Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylen pressatentti Alexander Stubb tv1 klo21

Vierailija
17.01.2024 |

Tänne keskustelua aiheesta. Kuinka "ennakkosuosikki" Stubb selviää tentistä? 

Kommentit (1161)

Vierailija
781/1161 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubb otti hyvin myös esille sen, että sota Euroopassa nähdään mm. Aasiassa ja Afrikassa todellakin Euroopan sotana, ei minään maailmansotana. Ja Aasiassa ja Afrikassa siitä ei olla kiinnostuneita, Eurooppa saa hoitaa.

Vierailija
782/1161 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stubb on tosi hyvä. Selkeä ja varmat vastauksen. Osaa myöntää virheet. Perustelee jämäkästi näkemyksiään vaikka haastetaan. Hyvä tuo perustelu että Venäjä on jo hävinnyt ja se pitää sanoa ääneen venäläisille. 

Tuo oli tärkeä pointti, ja hyvä veto Stubbilta.

Stubb on hyvin perillä presidentin tehtävistä ja oikeuksista ja toimii niiden puitteissa tarkasti ja jämäkästi. Hänestä saamme upean presidentin Suomelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/1161 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubb sai paljon lisää äänestäjiä esiintymisellään eilisessä tentissä, hyvältä näyttää.

Vierailija
784/1161 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua oksetti tuo  tekopyhä suunsoittaja.

Vierailija
785/1161 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubb kaveeraa sotarikollisen(Lavrov) kanssa!! Ei hyvää päivää. Itse toi asian esiin tentissä. Sellainen presidentti olisi tarjolla sieltä.

Vierailija
786/1161 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubb on omien sanojensa mukaan federalisti eli kannattaa EU:n muuttamista liittovaltioksi Amerikan tapaan, mikä tarkoittaa liittovaltion veroja, yhteistä velkaa ja EU:n omaa presidenttiä, ulkoministeriä ja valtiovarainministeriä. Kansallisvaltioiden aika Euroopassa on Stubbin mukaan ohi.

Tuollainen kuvottava hyypiö sitten pyrkii Suomen presidentiksi ja on vielä äänestäjien suosikki.

Vierailija
787/1161 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stubb kaveeraa sotarikollisen(Lavrov) kanssa!! Ei hyvää päivää. Itse toi asian esiin tentissä. Sellainen presidentti olisi tarjolla sieltä.

Onhan Niinistökin soitellut sotarikollinen Putinille! Sellainen presidentti meillä on

Vierailija
788/1161 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubbin kannattajat, tämä kysymys ihan ilman sarvia ja hampaita, haluan vain ymmärtää:

miten selitätte itsellenne parhain päinä tuon Stubbin taipumuksen möläytellä epämääräisiä, joko täysin hatusta heitettyjä juttuja/numeroita ja kaikki nämä mokat kansainvälisillä areenoilla esimerkkinä nyt tuo Helena Petäistön kertoma juttu? Tai se "v*ttu mitä p*skaa" -lausahdus Pohjoismaiden neuvoston kokouksessa. Jne. jne. 

Miksi ajattelette että tuollainen tyyppi olisi hyvä Suomen johtoon? Ihanko tosissanne ajattelette että Stubbin valinta olisi Suomen parhaaksi? En millään ymmärrä, joten auttakaa minua?

Vierailija
789/1161 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tuo paha ollut. Parempi vaikutelma tuli Stubbista, kuin mitä mulla on ollut.

Tentti oli aika hiillostava. No ei ehkä haittaa jos Stubb voittaa. On ainakin nuorekas ja avoin presidentti. 

Stubb on nykyaikainen presidentti, nuorekas, vaikka ikää on jo 55 vuotta ja on täysin aikuinen kokemusta ja koulutusta enemmän omaava kuin moni parikymmentä vuotta vanhempi. 

Stubb on paitsi älykäs, määrätietoinen, kestävä ja energinen, niin vuorovaikutukseltaan ja toimiltaan jämäkkä ja harkitseva ja tuntee presidentin toimialueen parhaisten kaikista ehdokkaista.

Vakuuttaa miten hän on paneutunut asioihin noin tarkasti. Täytyy omata aikamoisen muistin sekä oppismiskyvyn, josta toki kertoo jo aiemmat opiskelut sekä kielitaito.

Vierailija
790/1161 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tuo paha ollut. Parempi vaikutelma tuli Stubbista, kuin mitä mulla on ollut.

Tentti oli aika hiillostava. No ei ehkä haittaa jos Stubb voittaa. On ainakin nuorekas ja avoin presidentti. 

Stubb on nykyaikainen presidentti, nuorekas, vaikka ikää on jo 55 vuotta ja on täysin aikuinen kokemusta ja koulutusta enemmän omaava kuin moni parikymmentä vuotta vanhempi. 

Stubb on paitsi älykäs, määrätietoinen, kestävä ja energinen, niin vuorovaikutukseltaan ja toimiltaan jämäkkä ja harkitseva ja tuntee presidentin toimialueen parhaisten kaikista ehdokkaista.

Vakuuttaa miten hän on paneutunut asioihin noin tarkasti. Täytyy omata aikamoisen muistin sekä oppismiskyvyn, josta toki kertoo jo aiemmat opiskelut sekä kielitaito.

Kyllä. Ja Stubbin keskustelu piispa Laajasalon kanssa avasi paljon uusia puolia hänestä. Laajasti lukenut ja asioita pohtiva johtaja.

Vierailija
791/1161 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun silmääni hän on teeskentelevä, möläyttelevä, ylimielinen namedroppaaja.

Vierailija
792/1161 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan Niinistökin soitellut sotarikollinen Putinille! Sellainen presidentti meillä on

Haavisto on tukenut KGB-agenttia, puolustanut Neuvostoliiton ihmisoikeusrikkomuksia ja ajanut armeijalle rajuja leikkauksia. Sellainen presidenttiehdokas meillä on.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6d7e06e1-987b-4db5-ba7f-ee80f8825…

Vierailija
793/1161 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se kaveeraa, mutta todellisuudessa Suomen saattaisi olla hyödyllistä pysyä rakentavissa väleissä kaikkien naapurimaidensa kanssa. Että sikäli en tuotakaan vanhaa yhteistyösuhdetta pidä ollenkaan huonona.

Vierailija
794/1161 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Petäjä viellä kiristää naamaansa hänellä kasvaa leukaparta.

Oliskos tämä nyt sitten ad feminam? Kovin nyt ottaa kierroksia, kun pitää haukkua kirjoittajan tausta, oletettu puoluekanta ja ulkonäkö ja vielä väärällä nimellä, Alex itsekö se siellä räyhää niinkuin narsismiin kuuluu? Ainakin hänellä tuntuu olevan intoa käydä naisten kimppuun, koska tähän asti vastaan tulleet julki kerrotut sen suuntaiset tilanteet ovat koskeneet naisia.

Vierailija
795/1161 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ps. Ennen hyökkäyssotaa luonnollisesti. Vai mitä sä luulit?

Vierailija
796/1161 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän hän niin sanonut. Sanoi vain, että tuntee Venäjältä mm. Lavrovin, jos keskusteluyhteyksiä tarvitaan. 

Vierailija
797/1161 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jäi Stubbista kolkko kuva. Laskelmoiva oman edun tavoittelija. Mitätöi omia sanomisiaan ja suolsi kaikkitietävänä vastauksia joka asiaan. En usko että oikeasti ymmärtää juuri mistään muusta mitään kuin siitä miten petaa omalle egolleen mahdollisimman hyvät oltavat. Minkäänlaista inhimillistä tunnetason viestintää ei näkynyt, ainoastaan tarve antaa itsestään kaikkitietävä kuva. Mitähän mahtaa oikeasti ymmärtää tavallisten ihmisten elämästä. Miljoonan kilometrin ero viisaaseen, nöyrään, sielun sivistyneeseen Sauli Niinistöön. Kuten muillakin ehdokkailla.

Vierailija
798/1161 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun silmääni hän on teeskentelevä, möläyttelevä, ylimielinen namedroppaaja.

Rehn, Haavisto ja Urpilainen ovat dropanneet eri tenteissä paljon enemmän nimiä kuin Stubb.

Vierailija
799/1161 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stubbin kannattajat, tämä kysymys ihan ilman sarvia ja hampaita, haluan vain ymmärtää:

miten selitätte itsellenne parhain päinä tuon Stubbin taipumuksen möläytellä epämääräisiä, joko täysin hatusta heitettyjä juttuja/numeroita ja kaikki nämä mokat kansainvälisillä areenoilla esimerkkinä nyt tuo Helena Petäistön kertoma juttu? Tai se "v*ttu mitä p*skaa" -lausahdus Pohjoismaiden neuvoston kokouksessa. Jne. jne. 

Miksi ajattelette että tuollainen tyyppi olisi hyvä Suomen johtoon? Ihanko tosissanne ajattelette että Stubbin valinta olisi Suomen parhaaksi? En millään ymmärrä, joten auttakaa minua?

Mä haluaisin samat perustelut Halla-ahon kannattajilta, ihan että ymmärtäisin että miksi?

Vierailija
800/1161 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen puolella. Hienoa!

Stubb vastustaa eu-alueen kansallisvaltioita!!

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä