Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko lähtenyt sotealueen työpaikasta?

Vierailija
30.07.2024 |

Minulla on huomenna viimeinen työpäivä sotessa. Pääsen entisen työantajan leipiin.

Takaisin tulen extraamaan, jos tulen. 

Kyllä tätä on odotettu!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up 

Vierailija
2/12 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta harkitsen. Meidän hyvä ja toimiva terveyskeskus aiotaan lopettaa. Työnantaja varmaan olettaa, että siirryn 65 km päähän sairaalaan töihin kolmivuorotyöhön. No en todellakaan aio siirtyä. Talvella varsinkin on matka kurja yöaikaan ja päivät venyvät. Mieluummin menen vaikka paikalliseen kahvilaan töihin. Matkakulut ja bensan hintakin huomioiden, niin eipä juuri kannata rahallisesti. Harmi. Minulla on pitkä ja hyvä ammattitaito. 

Vierailija
4/12 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta harkitsen. Meidän hyvä ja toimiva terveyskeskus aiotaan lopettaa. Työnantaja varmaan olettaa, että siirryn 65 km päähän sairaalaan töihin kolmivuorotyöhön. No en todellakaan aio siirtyä. Talvella varsinkin on matka kurja yöaikaan ja päivät venyvät. Mieluummin menen vaikka paikalliseen kahvilaan töihin. Matkakulut ja bensan hintakin huomioiden, niin eipä juuri kannata rahallisesti. Harmi. Minulla on pitkä ja hyvä ammattitaito. 

Viimeksi mainittu on vähiten arvostettu asia siinä systeemissä. Millään ei ole väliä, kunhan säästetään ja työt vain hoituvat.

Vierailija
5/12 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä. Tulen kuitenkin lähtemään. Olemme muuttamassa ensi vuoden puolella pienemmälle paikkakunnalle. Asumiskulut halpenevat siinä määrin, etten mene enää töihin ollenkaan. Tai jos menen, niin en ainakaan sairaanhoitajaksi. Miehen ehdotuksesta tämä on nyt työn alla, kun olen jo pitkään ollut aivan uupunut työstäni johtuen, ja mies taas pystyy tekemään omaa työtään missä vaan. Muuton aikataulu tarkentuu kun nykyinen talo saadaan myytyä. Vielä ei voida laittaa myyntiin, kun remontti uudessa kodissa (miehen isovanhemmiltaan perimä talo) on ihan alkutekijöissään. Ensimmäistä kertaa vuosiin on ihan ok palata nyt kesäloman jälkeen töihin, kun tietää että loppu häämöttää. 

Vierailija
6/12 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, saako kysyä, jäätkö kuitenkin sote-alalle vai onko entinen työ eri alalla?

Itse harkitsen ja todennäköisesti toteutan  lähitulevaisuudessa lähdön sotealueen työpaikasta. Aikomus jäädä alalle, mutta paikkaan, mikä ei kuulu sotealueeseen.

Vierailija
7/12 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin lähden ikinä. Laitoshuoltajan palkkani on jo sen verran hyvä ja täydet lomat. Kohteen saatan vaihtaa,jos nykyinen alkaa kyllästyttää.

Vierailija
8/12 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta sotemuutosten myötä olen enenevissä määrin harkinnut. Moni kollega on jo lähtenyt.

Ihan liikaa kaikkea turhaa säätöä mikä rasittaa. Myös tulevat säästötoimenpiteet kun palveluita suljetaan. Missään ei ole enää mitään järkeä, kaikki sanellaan jostain ulkopuolelta, ja työntekijän oletetaan mukautuvan mihin vaan.

Tämän kesän on ollut ankara henkilökunta pula, päivät vaan räävitään kasaan jotenkin. Ei tätä ainoaa elämäänsä varmaan kannata käyttää työssä uupumiseen. Ja vajaata työaikaprosenttia ei myönnetty työntekijä pulaan vedoten. 

Vierailija
9/12 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia?

Vierailija
10/12 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Enkä lähde. Viihdyn osastolla, missä olen jo pitkään työskennellyt. Tunnen työka erif   ja ruokalan työntekijät hyvin.  

Tämä sairaala myös säilyy,  nyt muutoksen keskelläkin.  Ole   samaistunut ihmisiin ja taloon.

Uudessa paikassa pitäs kaikki työkaveri suhteet ja muut luoda uudestaan, aloittaa alusta.

Sitäpaitsi ei täss lähellä edes ole muita sairaaloita.

Ja paikkakunnalta emme pois muuta, kun miehelläkin on täällä valituinen työpaikka.

Ja omakotitalosta on vielä lainaa jäljellä. Tyttöllläkin kaikki kaverit täällä, hän menee nyt viidennelle luokalle.

Mikään uusi muu ammatti ei edes kiinnosta, olen ammattiataitoinen ja osaava ja kokenut sairaanhoitaja.

Ikääkin jo reilusti yli 40 vuotta.  Tämä on mun juttuni.

Ymmärrän kyllä, jos jotkut alaa haluaa vaihtaa, se on jo rutiinia nuoremmille. Jos ei viihdy alalla, on parempi  lähteä, kuin painaa tympääntyneenä töitä.

Tsemppiä vaan kaikille kollegoille ja virkeää syksyä nyt lomien jälkeen.

Vierailija
11/12 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
12/12 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset