Jos naiset ja miehet eivät enää mene naimisiin ja hanki lapsia yhdessä, niin mitä ne sitten elämällään tekevät?
Kommentit (80)
Ars longa vita brevis. Eli taide elämässä tärkeintä. Lemmikkieläimet, ystävät, matkustelu. Jooga ja meditaatio. Hyvät unet. Metsäretket. Oma siisti ja nätti koti. Ilman lapsia tätä koko elämä. N60
Me matkustellaan, käydään konserteissa ja festareilla. Myös kuntosalilla käydään, mutta usein menen sinne yksin.
Siinä se elämä menee ilman turhaa painolastia. On meillä 2 kissaa, mutta helpompaa niille on saada hoitaja kuin lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset kaipaa enemmän miehiä ja sitoutumista.
Eivät nuoret naiset enää nykyään. Ovat ensimmäinen itsenäinen sukupolvi joka ei tyydy yhtään vähempään kuin mitä ovat itse valmiita antamaan.
Höpön löpön.
Nuoret naiset ovat nimenomaan valmiita passaamaan miestä, jos tämä on komea. Siltä tavikselta jota katsellaan +-30v perhehommiin, vaaditaan enemmän kuin mitä nainen on valmis antamaan, koska nainen on aina nainen.
Minulla ei ole ollut koskaan vahvaa, biologista lisääntymistarvetta ja joka siten antaisi selkeän merkityksen elämälleni. Ratkaisukeskeinen luonteeni ei jätä pohtimaan sellaisia vaihtoehtoja, jotka ovat arvomaailmassani viimeisinä listalla. Lisäksi uskon, että monet lapset tarvitsevat aikaa antavia aikuisia ja sitähän ei tämän päivän vanhemmilla ihan hirveästi ole heidän huhkiessaan töissä isojen talojensa asuntolainojen sekä sähkömaksujen maksamiseksi. Minulla on aikaa pysähtyä juttelemaan ja kuuntelemaan lapsia, joten on kai sekin merkittävää perhearvoja korostavassa yhteiskunnassamme?
Ihanaa saada lapset jo nuorena, kun vielä jaksaa. Ehditään miehen kanssa nauttia yhteisistä vuosikymmenistä vielä pitkään, kun ovat muuttaneet pois.
Elämä on mielekkäämpää kun jaloissa ei pyöri rahaa syöviä räkänokkia. Jää aikaa ja rahaa kaikkeen kivaan ja saa itse päättää milloin tekee ja mitä tekee, eli kenenkään nassikan tarpeet ei tahdita vapaa-aikaani. En näe että lapset toisivat elämääni yhtään minkäänlaista lisäarvoa. Sitä itkua ja kitinää ei jaksa kuunnella.
Pelaan ja juon kaljaa. Paljon mukavempaa kuin seurustelu ja lasten kaitsiminen.
Lapsiako tähän paska maailmaan, älä ny hulluja puhu, just ja just pysyy hengissä näillä palkoilla.
Lapset vievät ihan liikaa, lapsettomuus antaa niin paljon. Minulla on rajallisesti resursseja, haluan käyttää ne itselleni tärkeisiin asioihin. En kaipaa jatkuvaa venymistä ja itselleni tärkeiden asioiden uhraamista.
Vanhanpojan elämä on tosiasiassa mukavaa ja täynnä nautintaa. Kaiken aikansa voi käyttää juuri haluamallaan tavalla eikä mitään harmin aiheita tai tenavista huolehtimismurheita ole. Luulen, että vanhoillapiioilla on ihan samanlaista elämästä nauttimista kuin meilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset kaipaa enemmän miehiä ja sitoutumista.
Eivät nuoret naiset enää nykyään. Ovat ensimmäinen itsenäinen sukupolvi joka ei tyydy yhtään vähempään kuin mitä ovat itse valmiita antamaan.Höpön löpön.
Nuoret naiset ovat nimenomaan valmiita passaamaan miestä, jos tämä on komea. Siltä tavikselta jota katsellaan +-30v perhehommiin, vaaditaan enemmän kuin mitä nainen on valmis antamaan, koska nainen on aina nainen.
Miten te aina jaksatte uikuttaa tuosta? Jos et kiinnosta naisia niin sitten et kiinnosta. Kannattaisko olla kiinnostava ja täyttää ne kriteerit, häh?
Lapseton pariskunta, arkisin käydään töissä ja kuntosalilla, huolehditaan kissoistamme, kokataan ja siivotaan. Vapaalla tykätään nukkua pitkään ja sen jälkeen lähteä touhuamaan melkein mitä tahansa, kiertelemään kansallispuistoja, keikalle, elokuviin, ravintolaan syömään, pubikierrokselle tai vaikka ajamaan Vaasaan ja takaisin jos siltä tuntuu. Elämä on ihanaa ja aina tekemistä riittää. Joskus on myös ihanaa maata rauhassa sohvalla ja nauttia hiljaisesta puhtaasta kodista.
En ole lapseton, mutta mulla on muutakin elämää kuin lapset. Varmaan lapsettomat elävät kuten lapsellisetkin. Käyvät töissä, harrastavat, matkustelevat, tapaavat ystäviä.. Ei lasten tulis olla ainoa sisältö elämässä, vaan sitä elämää eletään sitten lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on mielekkäämpää kun jaloissa ei pyöri rahaa syöviä räkänokkia. Jää aikaa ja rahaa kaikkeen kivaan ja saa itse päättää milloin tekee ja mitä tekee, eli kenenkään nassikan tarpeet ei tahdita vapaa-aikaani. En näe että lapset toisivat elämääni yhtään minkäänlaista lisäarvoa. Sitä itkua ja kitinää ei jaksa kuunnella.
Vaikutatkin kovin onnelliselta.
Naisen resepti on voimaantumistatuointi, mielialalääkkeet ja tortun jako.
Itse en ole koskaan halunnut lapsia, naimisiin voisin mennä jos löytäisin miehen joka olisi ns. sielunkumppani ja paras ystävä. Sellainen jonka kanssa voisi viettää sekä arkea että juhlaa yhdessä. Joka olisi kiinnostunut treffailemaan minua vielä parinkymmenenkin vuoden päästä. Valitettavasti miesten kiinnostus parisuhteen ylläpitoon näyttää lopahtavan juuri siinä vaiheessa, kun itse ajattelen että nyt vasta päästiin alkuun.
Olen ikisinkkumies ja lapsia ei ole.
Jään luultavasti lapsettomaksi ja ikisinkuksi myös.
Minä elän sellaista elämää mistä tykkään. Käyn töissä,vietän aikaa harrastuksien parissa,vietän aikaa kotona rentoutuen,joskus saatan lähteä reissuun.. jne
Ajat muuttuu ap ja ihmisillä on nykyään vapaus elää miten haluaa. Te ketkä valitatte alhaisesta syntyvyydestä niin tehkää sitten niitä lapsia tänne.
M33