Onko ok olla työtön jos ei yksinkertaisesti jaksa käyttää päivästään 12 tuntia työpäivään?
Onko ok olla työtön jos ei yksinkertaisesti jaksa käyttää päivästään 12 tuntia työpäivään?
8 tunnin työpäivä on oikeasti 12 tunnin koska 4 tuntia menee valmistautumiseen aamulla ja työmatkoihin.
Kommentit (89)
Yritä hankkia etätöitä. Niin minä teen.
Vierailija kirjoitti:
Loistavaa. Juuri näin AP, mene etätöihin. Näin, ongelma ratkaistu.
Siltä varalta että et trollaa.
Pidä hiukset kiinni yöllä ja laita aamulla kuivashampoota. Meikkaa bussissa. Opettele ylipäätään tekemään kahta asiaa samaan aikaan esim. hörppimään kahvi samalla jos/kun pitää kuivata tukkaa. Hanki hiustenkuivaaja. Problem solved
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa nyt lisää siitä 4 tunnin valmistautumisesta ja niistä matkoista?
Aamulla suihkussa käynti 15 min, hampaiden pesu 5 min, naaman ja kehon rasvaaminen 5min, hiusten kuivuminen 1.5h, kahvin juonti 30 min, aamupala 15 min, meikkaaminen 20 min, pukeminen 10 min.
Työmatka bussilla 45 min suuntaansa + bussipysäkille kävely 15 min.
AP
Käy illalla jo suihkussa, niin saat karsittua tuosta 1h 50 min. Juot erikseen 30 minuuttia kahvia ja sitten vasta syöt aamupalaa 15 min?! Mitä ihmettä? Kahvin ja aamupalan voit hienosti hoitaa 15-20 yhdellä kerralla!
Hikoilen paljon yöllä ja hiukset menee ihan likaisiksi, siksi on pakko käydä joka aamu suihkussa.
AP
Siis hä. Minä olen nainen, ylempi toimihenkilö ja hikoilen myös yöllä, mutta aamuvessa 5 min, suihku hiustenpesun ja kropan puunauksen kera 5 min, hampaanpesu 5 min, rasvaukset ja dödöt 5 min, kuivaus eli föönaus 10 min, meikki ja pukeminen 5-10 min= yht 35-40 min ja tässä on vielä vähän väljääkin eli usein olen heräämisestä ulkona 20 minuutissa. Mukaan valmissmoothie ratikkaan, joka 20 min ja eka kahvi töissä. Oletko siis varma, että toimit tehokkaimmalla mahdollisella tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulla suihkussa käynti 15 min, hampaiden pesu 5 min, naaman ja kehon rasvaaminen 5min, hiusten kuivuminen 1.5h, kahvin juonti 30 min, aamupala 15 min, meikkaaminen 20 min, pukeminen 10 min.
AP
Käy illalla jo suihkussa, niin saat karsittua tuosta 1h 50 min. Juot erikseen 30 minuuttia kahvia ja sitten vasta syöt aamupalaa 15 min?! Mitä ihmettä? Kahvin ja aamupalan voit hienosti hoitaa 15-20 yhdellä kerralla!
Hikoilen paljon yöllä ja hiukset menee ihan likaisiksi, siksi on pakko käydä joka aamu suihkussa.
AP
Miksi tätäkin noin moni alapeukuttaa? Mulla on kainaloissa useimpina aamuina aikamoinen hienhaju, joten pakko aamulla mennä suihkuun, ainakin jos jonnekin ihmisten ilmoille lähtee.
Mä olen kylläkin vaihdevuosi-iässä. Mutta kyllähän joku on kovempi hikoilemaan jo nuorempanakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
AP
En ole ap, lämpötila 18-19 astetta, koska tykkään viileästä. Hikoilen silti öisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Pitääkö tuota nauraa vai itkeä?
Mitä ihmettä sinun hiuksillesi yön aikana tapahtuu, jos JOKA AAMU pitää pestä ja kuivata toista tuntia tekemättä mitään muuta? Ota huivi käyttöön, tai käy kampaajalla.
Meikkaaminen 20 minuuttia? Oletko töissä teatterissa, kun pitää tehdä niitä mahdoton maskeeraus?
Pukemisen ymmärrän: kurveissa pitää hidastaa, aikaa menee. Etkä edes kertonut, kuinka pitkään sinulla menee s
En lähde likaisena ihmisten ilmoille, yön aikana kyllä hikoilee sen verran että hiukset on aamulla ihan rasvaiset ja keho myös. Työssä pitää olla täydet meikit naamalla.
AP
On, jos oikeasti väsyttää niin, että terveys on vakavasti uhattuna. Itse hain tuollaisessa tilanteessa sairauslomaa.
Kannattaa leikata hiukset lyhyemmiksi, niin ne saa föönattua nopeammin.
En lähde likaisena ihmisten ilmoille, yön aikana kyllä hikoilee sen verran että hiukset on aamulla ihan rasvaiset ja keho myös. Työssä pitää olla täydet meikit naamalla.
AP
Hiki on eri asia kuin rasva, hikoileminen ei tee rasvaiseksi. Jotain jännää on joko sun kropan toiminnassa tai sitten sun puhtauskäsityksessä, jos yhdessä yössä menee sen näköiseksi, ettei voi ihmisten ilmoilla näyttäytyä.
Jotain jännää on myös tuossa meikkipakossa. Ei kai sellaista voi olla, jos ei ole tyyliin näyttelijä? Koskeeko meikkipakko myös miehiä, ja voidaanko kosmetiikka-allergista tai lestadiolaista palkata lainkaan?
Itse tarvitsen vähintään 10h katkeamatonta unta jos haluan olla yhtään työkykyinen ja mitään terveydellistä syytä tällä väsymykselle ei löydy. Sitten pitäisi 8h käydä muka töissä, autottomaka työmatkoihin minne tahansa varattava yhteensä vähintään 1h, aamulla aikaa varattava tunti jotta saan itseni ja lapseni ovesta ulos eikä myöhästytä. Tähän päälle pitäisi hoitaa iltatoimet ja lapselle useampi ruoka töiden jälkeen ja syödä itsekkin ja käydä joskus myös vessassa eli näihin ihan perus juttuihin menisi päivässä vähintään 21-22 tuntia ja vuorokaudessa on vaan 24 tuntia enkä uniongelmaisena pysty nukahtamaan heti. Eli käytännössä mitään elämää ei olisi ja päivätyössä käteen jäisi olle 2000e kuitenkin. Mielummin tapan itteni kuin ryhdyn osaksi tälläistä oravan pyörää.
Vierailija kirjoitti:
Internet-aikana voit luoda itse itsellesi omat etätyösi. Mahdollisuudet ovat rajattomat uskaliaille ja riskit ovat pienet koska mihinkään fyysiseen ei tarvitse investoida. Tarvitset tietokoneen ja kahvia.
Onko töihin pakko meikata? Ota esim kulmiin kestopigmentoinnit, ja silmiin rajaukset, sellainen voi hyvin riittää. Itse ennen käytin paljon aikaa meikkaamiseen ja hiusten laittoon, nyt se on niin minimi meikkaus ja hiukset vaan pesaisen, kuivuvat itsestään kun on simppelimpi malli. Pikasuihkun käyn, ja vaatteet on valmiiksi katsottu. Koiran ulkoilutan, mutta eihän se ole mitään työhön liittyvää extraa se aika. Tee aamupala tietenkin valmiiksi jo illalla.
Vierailija kirjoitti:
Itse tarvitsen vähintään 10h katkeamatonta unta jos haluan olla yhtään työkykyinen ja mitään terveydellistä syytä tällä väsymykselle ei löydy. Sitten pitäisi 8h käydä muka töissä, autottomaka työmatkoihin minne tahansa varattava yhteensä vähintään 1h, aamulla aikaa varattava tunti jotta saan itseni ja lapseni ovesta ulos eikä myöhästytä. Tähän päälle pitäisi hoitaa iltatoimet ja lapselle useampi ruoka töiden jälkeen ja syödä itsekkin ja käydä joskus myös vessassa eli näihin ihan perus juttuihin menisi päivässä vähintään 21-22 tuntia ja vuorokaudessa on vaan 24 tuntia enkä uniongelmaisena pysty nukahtamaan heti. Eli käytännössä mitään elämää ei olisi ja päivätyössä käteen jäisi olle 2000e kuitenkin. Mielummin tapan itteni kuin ryhdyn osaksi tälläistä oravan pyörää.
10 h unta on aika paljon, Se kyllä asettaa omat haasteensa se on selvä, mutta mahdollista. Nukutte lapsesi kanssa ton ajan sitten, siihen toki menee iso osa vapaa-ajasta. Se on sun ominaisuus, mutta ei mikään este töille.
"
AP"
Sinulla on monta todellista ongelmaa (jos et trollaa). Yöhikoiluun on paljon apuja, alkaen viileämmästä makuuhuoneesta vaihdevuosihoitoihin.
Eikö teattereissa laiteta maskit vasta siellä paikan päällä, eli ei tarvitse meikata kotona? Oman lapseni oppivat meikkaamaan autossa jo koulumatkoilla. Olikin vitsi, että sitten joskus on vähintään laitettava oma auto käyntiin pihalla ja meikattava siellä.
Ongelmiisi on paljon ratkaisuja, joita tässä ketjussa on ehdotettu jo paljon. Mutta mainitsenpa vielä sellaisen kampaamomallisen hiustenkuivaajan, niin voisit ainakin samaan aikaan syödä aamupalaa, kun kuivaat hiuksiasi. Ammatin vaihto sellaiseen, jossa ei tarvitse olla aamusta asti täydessä meikissä voisi olla hyvä idea.
Vierailija kirjoitti:
Onko töihin pakko meikata? Ota esim kulmiin kestopigmentoinnit, ja silmiin rajaukset, sellainen voi hyvin riittää. Itse ennen käytin paljon aikaa meikkaamiseen ja hiusten laittoon, nyt se on niin minimi meikkaus ja hiukset vaan pesaisen, kuivuvat itsestään kun on simppelimpi malli. Pikasuihkun käyn, ja vaatteet on valmiiksi katsottu. Koiran ulkoilutan, mutta eihän se ole mitään työhön liittyvää extraa se aika. Tee aamupala tietenkin valmiiksi jo illalla.
Voi vaihtaa ammattia. Asentajilla on hyvät palkat eikä tarvitse meikata töihin lähtiessä. Vai oletteko koskaan nähneet asentajaa, joka olisi käyttänyt aamulla 20 minuuttia meikkaamiseen ennen töihin lähtöä? Jos ryhtyy vaikka jäteauton kuskiksi, ei hajuillakaan ole niin väliä.
Selvästi ajanhallinnallisia ongelmia tai muuten vain laiskuutta, jos on tottunut tekemään vähemmän... Jos AP:lla olisi jokin diagnoosi, se kai olisi mainittu aloituksessa. Jos olet diagnoosivapaasti terve ja työkykyinen, ei lähtökohtaisesti ole ok heittäytyä muiden elätettäväksi. Luo itsestäsi tehokkaampi ajankäyttäjä, jolloin et ole tuollainen tuntitolkulla nysvääjä. Muutto työpaikan lähelle voisi toimia.
Jassoo jassoo taas työttömyydestä😁 mutta monesko taas oli aloitus? 😁
Voisitko yksinkertaisesti mennä junan alle loisimasta meidän työssä käyvien veronmaksajien piikkiin ?