Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ok olla työtön jos ei yksinkertaisesti jaksa käyttää päivästään 12 tuntia työpäivään?

Vierailija
17.01.2024 |

Onko ok olla työtön jos ei yksinkertaisesti jaksa käyttää päivästään 12 tuntia työpäivään?

8 tunnin työpäivä on oikeasti 12 tunnin koska 4 tuntia menee valmistautumiseen aamulla ja työmatkoihin.

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa nyt lisää siitä 4 tunnin valmistautumisesta ja niistä matkoista? 

Aamulla suihkussa käynti 15 min, hampaiden pesu 5 min, naaman ja kehon rasvaaminen 5min, hiusten kuivuminen 1.5h, kahvin juonti 30 min, aamupala 15 min, meikkaaminen 20 min, pukeminen 10 min. 

Työmatka bussilla 45 min suuntaansa + bussipysäkille kävely 15 min.

AP

Käy illalla jo suihkussa, niin saat karsittua tuosta 1h 50 min. Juot erikseen 30 minuuttia kahvia ja sitten vasta syöt aamupalaa 15 min?! Mitä ihmettä? Kahvin ja aamupalan voit hienosti hoitaa 15-20 yhdellä kerralla!

Ensimmäisen kupin juontiin menee minulla 2-5 minuuttia, sitten aamupuuro hautumaan ja koiran kanssa lenkille, siinä menee noin 30-45 minuuttia. Puuron syöntiin ja toiseen kahvikupilliseen menee viisi minuuttia. Enkä todellakaan aamulla suihkuun lähtisi.

Vierailija
42/89 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulla suihkussa käynti 15 min, hampaiden pesu 5 min, naaman ja kehon rasvaaminen 5min, hiusten kuivuminen 1.5h, kahvin juonti 30 min, aamupala 15 min, meikkaaminen 20 min, pukeminen 10 min. 

AP

Pitääkö tuota nauraa vai itkeä?

Mitä ihmettä sinun hiuksillesi yön aikana tapahtuu, jos JOKA AAMU pitää pestä ja kuivata toista tuntia tekemättä mitään muuta? Ota huivi käyttöön, tai käy kampaajalla.

Meikkaaminen 20 minuuttia? Oletko töissä teatterissa, kun pitää tehdä niitä mahdoton maskeeraus?

Pukemisen ymmärrän: kurveissa pitää hidastaa, aikaa menee. Etkä edes kertonut, kuinka pitkään sinulla menee sopivan asun valintaan. Hampaiden pesuun riittää 2 minuuttia.  Useimmat meistä syövät aamupalaa ja juovat kahvia jokseenkin samaan aikaan. Minulla menee yhdistettyyn aamukahviin + aamupalaan saman verran kuin ap:lla meikkaamiseen ja pukeutumiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauan sulla nyt menee valmistautumiseen kun pitää astua ovesta ulos? 

Kyllähän siinä monella kestää aamulla pitkään jos vaikka 3 lasta pitää ruokkia ja pukea ja koirat ulkoiluttaa ja ruokkia ja tämän jälkeen kun nuo lapset vie vaikka 2 eri päiväkotiin julkisilla niin siinähän menee pari tuntia, että helposti tulee 3 tunnin työmatka siitä, siis yhteen suuntaan.

Vierailija
44/89 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se takia työ on elämän sisältö, kun arkena ei ainakaan muuta ehdi. Ja viikonloput menee sitten palautumisessa. Suomessa on niin paljon työttömiä, että kaikki työt voitaisiin puolittaa. Jotta kaikille riittäisi töitä. 

Vierailija
45/89 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Käy illalla jo suihkussa, niin saat karsittua tuosta 1h 50 min. Juot erikseen 30 minuuttia kahvia ja sitten vasta syöt aamupalaa 15 min?! Mitä ihmettä? Kahvin ja aamupalan voit hienosti hoitaa 15-20 yhdellä kerralla!

Hikoilen paljon yöllä ja hiukset menee ihan likaisiksi, siksi on pakko käydä joka aamu suihkussa.

AP

Hanki sellainen työpaikka, jossa on enimmäkseen iltatyötä. Ehkä sinun kannattaisi laskea makuuhuoneen lämpötilaa lähemmäs 20 astetta, niin säästyisi siinäkin.

Vierailija
46/89 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauan sulla nyt menee valmistautumiseen kun pitää astua ovesta ulos? 

Kyllähän siinä monella kestää aamulla pitkään jos vaikka 3 lasta pitää ruokkia ja pukea ja koirat ulkoiluttaa ja ruokkia ja tämän jälkeen kun nuo lapset vie vaikka 2 eri päiväkotiin julkisilla niin siinähän menee pari tuntia, että helposti tulee 3 tunnin työmatka siitä, siis yhteen suuntaan.

Siinäpä on monella alle kouluikäisten yksihuoltajalla kannustinloukkua kerrakseen, kun otetaan huomioon vielä päivähoitomaksut.

Vierailija
47/89 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan aamulla jaksa nousta niin aikaisin, että kävisin suihkussa, laittaisin hiukset ja meikkaisin. Asiat hoidetaan niin, että töihin ehtii ja jaksaa tehdä niitä. Kaikki turhat toimet pois. 

Vierailija
48/89 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Trollin uusi versio "Itse tehty ruoka maksaa näin paljon" -tarinoille: työpäivä kestää näin kauan. :D

Vierailija
49/89 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 10 tuntia päivässä vauva palstalla. T: työtön.

Vierailija
50/89 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivään voisi laskea myös, että pitää käydä ostamassa työvaatteita, pitää käydä salilla, että jaksaa tehdä töitä, pitää käydä ruokakaupassa ja syödä, että jaksaa tehdä töitä. Ja pitää nukkua, että jaksaa tehdä töitä eli työpäivän pituus on noin 24h/vrk! 

Kuka oikeesti jaksaa? 

Vierailija
51/89 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Elämä on just niin vaikeeta ku siitä ite tekee. Käy illalla suihkussa ja föönaa hiukset = 25 min, jos sulla on yhtä paksut ja pitkät hiukset kuin mulla (todella paksut ja lantiolle asti) niin föönaamiseen menee toiset 20 min. Näin säästät aamusta jo 1,5h😂

Vierailija
52/89 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Kahvinjuonti 30 min sen lisäksi että syöt 15 min ajan aamupalaa? Hyvä vitsi. Meneekö ihan koko pannu kahvia vai juotko yhden kulauksen minuutissa jäähtynyttä kahviasi? Ja miksi käyt aamulla suihkussa jos et voi käyttää hiustenkuivaajaa? Voi joskus yrittää vähän käytännöllisyyttäkin ajatella eikä sitä että kun minä haluan että hiukseni saavat kuivua luonnonmukaisesti ja kun minä haluan rauhassa siemailla kolme kahvikuppia joka aamu

Jos nämä on jonkun mielestä oikeutettuja syitä jättäytyä työttömäksi, niin hoh hoh. Mutta ehkä tämä oli vain huono provo.

Vierailija
53/89 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En aapee mut mulla työmatkoihin menee päivässä yhtensä noin 3 tuntia.

Sehän on ihan oma valintasi että missä asut ja missä olet töissä. Itselläni työmatka on kaksitoista minuuttia suunta. Elämä on valintoja.

Niin on. Asuinpaikkani ja sinne rakennettu elämä on valittu vuosia ENNEN kuin työpaikkani sulautui toiseen firmaan.

Niin, jokaisen meidän elinympäristössä saattaa tapahtua muutoksia, halusimme sitä tai emme. Silloin pitää joko päättää itse aktiivisesti tehdä tarvittavia muutoksia tai tyytyä kohtaloonsa.

Niin olen tyytynytkin. Kuljen ne työmatkat 3 h päivässä. En mä silti sitä ihanteellisena pidä, ja kyllä, hyvin usein väsyttää.

Vierailija
54/89 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Siis mitä helvettiä mä just luin? Huono jopa provoksi. Puolitoista tuntia käytät hiusten kuivattamiseen ja juot kahvia puoli tuntia? Ja vielä vartti siihen päälle aamupalan syöntiin? Ja 20min. meikkaamiseen? Kuinka ruma sä oikein olet?

Vierailija
55/89 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kestää sellaisen 20 minuuttia parhaimmillaan siitä kun kello herättää siihen että astun ovesta ulos, ja minä käyn joka aamu suihkussa. Minä en tosin nykyään pese hiuksia kuin kerran viikossa. En meikkaa, enkä syö aamupalaa. 

N49

Vierailija
56/89 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Kenties luonteeseen ja persoonallisuuteen liittyvät seikat sanelevat sen että kehoni ei kykene juoksemaan yhteiskunnan sanelemaan tahtiin. Tutkailen tiiviisti mahdollisuuksia etätöihin ilman esimiehiä tai valvontaa. Mikä tahansa muu johtaa burnoutiin ja tiedän sen.

Vierailija
57/89 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollihan toi ap on, vois ihan hyvin käydä suihkussa ja tehdä nuo muut hommansa samalla kun kuivattelee tukkaansa 😎

Vierailija
58/89 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkalleen ottaen Perustuslain 19:ssä lukee näin:

"Jokaisella, joka ei kykene hankkimaan ihmisarvoisen elämän edellyttämää turvaa, on oikeus välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon.

Lailla taataan jokaiselle oikeus perustoimeentulon turvaan työttömyyden, sairauden, työkyvyttömyyden ja vanhuuden aikana sekä lapsen syntymän ja huoltajan menetyksen perusteella."

Sinun tapauksessasi kyse on kai siitä, miten tulkitaan 'ei kykene' ja 'työkyvyttömyys'?

Ja toimeentulolaki Jokaisella on velvollisuus kykynsä mukaan pitää huolta itsestään ja omasta elatuksestaan sekä, siinä laajuudessa kuin avioliittolaissa (234/1929), lapsen elatuksesta annetussa laissa (704/1975) ja muussa laissa säädetään, puolisonsa sekä alaikäisten lastensa ja ottolastensa elatuksesta.

Vierailija
59/89 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ensimmäisen kupin juontiin menee minulla 2-5 minuuttia, sitten aamupuuro hautumaan ja koiran kanssa lenkille, siinä menee noin 30-45 minuuttia. Puuron syöntiin ja to

Meneehän sulla kaikki toi aika noihin hommiin, vaikka et kävisi töissä. Niin miksi lasket ne työpäivän pituudeksi?

Vierailija
60/89 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee kahteen työhön 10 h päivässä ja viikonloppuisin 10-15 h yhteensä. En vaihda työttömyyteen. Tykkään töistäni ja ojen ollut työtön. Vihasin työttömänä oloa. Toinen työ on samalla harrastus.