Miten joidenkin ihmisten kanssa on heti tavatessa sellainen olo kuin oltaisiin todella läheisiä?
Toinen tuntuu ihan ensitapaamisesta lähtien sitä kuin oltaisiin tunnettu jo kauan. Että kaikesta voi puhua ja kaiken kertoa. Ja vaikka normaalisti haluaisi pitää fyysistä etäisyyttä vieraisiin, niin tämän henkilön kanssa on helppo halata ja irti ei haluaisi päästää. Tunne on molemminpuolinen. Ja todella outo, kun toinen tuntuu niin mahdottoman rakkaalta ja läheiseltä, vaikka ei juurikaan edes tunneta.
Kertokaa vastaavista kokemuksistanne?
Kommentit (60)
Olen kantapään kautta oppinut että tällaiset ihmiset ovat usein hyvin narsistisia tai muuten toksisia persoonia.
Siksi olin kauhuissani kun tunsin vetoa aviomieheeni tällä tavalla, hän oli heti kuin olisin tuntenut hänet aina. Ei nyt ainakaan vielä 15 vuoden tuntemisen jälkeen ole tullut narsistisia piirteitä ilmi :D
Olen kokenut tuon saman. Se on hieno tunne, kun ihminen voi olla täysin eri sukupolvea ja sukupuolta ja silti löytyy syvä yhteys ja ymmärrys.
Juu, tai sit kuin kävelee mun haudalla
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tuo sama yhden työpaikallani pyörivät remonttimiehen kanssa. Heti tuntui siltä, että olisimme tunteneet aina ja saatoimme unohtua juttelemaan vaikka tunniksikin kesken työpäivän.
Remppareiska laskutti siitäkin synkkatunnista. Ehkä synkkasi useammankin kanssa.
Luultavasti siksi, että niissä on samaa kuin sinussa tai lähisukulaisissasi. Nepsyt tuntevat usein noin toisiaan kohtaan ja samasta syystä esim. narsistin lapsi ihastuu usein narsistiin.
Minut yllätti siis kaksi asiaa, se että näin voimakkaasti voi tuntea jotain vierasta ihmistä kohtaan, sekä se että ajattelen "tunteneeni hänet jo edellisessä elämässä". Koska en ole koskaan ajatellut olevan mitään edellistä elämää, mutta ei tälle nyt muutakaan syytä keksi 😄
Joka tapauksessa ihan varattuja ihmisiä ollaan molemmat ja "vain" ystäviä. Mutta kun yleensä on mennyt aikaa ennen kuin olen uskaltanut luottaa ihmisiin ja kertoa itsestäni mitään syvällisempää, niin nyt on heti puolin ja toisin luotettu toisiimme ja kerrottu arkaluonteisimpiakin asioita. Minulla on muutama hyvä ystävä jotka kaikki olen tuntenut jo kauan ja ovat tärkeitä ja rakkaita, mutta tämä ihminen sujahti hetkessä yhtä tärkeäksi. On ajatuksissa, huolestun jos ei häntä näy hetkeen aikaan ja tosiaan, halaukset tuntui alusta asti hyvin luontevilta. Ei tavallista minulle 😄 ap
Mulla on tällainen paras ystävä. Tavattiin ystävän kautta ja juttu lähti samantien luistamaan, ihan kuin ois tunnettu aina. Meidän elämät menee edelleen jotenkin ihan omituisesti synkassa, viimeksi eilen tätä ihmeteltiin.
Sitten on eräs työn kautta törmätty ihminen, miespuolinen. Jotenkin vaan älyttömän helppo ollut alusta asti tulla juttuun. Kuin olisi veljen löytänyt. Ja tosiaan mitään mitään seksuaalista tms tässä ei ole, vaan ihan kuin vanhaan ystävään olisi törmännyt.
Törmäsin viimeksi vastaavaan kohtaamiseen noin vuosi sitten teetättäessäni pienellä yrittäjällä itselleni laukun. Olen hyvä kuuntelemaan ja keskustelemaan,joten yrittäjä ryhtyi puhumaan yhteisistä entisistä elämistämme ja ystävyydestämme. Hän suunnitteli meille yhteisiä meditointihetkiä ja miten hän esittelisi meedioystävänsä jne. Noin yllättäen tuosta vain. Ei siinä mitään, kiehtova aihe, mutta hän ei kuitenkaan kestänyt pienoista kritiikkiäni laukusta ja joka perustui ihan aiheelliseen palautteeseen. Olihan kyse useamman satasen työstä. Hän suuttui siitä ja lähetti minulle raivoisan viestin, miten Universumi oli luvannut hänelle hyvän ystävän ja koki vahvasti saaneensa sen minusta ja ettei enää olla ystäviä.
Hän tulee välillä vastaan kotikulmillani, koska työpaja on samalla alueella. Jos hän näkee minut hän pysähtyy, odottaa kun tulen kohdalle ja haluaa väkisin päästä juttusille. Lupasin joku päivä tehdä rikosilmoituksen, jos hän ei jätä minua rauhaan. Ei se ilmoitus mitään auta, mutta olkaa tarkkoja kenen kanssa se ihana tunne ystävyydestä tulee. Se toinen osapuoli on voinut vain olla ystävällinen ja liiat odotukset kääntyvät itseään vastaan.
"olkaa tarkkoja kenen kanssa se ihana tunne ystävyydestä tulee. Se toinen osapuoli on voinut vain olla ystävällinen ja liiat odotukset kääntyvät itseään vastaan"
Hyvä huomio. Omalla kohdallani nämä on ko ihmisen kanssa keskusteltu ja ihan samoilla ajatuksilla ollaan. ap
Törmäsin entisessä työssäni ihmiseen, joka oli ollut alemmalla luokalla samassa koulussa. Kumpikin oli elänyt eristäytynyttä elämää edellisen vuoden. (ei kuitenkaan korona vuosi) Aloimme keskustelemaan työni ohessa, ja kumpikin muisti toisen, ja samankaltaisen kokemuksen vuoksi olimme hetken ajan kuin parhaat ystävät.
No, talo, jossa olin töissä oli sen verran suuri, että kohtaaminen jäi ainoaksi, mutta muistohan säilyy.
Tuon saa aikaan kun toteaa heti aluksi tapaamalleen ihmiselle: " Sä oot jotenkin tosi tutun oloinen. Missähän me ollaan tavattu aikaisemmin jossain?"
Sillä ei ole merkitystä oletko tavannut henkilöä. Avainsana on "Missähän...".
Vierailija kirjoitti:
"olkaa tarkkoja kenen kanssa se ihana tunne ystävyydestä tulee. Se toinen osapuoli on voinut vain olla ystävällinen ja liiat odotukset kääntyvät itseään vastaan"
Hyvä huomio. Omalla kohdallani nämä on ko ihmisen kanssa keskusteltu ja ihan samoilla ajatuksilla ollaan. ap
Niin että kumpikaan teistä ei ole siis narsisteja...
Ihan samaa ollaan mieheni kanssa puhuttu että meillä on joku selittämätön yhteys, ei tarvitse sanoja ja sielu rauhoittuu kun ollaan lähekkäin. Uskon myös sielunkumppanuuteen <3 Ne jotka on ollu yhdessä yli 20 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että kumpikaan teistä ei ole siis narsisteja...
Ei olla ei. Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tullut tuo tunne nykyisestä aviomiehestäni ja hyvästä ystävästä. Toisaalta myös eräästä narsistista. Mistä nämä sitten voi erottaa? En osaa sanoa.
Narsistit mulla tuli heti ekana mieleen. Osaavat manipuloida sopivasti alusta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tullut tuo tunne nykyisestä aviomiehestäni ja hyvästä ystävästä. Toisaalta myös eräästä narsistista. Mistä nämä sitten voi erottaa? En osaa sanoa.
Narsistit mulla tuli heti ekana mieleen. Osaavat manipuloida sopivasti alusta lähtien.
Ei taida olla mitään keskustelua, joista teille ei tulisi narsistit mieleen.
Minulla oli sama tunne kun tapasin mieheni yli 20 vuotta sitten. Tuntui kun olisin tuntenut hänet aina ja hänen lähellään on helppo olla. Edelleenkin kun olemme lähekkäin tuntuu kuin sellainen rauha palaa sieluun, rauhoitamme toisia <3