Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos naiset ja miehet eivät enää mene naimisiin ja hanki lapsia yhdessä, niin mitä ne sitten elämällään tekevät?

Vierailija
17.01.2024 |

Mihin se elämä menee?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehittävät uraa ja maksavat paljon veroja, että lapsiperheet -sinun näkökulmasta, ne jotka vielä tekevät lapsia, saavat tukia. Ja työttömät saa tukia ja tukea saavat saa tukia. 

Vierailija
22/80 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia voi saada myös ilman että menee naimisiin.

Tiedätkö millä nimellä vanha kansa kutsui avioliiton ulkopuolella syntyneitä lapsia? Avioliitossa syntyneen lapsen isyyttä ei tarvitse erikseen vahvistaa maistraatissa vaan hänen oletetaan olevan aviomies eikä sitä voi kukaan ulkopuolinen kiistää oikeusteitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö millä nimellä vanha kansa kutsui avioliiton ulkopuolella syntyneitä lapsia? Avioliitossa syntyneen lapsen isyyttä ei tarvitse erikseen vahvistaa maistraatissa vaan hänen oletetaan olevan aviomies eikä sitä voi kukaan ulkopuolinen kiistää oikeusteitse.

Tiedätkö miksi vanha kansa kutsui ääliötä? Ääliöksi.

Vierailija
24/80 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä minäkään. Ainakin itse koen lasten saamisen niin tärkeäksi ja antoisaksi ettei mikään työ eikä matkustelu voi sitä korvata.

Hyvä, että menin naimisiin ja sain lapsia. Oli hyvä päätös.

No se on hyvä jos olet kunnollinen ja läsnäoleva vanhempi. Lapsia kuitenkin pitäisi hankkia vain sellaisten joilla ei ole mielenterveysongelmia, traumoja, nepsyongelmia. Lasten hankinnalle pitäisi olla myös minimituloraja. 

Vierailija
25/80 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, että oikein vanha kansa sai lapsensa ilman koko avioliittokonseptin olemassa oloa.

Vierailija
26/80 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tällainen vela-nainen tekee töitä, viettää aikaa ystävien ja sukulaisten kanssa, kuluttaa kulttuuria, harrastaa, käy reissuissa, nauttii kesällä terdellä tai rantsussa...eli tekee kaikkea, mikä itseä kiinnostaa eli nauttii omasta elämästään eikä kysele, miksi jollain muulla on elämässä eri tavoitteet ja mielenkiinnon kohteet.

Vierailija
27/80 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin käyn töissä, lenkkeilen, jumppaan ja pelaan. Ei ole päivittäistä tarvetta miehelle.

Vierailija
28/80 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy miehiltä. Pelimiehet pelaavat ja muutama lyhyt mies pelaa pelejä? Naiset ulkomailla.

...viinilasi kädessä ottamassa instakuvia.

Vierailija
29/80 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valaistunut Buddha todisti, että synnymme kaikki uudestaan, tuhansia kertoja.

Sillä pitäisi siis olla väliä, missä kunnossa maapallo on jopa sen oman nykyelämän kuoleman jälkeen.

Vierailija
30/80 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän aikaani Internetissä. Joskus 12 tuntia päivässä. Olen kyllä miettinyt onko tämä jo riippuvuus, koska olen yrittänyt irrottautua, mutta en pysty. Alkaa ahdistaa, jos ei pääse nettiin. En käy töissä, tilaan kauppaostoksetkin kotiin, enkä jaksa nähdä kavereita. Lapsuuden perhe asuu 500 km päässä. Tuntuu kuin olisi jossain kuopassa. 

Vierailija
31/80 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset haluavat parisuhteen ja lapsia, toiset eivät. Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Erilainen elämänsisältö on eri ihmisille tärkeää. Outoa jotenkin tämä huolestuneisuus siitä, etteivät ihmiset enää halua pariutua ja hankkia lapsia. Halusiko iso osa ihmisistä sitä "ennen vanhaankaan", vai oliko se vain pakko ja niin suuri sosiaalinen paine? Nyt pakot ja paineet ovat poistuneet, eikä se enää houkuta, eikö se kerro paljon siitä mitä ihmiset aidosti haluavat saadessaan mahdollisuuden päättää? 

Vierailija
32/80 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vietän aikaani Internetissä. Joskus 12 tuntia päivässä. Olen kyllä miettinyt onko tämä jo riippuvuus, koska olen yrittänyt irrottautua, mutta en pysty. Alkaa ahdistaa, jos ei pääse nettiin. En käy töissä, tilaan kauppaostoksetkin kotiin, enkä jaksa nähdä kavereita. Lapsuuden perhe asuu 500 km päässä. Tuntuu kuin olisi jossain kuopassa. 

Pääsisitkö juttelemaan jollekin psykologille tms mielenterveyspalveluihin, jotta pääsisit kuopasta pois? Kuulostaa jonkinasteiselta masennukselta. Itselläkin on masennuksen ensioireina ollut eristäytyminen ja aloitekyvyttömyys, niin siksi tuli mieleen tämmöinen. 

Vierailija
33/80 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin ja itselle mielekkäisiin asioihin. Ei minulla olisi edes aikaa lapsille kun työ vie suurimman osan arkipäivästä ja tarvitsen lepoa ja harrastuksia siitä palautumiseen. 

Vierailija
34/80 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ne vaan harjoittelee lapsentekoa. Mitäs luulisit? Elävät normaalia, mutta helpompaa elämää, kuin pikkulapsiperheessä.

Vierailija
35/80 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kaipaa enemmän miehiä ja sitoutumista.

Vierailija
36/80 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä saisin päiväni kulumaan, mutta luulen että elämä tuntuisi vähemmän merkitykselliseltä ilman lapsia. En ole lasten saannin jǎlkeen ollut hetkeäkään yksinäinen tai miettinyt elämän tarkoitusta. He ovat minulle suuri onnen lähde.

Vierailija
37/80 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei nyt kysytty perheellisiltä että mitä tekisitte kun ei ole lapsia. Ettekö osaa edes lukea?

Vierailija
38/80 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelevat, tekevät töitä ja uraa. Panostavat kotiin ja matkusteluun sekä laadukkaaseen ruokaan ja harrastuksiin. Naiset siis.

Vierailija
39/80 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset kaipaa enemmän miehiä ja sitoutumista.

Eivät nuoret naiset enää nykyään. Ovat ensimmäinen itsenäinen sukupolvi joka ei tyydy yhtään vähempään kuin mitä ovat itse valmiita antamaan.

Vierailija
40/80 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset pitävät kissoja. Miehet ehkä sitten koiria tai kavereita.