä käytöstä ainakaan 🤨 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa 0/5

Vierailija
4/26 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on siinä neljä lasta.  Tee tästä omat johtopäätöksesi. Itse en olisi ikinä huolinut nuuskaavaa pikkupoikaa. Mitä jos etsisit miehen? Ihan jo lastesi vuoksi. Jokainen lapsi ansaitsee hyvän roolimallin.

Vierailija
5/26 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun olisi ap pitänyt silloin lähteä kun olitte olleet 3 vuotta yhdessä ja hän ajoi kortitta. No, Itselläni oli psykopaatti miehenä ja nyt kun sitä avioliittoa katsoo, niin huomaa monta kohtaa jolloin olisi pitänyt lähteä. Olisi pitänyt luottaa intuitioon. Ei sitä vaan jotenkin osannut. Neuvon sinua, että eroa. Tsemppiä. 

Vierailija
6/26 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta tuollaisen kanssa!

Vierailija
7/26 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki, ap: tee näistä provoistasi vähän lyhyempiä, ei näitä jaksa lukea.....

Vierailija
8/26 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä nyt harmittele ettet vielä ole eronnut, koska niin moni asia siihen vaikuttaa. Mutta mieti mitä itse elämältäsi haluat ja tee päätös sen mukaan. 

Äläkä usko miestäsi mitä hän puhuu sinusta. 

Vierailija
9/26 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä että siedät tuota ihmistä lähelläkään ja vielä kuuntelet haukkumista. Jos et välitä itsestäsi,  niin lapsista on kasvatusvastuu sinullakin,  eikä tuo ole lapsille hyvä malli,  ei isästä eikä sinusta. 

Vierailija
10/26 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistuva valehtelu ei todellakaan ole tervettä käytöstä, ja tuo sairastuttaa lopulta sinutkin, kun et pysty luottamaan mihinkään mitä hän sanoo. Eikä lapsillekaan ole hyväksi kuulla, että isä nimittelee äitiä hulluksi. 

Olin samanlaisessa avioliitossa, ja erosin juurikin tuon epäkunnioittavan käytöksen ja luottamuspulan vuoksi.

Vierailija
11/26 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko kuva? Millainen nainen kestää tuota? 

Vierailija
12/26 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP. 

Vierailija
13/26 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on simppeliä. Voit valita mennä joko lapsiesi tai miehesi puolelle. Molemmilla puolilla ei voi olla, koska tuollaisen ihmisen kanssa kasvaminen ei ole lapsille hyväksi.

Jos lapset ovat sinulle tärkeämpiä kuin oma tarpeesi roikkua kurjan miehen käsikynkässä, niin eroa. Jos taas et halua erota, niin kaipa sinun sitten kannattaa yrittää keskittyä suhteen hyviin puoliin, jos niitä on. Ja hyväksyä se, että lastesi kanssa tuskin tulet olemaan kovin läheinen, kun he tuosta kasvavat ja tajuavat, että miten myrkyllinen lapsuudenperhe heillä oli.

Vierailija
14/26 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harmillista että tuollaisia miehiä on todellakin olemassa kuten sekin että ap on itse sellainen mies. 

Mee v it un  toivoton rottaloinen maan alle ja jää sinne. 

Vierailija
15/26 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon asiallisesta kommentistasi. Se on totta, että tähän vaikuttaa niin moni asia, tämä paletti on vaikea purkaa. Ulkopuoliselta tulee usein sellaisia lyhyitä ja ytimekkäitä tuumauksia, että niistä saattaa saada voimaa ponnistaa uuteen ja tuntemattomaan. 

Vierailija
16/26 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä ajatellut aikoinani ansaitsevani miestä, vaan juurikin vain nuuskaavan pikkupojan. 

Vierailija
17/26 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Tuntuu kyllä juurikin siltä, ajan edetessä enemmän ja enemmän, että olen vain siirtänyt välttämätöntä ja tehnyt asioista vaikeampia-silloin olisi kyllä ollut huomattavasti helpompi lähteä! 

Vierailija
18/26 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse lukea!!!

Vierailija
19/26 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI ALOIT PARISUHTEESEEN VENÄLÄISEN KANSSA?

Vierailija
20/26 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on pahinta, että lapset elävät tätä todellisuutta, missä äidin reaktiot kaikkiin sellaisiin asioihin, mistä kuka tahansa selväjärkinen suuttuisi, ovat yhtäkuin hulluus.