Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joidenkin ihmisten kanssa on heti tavatessa sellainen olo kuin oltaisiin todella läheisiä?

Vierailija
17.01.2024 |

Toinen tuntuu ihan ensitapaamisesta lähtien sitä kuin oltaisiin tunnettu jo kauan. Että kaikesta voi puhua ja kaiken kertoa. Ja vaikka normaalisti haluaisi pitää fyysistä etäisyyttä vieraisiin, niin tämän henkilön kanssa on helppo halata ja irti ei haluaisi päästää. Tunne on molemminpuolinen. Ja todella outo, kun toinen tuntuu niin mahdottoman rakkaalta ja läheiseltä, vaikka ei juurikaan edes tunneta.

Kertokaa vastaavista kokemuksistanne?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tulla rajatilapersoonallisuushäiriöstä tuo tunne? Siinä voi kai myös tuota tunteiden / kiinnostustenkohteiden peilausta tulla.

Vierailija
42/60 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko tulla rajatilapersoonallisuushäiriöstä tuo tunne? Siinä voi kai myös tuota tunteiden / kiinnostustenkohteiden peilausta tulla.

rajatilapersoonallisuushäiriö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko nää himodiagnosoijat jättää edes yhden ketjun rauhaan?

Vierailija
44/60 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisen ihmisen kanssa olen naimisissa

Vierailija
45/60 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin miettimään aloittajan tilannetta. Siis olet tutustunut tällaiseen ihmiseen joka selvästi vienyt jalat alta. Ja sitten aiotte olla vain ystäviä? Jääkö se siihen.

Vierailija
46/60 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuollainen vaikutus ihmisiin. Lyhyen tuttavuuden jälkeen ihmiset kokevat minuun yhteyttä ja haluavat kertoa kaikki asiansa mulle. Koen sen todella kiusallisena. En ole yleensä niin kiinnostunut muista ihmisistä kuin he minusta. Erityisesti töissä se on rasittavaa, koska töissä haluan keskittyä töihin. Hyvin harvoin koen sielunsukulaisuutta kehenkään työpaikalla.

Vierailija
47/60 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tullut tuo tunne nykyisestä aviomiehestäni ja hyvästä ystävästä. Toisaalta myös eräästä narsistista. Mistä nämä sitten voi erottaa? En osaa sanoa. 

Minun kokemukseni on se, että narsisti/epävakaa/muuten epätasapainoinen liimautuu kiinni heti alussa, oikein jankkaa sitä, kuinka samanlaisia ja samanhenkisiä olemme eikä malta tutustua rauhassa. Käytöksestä loistaa sellainen tietty levottomuus, päällekäyvyys ja kärsimättömyys. Samalla aaltopituudella oleminen menettää merkityksensä, jos minulle tulee tunne, että olen olemassa vain toisen tarpeita ja haaveita varten.

Jos kyseessä on ns. normaali hyvä tyyppi, niin silloinkin se tuttuuden tunne on käsinkosketeltavaa mutta kummallakaan ei ole tarvetta alleviivata sitä. Sitä on vaikea selittää mutta se on ikään kuin itsestäänselvyys, jota ei tarvitse sen kummemmin "hypettää". Ollaan vaan ja nautitaan toisen seurasta. Välillä tilanne rupeaa naurattamaankin molempia, jos esimerkiksi jompikumpi jatkaa sujuvasti toisen lausetta tai sanomme yhtä aikaa saman asian ääneen.

Vierailija
48/60 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama. Todella monet sanovat,  että mun kanssa on helppo olla ja mulla on rauhoittava vaikutus. Hyvä se on, olen kuullut tuota lapsesta asti. Ihmiset pitävät minusta helposti. Olen toki aito ja ihan kunnon ihminen, kohtuullisilla tinnetaidoilla varustettu. Minulla pn muuten useampi ystävä, joka sanoo, että olen hänen paras ystävänsä. 

Olen kuitenkin todella paljon yksin eikä elämässä ole koskaan ollut onnea rakkaudessa. Enää en sitä etsikään, ikää tulee. Tuntuu, että monet kokevat yhteenkuuluvuutta liian pienin perustein ja yksipuolisesti eikä siitä seuraa mitään. Itse koen helposti olevani ulkopuolinen ja haluaisin, että olisi oikeasti läheisiä ihmisiä. Joita minulla on elämässä hyvin vähän ja nähdään harvoin. 

Vierailija
49/60 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peilaavat sinut itsesi takaisin sinulle itsellesi. Narsisti skannaa toisen ihmisen nanosekunnissa ja käyttää dataa hyväkseen.

Vierailija
50/60 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama. Todella monet sanovat,  että mun kanssa on helppo olla ja mulla on rauhoittava vaikutus. Hyvä se on, olen kuullut tuota lapsesta asti. Ihmiset pitävät minusta helposti. Olen toki aito ja ihan kunnon ihminen, kohtuullisilla tinnetaidoilla varustettu. Minulla pn muuten useampi ystävä, joka sanoo, että olen hänen paras ystävänsä. 

Olen kuitenkin todella paljon yksin eikä elämässä ole koskaan ollut onnea rakkaudessa. Enää en sitä etsikään, ikää tulee. Tuntuu, että monet kokevat yhteenkuuluvuutta liian pienin perustein ja yksipuolisesti eikä siitä seuraa mitään. Itse koen helposti olevani ulkopuolinen ja haluaisin, että olisi oikeasti läheisiä ihmisiä. Joita minulla on elämässä hyvin vähän ja nähdään harvoin. 

Me ollaan mieheni kans molemmat vähän tällaisia, ja heti tutustuessa oli sellainen erityinen fiilis ilmassa. Kumpikin ollaan herkkiä aistimaan sitä, mitä muut on (sekä temperamentin että lapsuudessa opittujen juttujen vuoksi) ja diplomatisoimaan tilanteita, ja olikin ihan erilaista, kun itse ei ole ainoa, joka sitä tekee. Myöhemmin on myös käynyt ilmi, että jotkut aivojen ajatteluprosessit on hyvin samanlaisia, ollaan vitsailtu että voidaan oikeastaan lopettaa ääneen puhuminen kokonaan, koska niin usein ajatellaan kuitenkin ihan samaa asiaa.

Loogisella puolellani on vaikeuksia selittää, miten jonkun kanssa voi olla niin hyvä, jopa telepaattiselta tuntuva yhteys, mutta eipä se toisaalta selityksiä kaipaa, on käynyt hyvä onni näin. Ja meilläkin on niin paljon yhteisiä vuosia takana, etten oikein usko yhdenkään narsistin jaksavan niin pitkään peliään. 

Vierailija
51/60 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi selitys otsikon kysymykseen voi olla, että jos toisessa ihmisessä on jotain ihan vähänkin tuttua ulkonäöllisesti, hän voi tuntua tutulta. Siis, jos joku on vaikka siskosi/veljesi/parhaan ystäväsi näköinen niin jotenkin aivot vinksahtavat luulemaan, että tunnet henkilön ja sen vuoksi olet itse rento ja ystävällinen ja toinen vastaa samalla lailla.

Tämä on siis vain yksi selitys. Ei tarvitse nyt tulla kertomaan sankoin joukoin, ettei ole mitään yhteistä ulkonäössä.

Vierailija
52/60 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peilaavat sinut itsesi takaisin sinulle itsellesi. Narsisti skannaa toisen ihmisen nanosekunnissa ja käyttää dataa hyväkseen.

Totta tämäkin vaan ei aloittajan kysymys.

Vierailija
53/60 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut vaikea lapsuus ja väkivaltainen koti. Sen takia ihan olen oppinut lukemaan ihmisiä erittäin hyvin. Vaistomaisesti muutan käytöstäni jokaiselle ihmiselle erilaiseksi välttääkseni konflikteja. Kerron siis kaikille mitä he haluaa kuulla. Tämä kaikki tapahtuu lähes tiedostamatta. Ja tämä on se syy miksi monet ihmiset pitävät minusta ja haluavat viettää aikaa kanssani. Juuri tuo "sun kanssa on helppo olla" ja "ihan kuin olisi tunnettu aina" on tosi yleisiä kommentteja. Mutta itse väsyn sosiaalisissa tilanteissa, enkä pidä oikein kenestäkään oikeasti. Viihdyn parhaiten aivan yksin. Lisäksi, hirveän moni haluaa vaan puhua itsestään ja monet ihmiset saa pitämään sinusta kun vaan kuuntelet mitä he puhuvat itsestään ja kyselet lisää.

Vierailija
54/60 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut vaikea lapsuus ja väkivaltainen koti. Sen takia ihan olen oppinut lukemaan ihmisiä erittäin hyvin. Vaistomaisesti muutan käytöstäni jokaiselle ihmiselle erilaiseksi välttääkseni konflikteja. Kerron siis kaikille mitä he haluaa kuulla. Tämä kaikki tapahtuu lähes tiedostamatta. Ja tämä on se syy miksi monet ihmiset pitävät minusta ja haluavat viettää aikaa kanssani. Juuri tuo "sun kanssa on helppo olla" ja "ihan kuin olisi tunnettu aina" on tosi yleisiä kommentteja. Mutta itse väsyn sosiaalisissa tilanteissa, enkä pidä oikein kenestäkään oikeasti. Viihdyn parhaiten aivan yksin. Lisäksi, hirveän moni haluaa vaan puhua itsestään ja monet ihmiset saa pitämään sinusta kun vaan kuuntelet mitä he puhuvat itsestään ja kyselet lisää.

Mielenkiintoista, minulla on myös väkivaltainen lapsuus, jonka takia luen ihmisiä todella hyvin. Tarkkailen pieniäkin mikroilmeitä ja asentoja, joista voi lukea ihmisen ajatuksia ja mielipiteitä. En kosketa sellaisia asioita joista saan "varoituksen" ja olen aina samaa mieltä kuin vastapuoli.

Lisäksi puhun mielelläni toisesta osapuolesta, kyselen paljon, koska ihmiset puhuvat niin mielellään omasta itsestään. Sitten jo kuulenkin jokaisen valitusvirren kuuteentuhanteen kertaan ja joka kerta näyttelen että se on mielenkiintoisin asia mitä oon konsaan kuullutkaan. Oikeasti kiroilen ja kiljun mieleni sopukoissa. Olen erittäin pidetty ja työkaverini yllättyisivät jos kuulisivat mitä mieltä olen oikeasti heistä. Pidän ihmisiä raskaina ja oikeastaan hyvin epämiellyttävinä. Huokaisen helpotuksesta kun painan työpaikan oven kiinni ja saan olla hetken aikaa rauhassa.

Vierailija
55/60 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten joidenkin ihmisten kanssa on heti tavatessa sellainen olo kuin oltaisiin todella läheisiä?"

Koska olitte läheisiä myös edellisessä elämässä.

Vierailija
56/60 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli heti kättelyssä tosi läheinen fiilis oman kampaajan kanssa. Ilmeisesti olemme ns. sielunsiskoja. Voimme puhua kaikesta ja rakkaus eläimiin, etenkin koiriin yhdistää. 

Mainittakoon, että olemme vaimoihmisiä ja rakastamme syvästi omia aviomiehiämme. Henkistä laatua siis on tuo tuttuuden tunne meidän naisten kesken. ;)

Vierailija
57/60 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miten joidenkin ihmisten kanssa on heti tavatessa sellainen olo kuin oltaisiin todella läheisiä?"

Koska olitte läheisiä myös edellisessä elämässä.

Ja samalla tavalla antipatia tai vihamielisyys - olitte vihollisia edellisessä elämässä.

Vierailija
58/60 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Energiat on samat, te operoitte ns samalla taajuudella. Mä osaan erottaa erilaiset energia ihmisestä kun se kävelee mun ohi, mut oon kyl kulkenu omaa henkistä polkua jo vuosia. 

Tämä juuri. Lisäksi uskon myös, että osan ihmisistä olemme tavanneet jo edellisissä elämissä ja sielumme tunnistaa heidän sielunsa.

Vierailija
59/60 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli heti kättelyssä tosi läheinen fiilis oman kampaajan kanssa. Ilmeisesti olemme ns. sielunsiskoja. Voimme puhua kaikesta ja rakkaus eläimiin, etenkin koiriin yhdistää. 

Mainittakoon, että olemme vaimoihmisiä ja rakastamme syvästi omia aviomiehiämme. Henkistä laatua siis on tuo tuttuuden tunne meidän naisten kesken. ;)

Juurikin sielunsisko 😍 Kun hän ensimmäistä kertaa kävi luonani ja lähti, tuntui kuin olisin juuri saanut pikkusiskon. Ap

Vierailija
60/60 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin miettimään aloittajan tilannetta. Siis olet tutustunut tällaiseen ihmiseen joka selvästi vienyt jalat alta. Ja sitten aiotte olla vain ystäviä? Jääkö se siihen.

Jää tietenkin koska varattuja heteroja ollaan molemmat. Ja samaa sukupuolta. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan