Jos naiset ja miehet eivät enää mene naimisiin ja hanki lapsia yhdessä, niin mitä ne sitten elämällään tekevät?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
TÖITÄ tehdään niska limassa, että saadaan kustannettua tämän ahneen sukupolven jätökset. Helppoahan se oli ennen, ostovoima Suomessa on romahtanut ja eläkeläiset silti vain huutavat lisää rahaa kun mikään ei riitä.
Ai eläkeläiset huutaa. Moni vaatimattomana kituuttaa pienellä eläkkeellään. Nuoret ja keski-ikäiset ne huutaa.
Minä ainakin valitsin naisena naisen. Että mitä mä sillä miehellä, kun rakastaa voi myös kaltaistaan? Vielä meillä ei ole lapsia, joten elämä on sellaista, mitä se on ollut ennen niilläkin, joilla on nyt lapsia: työtä, opintoja, harrastuksia, läheisten kanssa ajan viettämistä
Teen mitä haluan. Olen esimerkiksi vuosi sitten alkanut lintubongariksi. On kivaa kun voi jatkuvasti oppia uutta, aikaa kun piisaa.
Sen minä vaan sanon, että nyt kun ikää on viiden ja kuudenkympin välissä ja olen eronnut, vanhemmat, sedät ja tädit ovat kuolleet, olisi ihan hirveää jos ei olisi omia lapsia. Varsinkin nyt kun vanhustenkin hoitopaikat katoaa. Tiedän, etten jää yksin ventovieraiden armoille johonkin paskaan vaivaistaloon mätänemään, vaan kivat ja mukavat poikani ovat luvanneet pitää minusta huolta kun vanhenen. Rakastan lapsiani yli kaiken ja he minua. Vapaaehtoinen lapsettomuus ei välttämättä pitkässä juoksussa ole viisasta. Kuka auttaa sinua kun vanhenet?
Töitä. Arkisin ei juuri muuhun jää aikaa eikä energiaa. Viikonloppuisin pitää jaksaa kotityöt ja yrittää jotenkin rentoutua sekä kerätä voimia taas seuraavaan työviikkoon. Ja kyllä, työni on todella kuormittavaa. Olen sossuna lastensuojelussa. Jaksan siis juuri ja juuri huolehtia itsestäni ja koirastani, jos perustaisin perheen en voisi jatkaa nykyisessä työssäni.
Vierailija kirjoitti:
Vietän aikaani Internetissä. Joskus 12 tuntia päivässä. Olen kyllä miettinyt onko tämä jo riippuvuus, koska olen yrittänyt irrottautua, mutta en pysty. Alkaa ahdistaa, jos ei pääse nettiin. En käy töissä, tilaan kauppaostoksetkin kotiin, enkä jaksa nähdä kavereita. Lapsuuden perhe asuu 500 km päässä. Tuntuu kuin olisi jossain kuopassa.
Tommi Seppälä,33 Turusta esti sen kerran kun koitin lähteä pidemmälle. Jäi vieläpä kameralle kii. Tuon annetaan vaeltaa tuolla vapaana. Kysymys kuuluu. Miksi mun täytyisi altistaa itseni vaaralle?
Vierailija kirjoitti:
Sen minä vaan sanon, että nyt kun ikää on viiden ja kuudenkympin välissä ja olen eronnut, vanhemmat, sedät ja tädit ovat kuolleet, olisi ihan hirveää jos ei olisi omia lapsia. Varsinkin nyt kun vanhustenkin hoitopaikat katoaa. Tiedän, etten jää yksin ventovieraiden armoille johonkin paskaan vaivaistaloon mätänemään, vaan kivat ja mukavat poikani ovat luvanneet pitää minusta huolta kun vanhenen. Rakastan lapsiani yli kaiken ja he minua. Vapaaehtoinen lapsettomuus ei välttämättä pitkässä juoksussa ole viisasta. Kuka auttaa sinua kun vanhenet?
Kuule ei ne sun pojatkaan sun vaippoja vaihda ja pese sua. Ne katsoo sulle kivan hoitopaikan ja köljää sut sinne. Luuletko tosiaan, että he jäävät töistä pois elämään omaishoitajanasi muutaman satasen omaishoitotuella?
Töitä ja yritetään siinä ohessa nauttia elämästä tällaisenaan. Kiitos ahneiden vanhempien ikäluokkien häitä ja lapsia tuskin tulee, liian kallista.
Miehet pelaavat ja naiset läksyttävät koiriaan.
Käyvät Alpeilla laskettelemassa ja sarjadeittailevat. Sen jälkeen kuolevat pois.
Jaa mitä tehdään? Töitä, kotitöitä, kokataan yhdessä, nussitaan paljon, katsotaan sarjoja, lenkkeillään koirien kanssa, matkustellaan, juodaan viinaa, mitä ikinä huvittaa. Naimisiin meno on täysin turhaa eikä lapset kiinnosta.
Naimisiin voin mennä mutta lapsia en synnytä. Haluan elää oman rytmin mukaan, mennä nukkumaan kun siltä tuntuu, ottaa päikkärit kun siltä tuntuu, herätä kun siltä tuntuu, syödä mitä haluan, nähdä ystäviä kun siltä tuntuu, olla sisarusten kanssa kun siltä tuntuu, olla lenkillä jäällä tai metsässä niin pitkään kun haluan ja mennä sinne kun haluan. Tehdä työt niissä väleissä kun olen tuottavimmillani. Juoda aamukahvit rauhassa, lukea rauhassa.. Elämä on niin paljon nautinnollisempaa kun elää vain toisen joustavan aikuisen ja koirien kanssa. Kun pitää huolta muista ihmissuhteista, ei tule yksinäiseksi ilman lapsia.
Ei sillä että lapsia olisi ikinä reilua tehdä vain itsensä kaveriksi tai vanhuuden turvaksi. Ei tuolla vanhainkodeissa paljon käy lapset vanhempiaan moikkaamassa joten älkää laskeko sen varaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia voi saada myös ilman että menee naimisiin.
Tiedätkö millä nimellä vanha kansa kutsui avioliiton ulkopuolella syntyneitä lapsia? Avioliitossa syntyneen lapsen isyyttä ei tarvitse erikseen vahvistaa maistraatissa vaan hänen oletetaan olevan aviomies eikä sitä voi kukaan ulkopuolinen kiistää oikeusteitse.
Anteeksi mitä? Ei isyyttä tarvitse missään maistraatissa vahvistaa, mitä horiset?
Vierailija kirjoitti:
Jos eivät autakaan, mitäs sitten? Minä esim. asun 3000 kilsan päässä vahemmistani, joten mitään apua heille ei ole tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Lievä kehitysmaameininki; lapsia vanhuuden turvaksi
Vierailija kirjoitti:
Ei tuon varaan kannata laskea. Nythän sukupolvisotaa on lietsottu oikein urakalla eikä näytä olevan erityisen vaikeaa saada nuorisoa villiintymään niin että kääntyvät vanhempiensa vihollisiksi ihan vain koska joku peräreikä käskee tehdä niin.
Itse olen huoleton juuri tästä syystä ettei ole lasta, vaikka lapsista pidä. Kauheaa katsella tätä nykymenoa ympärillään missä nuorista koetetaan saada katkeria, kaunaisia ja kostonhimoisia. Hyvällä menestyksellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuon varaan kannata laskea. Nythän sukupolvisotaa on lietsottu oikein urakalla eikä näytä olevan erityisen vaikeaa saada nuorisoa villiintymään niin että kääntyvät vanhempiensa vihollisiksi ihan vain koska joku peräreikä käskee tehdä niin.
Itse olen huoleton juuri tästä syystä ettei ole lasta, vaikka lapsista p
Käyvät kerran terapiassa ja sen jälkeen päättävät, että äiti on rajaton ja parasta jäädyttää yhteydenpito.
kuolemaa odotellessa