Mies sanoo jatkuvasti asioita, joita ei tarkoita
Mies on todella äkkipikainen ja etenkin nälkäisenä/väsyneenä alkaa viestittelemään minulle asioita, joita ei sitten tarkoitakaan. Esim. Eilen illalla ilmoitti, että lähtee tänään viikoksi mökille kun minä sanoin hänelle asioista, joista mielestäni pitäisi pystyä parisuhteessa puhumaan. On myös usein oikeasti sitten lähtenyt mökille pariksi päiväksi sopimatta (meillä on pieniä lapsia), joten nytkään en tiedä aikooko sinne mökille lähteä ja jos kyllä niin kuinka pitkäksi aikaa.
Hän siis sanoo todella paljon asioita, jotka eivät pidäkään paikkaansa ja sen lisäksi myös usein väittää täysin itsestäänselvissä asioissa, että musta on valkoinen. Lisäksi hän yrittää usein provosoida erittäin voimakkaasti ja eräs ystäväni kysyikin, että onko mieheni luonteeltaan riidanhaastaja.
Miten tuollaisen ihmisen kanssa olisi parasta toimia?
Kommentit (67)
Ala toimimaan itse samalla tavalla. Luultavasti mies kyllä vain raivostuu. Mutta ehkä tajuaa miten rasittavaa tuollainen on.
Vierailija kirjoitti:
Ala toimimaan itse samalla tavalla. Luultavasti mies kyllä vain raivostuu. Mutta ehkä tajuaa miten rasittavaa tuollainen on.
Olen yrittänyt sitäkin taktiikkaa muutaman kerran ja puoli päivää sitten tajuaakin ja käyttäytyy, mutta sitten se unohtuu ja sama alkaa alusta.
ap
Mies on henkisesti väkivaltainen.
Noin. Nyt tiedät, miksi hän toimii noin.
Seuraava kysymys on, että jos rakas lapsesi olisi tällaisessa tilanteessa, niin mitä neuvoisit häntä tekemään. Neuvoisitko, että älä vaan eroa?
Joko kidut sen kanssa tai eroat. Ei se siitä muuksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi mies on jotenkin aivan sokea omalle toiminnalleen ja valittaa minulle jatkuvasti asioita joita itse tekee. Minä mm, vastaan kodin siisteydestä 98%, mutta hän kyllä keksii aina jotain huomautettavaa kuten meikkini peilikaapin hyllyllä viimeisimpänä. Ja kun ne siitä siivosin toiseen paikkaan niin että hylly oli tyhjä, meni noin minuutti kun mies sieltä kuumemittaria etsiessään oli sotkenut koko hyllyn..
ap
Etkä sanonut sille mitään?
Ei tuo nyt ole niin vakavaa. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi mies on jotenkin aivan sokea omalle toiminnalleen ja valittaa minulle jatkuvasti asioita joita itse tekee. Minä mm, vastaan kodin siisteydestä 98%, mutta hän kyllä keksii aina jotain huomautettavaa kuten meikkini peilikaapin hyllyllä viimeisimpänä. Ja kun ne siitä siivosin toiseen paikkaan niin että hylly oli tyhjä, meni noin minuutti kun mies sieltä kuumemittaria etsiessään oli sotkenut koko hyllyn..
ap
Etkä sanonut sille mitään?
Näitä asioita on oikeasti miljoona päivässä. Ja jos hänelle sanoo asiallisesti jostain hänen omasta toiminnastaan, riita on varma ja/tai hän keksii siitä tekosyyn lähteä mökille. Olen itse ekstrovertti, mutta tilanne on ajautunut siihen, että yritän pitää kommunikoinnin aivan minimissä hänen kanssaan. Mikä lisää tietysti samalla omaa tyytymättömyyttäni.
ap
Pariterapiaan mars, jos tuota suhdetta haluaa jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Lasten takia haluaisin yrittää olla yhdessä, koska en haluaisi olla lapsista sitten erossa.
ap
Sinun pitää ajatella asiaa myös lasten kannalta eikä vain itsesi kannalta. Tuollaiseen parisuhteeseen jääminen ei ole lasten etu. Lapset kuulevat, näkevät ja ymmärtävät asioita paljon enemmän ja nuorempina kuin vanhemmat tajuavatkaan. Ymmärrätkö millaisen kodin ja parisuhteen mallin annatte heille. Lisäksi on vain ajan kysymys koska miehesi alkaa tekemään samaa myös lapsille kun sinun kiusaaminen ei enää riitäkään.
Aloitti jo alttarilla sanomalla "tahdon".
Miksi sinulla on mies. Etkö pärjää yksin taloudellisesti?
Kerran sanoin hänelle siitä kun TV-tason laatikko oli jätetty auki, niin hän sanoi, ettei se mene kiinni (koska laatikon taakse oli tippunut papereita). Kehotin häntä poistamaan ne paperit sieltä ja sulkemaan laatikon niin hän sanoi, että yritti, mutta että ei mene. Menin sitten (tyhmänä) näyttämään hänelle kuinka siihen laatikon sulkemiseen meni 30 sek. Tässä meidän elämässä on siis tavallaan 2 (tai miljoona) ongelmaa, että sen lisäksi, että teen todella paljon asioita mieheni puolesta, koska en vaan jaksa sanoa, kun siitä tulee vain vastaväitteitä ja sen lisäksi itse sitten saan jatkuvasti kuulla valitusta mitä pienimmistäkin asioista sekä jatkuvasti epäasiallista kohtelua, josta tuo aloituskin oli.
ap
Sinulla on siis tyhmä mies. Vaihda kilttiin mieheen. Minun äö on 120 joten olen fiksu ja osaan ratkoa laatikko ongelmat helposti.
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
kys
Kuvitellaanpa että elämä on rautatie, teidän suhde on juna jota sinä ja miehesi ohjaatte. Lapset ovat matkustajia.
Tai noin se oli tai kuuluisi olla. "todellisuudessa" miehesi heittää sut kiskoille joka kierroksella ja ajaa junallanne ylitsesi.
Lapset joutuvat olemaan kyydissä kun sä jäät junan alle taas ja taas ihmetellen kuinka tuollaisen konduktöörin kanssa tulisi toimia ettet jäisi enää junanne alle.
Mietipä itse kuinka sinun tulisi toimia.
Oot ehkä hypännyt pois kiskoilta joka kerta tähän asti etkä jäänyt vielä junanne alle, mutta kiskoille olet joka tapauksessa lentänyt. No koska olet jäänyt lasten kanssa aina, niin sovitaan että heidät mies jätti kiltisti radan varteen jatkaen itse matkaa.
Kysymys kuuluu kuinka monta kertaa ajattelit vielä lentää ulos junasta?
Erosin aikoinaan tuollaisesta miehestä. Jatkoi eron jälkeen tuota ja koska olin terapiassa, niin kerroin siellä. Terapeutti melkein huusi minulle, että etkö vieläkään ymmärrä, että mies on patologinen valehtelija. Se oli kova herätys, joka avasi pääni. Tuo että vielä passiivis-aggressiivisesti käyttäytyy, niin paha juttu.
Eroa. On paljastanut jo todellisen minänsä naamion takana. Eli kyllä hän tarkoittaa mitä sanoo. Oikeesti lähde.
Kuulostaa todella oudolta ja kyllä sekopäiseltäkin toi sun mies. Toi on ihan super pelottavaa musta että yrittää väittää jostain ilmiselvästä asiasta että niin ei tapahtunut niinku toi kalkkunaleikejuttu
Narsisti?