harmittaa kuskata lasta esikouluun
asutaan vajaa 3 km päässä eskarista eli kyyditys jää vähän vajaaksi. joka aamu herätän vauvan että lähdetään viemään ja iltapäivällä sama juttu. todella raskasta. kaverit lähitaloista pääsee taksilla kun 3 km tulee hipoen täyteen. Tuntuu NIIIIIN epäreilulta.
Kommentit (82)
Mies ei voinut mennä yhdeksän jälkeen töihin, kun työt alkoivat klo 7.00. Ei siellä koko firma alkanu toimimaan eskarin aikojen mukaan.
Tuo iltapäivähoito maksaa, lisäksi menee kotihoidontuen lisäosa ja sisaruskorotus, eli aika kallis ratkaisu, eikä ainakaan meille ollu sillon mahdollinen, kun muutenkin oli tiukkaa. Lisäksi en tiedä onko mahdollista jos eskari on koulun yhteydessä.
Vauvan kanssa kun suositellaan sitä lapsentahtisuutta. Meillä ainakin imetetyt vauvat ovat syöneet silloin ku nälkä on, eivät huoli ennakkoon, eivätkä sitten jaksa kauaa odottaa kun nälkä tulee. Ja ihan pieni vauva herää jos herää ja nukkuu jos nukkuu. Lisäksi pienen rytmi on muuttuva, mikä toimii tässä kuussa, ei välttämättä toimi enää ens kuussa. Aluksi on ihan rytmitöntä, sitten ollaan kolmien unien rytmissä, sitten vaihtuu taas kaksiin päikkäreihin ja lopulta on vaan ne yhdet unet. Sehän sen tekee hankalaksi kun suunnittelet päivän eskariaikojen ja vauvan rytmin mukaan, ne kun eivät aina mene yksiin. Ja sitte ku just löydät sopivan ja toimivan rytmin, niin vauva päättääkin vähentää tai lyhentää unia ja taas etsitään sopivaa aikataulua.
enpä ole älynnyt kyllä siitä valittaa!:O
Niin ja mun täytyy muuten pukea 3 muutakin lasta tuon eskarilaisen lisäksi aamulla mukaan...ja iltapäivällä hakemaan...että silleen...
Voi, voi ja voi voi.
Eskari ei ole pakollinen jos olet noin laiska, ettet viitsisi omaa lasta tuon vertaa kuskata. Muiden verorahoillako kullanmurusi pitäisi kotoa hakea, että sinä saisit öllöttää kotona.
enpä ole älynnyt kyllä siitä valittaa!:O
Niin ja mun täytyy muuten pukea 3 muutakin lasta tuon eskarilaisen lisäksi aamulla mukaan...ja iltapäivällä hakemaan...että silleen...
Voi, voi ja voi voi.
Eskari ei ole pakollinen jos olet noin laiska, ettet viitsisi omaa lasta tuon vertaa kuskata. Muiden verorahoillako kullanmurusi pitäisi kotoa hakea, että sinä saisit öllöttää kotona.
2 kertaa päivässä unilta kun unille saaminen jo itsessään on monen tunnin prosessi. verovaroin nuo naapurin lapsetkin kuljetetaan, meillä nyt sattuu jäämään 200 m vajaaksi matka.
Et taida tietää hankaluuksista yhtään mitään, jos tuo jo on sinusta äärettömän hankalaa. En tiedä nauraisiko vai itkisikö.
Eikö kukaan voisi auttaa kuljetuksissa?meillä mies vie pojan aina aamulla ja haen sitten kuopuksen kanssa pojan 12aikaan kotiin..
Tuli taas niin tyypillisiä av vastauksia, että:)
Vauva oli aamulla hereillä kun puin (samalla 2 muuta eskarilaisen lisäksi). Mutta nukahti juuri uusille päiväunille kun piti lähteä hakemaan. Vauva ei saanut eskarivuoden aikana nukkua yksiäkään päiväunia keskeytyksettä. Että se siitä vanvantahtisesta hoidosta.
Tiedän, että harmittaa. Meillä sai kuljetuksen sellainen, kenellä oli matkaa vain 1.5km kun sattui koulutaksi kulkemaan vierestä ja äidillä ei ollut autoa. Meidän vierestä ei taksi kulkenut ja sain kuljettaa itse. Matkaa tuli himpun verran se 3km. Alku käveltiin, mutta kun ei ehtinyt muuta kuin pukea, kävellä päiväkodille ja takaisin ja taas kohta pukea, laitoin oman auton.
ja tottakai munkin täytyy herättää SEKÄ se vauva että ne 2 muuta pientä..vai luuletko että että nukkuvina puen lapset mukaan?
t.3
kesken unien herättämään.. Miksi siitä pitää alkaa aukomaan päätä? Mulla vuoden päästä sama tilanne edessä.. Pitää yrittää vaunuun vauva totuttaa kunhan se syntyy et ei tarvisi sängystä ainakaan kiskoa mukaan..
Kuinkahan moni näistäkin eukoista, jotka vittuilee, jaksais itse kävellä aamulla 6km ja parin tunnin päästä pukea taas lapsia ja kävellä 6km. Niin ja ne muut lapset kävelee saman matkan kans, joten se käveleminen ei kovin nopeaa ole.
Todettin vain että niin stiä muutkin joutuu tekemään! Mitäpä sitä ei noiden lastensa kanssa joutuisi tekemään?
Elämä on...olisi varmaan kannattanut ajoittaa sitten vauvan hankinta johonkin muuhun ajankohtaan jos nyt on kerran noin hankalaa!
t. edelleen se 3, joka kyllä tietää kuinka harmittavaa on herättää lapsia "turhaan"...
mukauttaa vauvan unirytmiä isomman menojen mukaan. Minä olen kuskannut ensin kerhoon ja nyt eskariin toista vuotta niin, että pienempi keikkuu mukana. Ja eskarimatka on 15 kilsaa, keskustan läpi ajaen, joten aikatauluttaminen on tosi työlästä.
K
kohta lähtö, niin olen laittanut valmiiksi partsille vaunuihin tai sisälle autonistuimeen nukkumaan. Vaunut sitten vain matkaan sellaisinaan, tai autonistuimessa nuokkuvalle lisään myssyn ja viltin, siitä ei unet katkea. Esim jos vauva söi rintaa klo 6 ja yöunet oli kesken, sai jatkaa yöunia partsilla. Omat unet toki kärsi, kun en uskaltanut itse enää nukkua vauva ulkona, mutta sain tosi tehokasta kotityöaikaa amuulla hetken ennen muiden heräämistä. Sitten kun oli vienyt esikoisen päiväkotiin, niin olikin kiva tulla valmiiksi siistiin kotiin ja hengähtää hetki.
asutaan vajaa 3 km päässä eskarista eli kyyditys jää vähän vajaaksi. joka aamu herätän vauvan että lähdetään viemään ja iltapäivällä sama juttu. todella raskasta. kaverit lähitaloista pääsee taksilla kun 3 km tulee hipoen täyteen. Tuntuu NIIIIIN epäreilulta.
homma kipaista hakemaan esikoinen ja vauva saa unensa.
Kyllä on kuskattu kerhot ja harrastukset ja päivähoidot ja eskarit ja koulut. Ukko vielä ollut usein viikot pois työn vuoksi, joten joka ikiselle kauppa- ym.reissulle on lähdetty koko katraan kanssa.
Eikä ole käynyt mielessäkään, että kunnan pitäisi kuljetus järjestää kun mulla on nyt nii-iin vaikeaa.
varmaan hankala tilanne. Oisiko mahdollista että maksaisit kyydin itse niin lapsesi pääsisi naapureiden kanssa samalla kyydillä eikä vauvaa tarvitsisi herättää. Koulutoimistosta voi hakea kyytiä myös erityissyyn perusteella vaikkei km täyttyisi. Kysy jos mahtuisi autoon ja heltyisivät rajasta eskarivuoden.
Onko lapsen "pakko" mennä joka päivä eskariin? Miksei lapsi on vietävä? miksei pääse yksin?
kulkeeko 5-6v yksin kilometritolkulla tai 9v...
Ei se herkkua tietty ole kolmasluokkalaisellekaan.
Onko teidän ap joka aamu mentävä sinne eskariin esim. klo 8? Miksei eskarilainen syö aamupalaa kotona ja menisitte vasta esim. klo 9 kun eskarissa on siihen aikaan jo aamupala syöty ja aamupiiri tai vapaata leikkiä menossa?
Tai mikset vie lasta suoraan sinne aamupäiväulkoiluun? Eivätkö mene ulos joskus puoli kymmenen kieppeissä?
Vai miten siellä ne eskaritunnit päivässä ajoittuu?
Luulisi tuossa jo jäävän vähän joustovaraa vauvankin uniin.