harmittaa kuskata lasta esikouluun
asutaan vajaa 3 km päässä eskarista eli kyyditys jää vähän vajaaksi. joka aamu herätän vauvan että lähdetään viemään ja iltapäivällä sama juttu. todella raskasta. kaverit lähitaloista pääsee taksilla kun 3 km tulee hipoen täyteen. Tuntuu NIIIIIN epäreilulta.
Kommentit (82)
olen miettinyt tuota että maksais taksille kun ei kerran lähde homma sujumaan. pakko ei ole eskariin mennä mut hyvää tekis 6 vuotiaalle. tuosta 3 km rajasta eivät jousta, sen olen kysynyt.
hakea silloin, kun vauvan unirytmiin sopii.
ei kai siihen nyt koko perhettä tungeta matkaan.
olen miettinyt tuota että maksais taksille kun ei kerran lähde homma sujumaan. pakko ei ole eskariin mennä mut hyvää tekis 6 vuotiaalle. tuosta 3 km rajasta eivät jousta, sen olen kysynyt.
Vaarallinen matka vaikka olisi alle 3km oikeuttaa ilmaseen kyytiin.
googleta finlex ja perusopetuslaki, vai mikä se ny olikaan ja etsi sieltä kohdat eskarilaisten ja muiden kyydit.
Meilläpäin taksit ottavat ilmaseksi kyytiin
Eikä tosiaan ole pakko mennä eskariin. Vie lapsi sinne kolmena päivänä viikossa, niin saat vähän helpotusta.
Eskarit kun ovat eri paikassa kuin koulut, niin helposti voi käydä niinkin, että eskariin on lyhyempi matka kuin kouluun, jolloin eskari jää ilman kyytiä, mutta kun siirtyy ekalle, niin pääseekin kuljetuksen piiriin.
Minä kun vein vanhempaa lasta eskariin, nostin vain vauvan aamulla sängystä suoraan kaukaloon jossa oli lämpöpussi. Yleensä heräsi vasta kotiintultaessa. Iltapäivällä laitoin vaunuihin nukkumaan, joista vaan nostin autoon jatkamaan unia. Vauva myös tottui siirtelyyn, eikä herännyt siihen. Järjestelykysymys.
Jos sinulla on, se ei merkitse, että kaikilla on.
"Eikö voisi kulkea yksin" Tokihan eskarilainen voi yksin kulkea 3 km matkan....voi äly!
Muistuu mieleen aika, jolloin vauva oli jo valmiiksi kaukalossa, mutta heräsi siihen kaukalon siirtämiseenkin. Ei oo kaikkien vauvojen kanssa ihan yhtä mutkatonta...
Itse kuljin pyörällä kouluun hiekkatietä 4.9 km kolmannesta luokasta lähtien kun kyydityksen raja oli 5 km. Kasvatti vaan luonnetta ja piti kunnon yllä :) Johonkinhan ne rajat on laitettava.
Mutta olisin itse sitä mieltä että jos kävelette eskariin niin vauva vaan sängystä suoraan makuupussiin ja vaunuihin. Jos herää eikä nukahda enää vaunujen liikkeeseen niin varmasti on sitten jo nukkunut tarpeeksi. 31sen kertoma lämpöpussi toimii autoillessa. Ja siinakin varmaan jos lapsi herää eikä nukahda enää on jo tarpeeksi nukkunut. Maalaisjärkeä peliin.
Eikä tosiaan ole pakko mennä eskariin. Vie lapsi sinne kolmena päivänä viikossa, niin saat vähän helpotusta.
Onko tää joku kilpailu kuka on urhein?
enpä ole älynnyt kyllä siitä valittaa!:O
Niin ja mun täytyy muuten pukea 3 muutakin lasta tuon eskarilaisen lisäksi aamulla mukaan...ja iltapäivällä hakemaan...että silleen...
ei sille tarvitse mitään pipoja ja tuhatta kerrosta päälle. Unisen vauvan saa hyvin nukkupussiin ja kyytiin.
Että herätessään vauvat kiljuvat ja tarvivat imetystä. Ja jos siinä just kuviteltiin kävelevämme eskariin, niin joko annetaan vauvan kiljua se puolituntinen ja imetetään sen jälkeen siellä eskarin eteisessä, tai imetetään kotona ja myöhästytään eskarista.
Että mitä jäi vaihtoehdoiksi? Pakko se vauva vaan on herättää kesken unien, jos haluaa homman onnistuvan.
Itse kuljin pyörällä kouluun hiekkatietä 4.9 km kolmannesta luokasta lähtien kun kyydityksen raja oli 5 km. Kasvatti vaan luonnetta ja piti kunnon yllä :) Johonkinhan ne rajat on laitettava.
Mutta olisin itse sitä mieltä että jos kävelette eskariin niin vauva vaan sängystä suoraan makuupussiin ja vaunuihin. Jos herää eikä nukahda enää vaunujen liikkeeseen niin varmasti on sitten jo nukkunut tarpeeksi. 31sen kertoma lämpöpussi toimii autoillessa. Ja siinakin varmaan jos lapsi herää eikä nukahda enää on jo tarpeeksi nukkunut. Maalaisjärkeä peliin.
Meille ei ole vielä yhtään noin sikeäunista osunut.
ei sille tarvitse mitään pipoja ja tuhatta kerrosta päälle. Unisen vauvan saa hyvin nukkupussiin ja kyytiin.
Kaikkien kotiäitien kannattaa itseasiassa jättää lapset tekemättä kokonaan ettei niistä vaan tulis ikinä eskarilaisia, joita täytyy kuljettaa eskariin, itsehän ne lapset hommataan. Ja kyllä mulla ei oo vauvakuumeessa käyny mielessäkään kenenkään olemassa olevan tai tulevan lapsen eskarit ja sinne kuljettamiset...
Ei haloo, jos joku kertoo jonkun asian elämässään olevan hankalaa lasten kanssa, niin täällä saa vastaukseksi, että mitäs teit lapsia. Ja tää on kuitenki vauva-perheille tarkoitettu palsta.
Tuo eskarikuljetus asia laittaa kyllä ihmiset niin eriarvoiseen asemaan, ihan asuinkunnasta riippuu sen saaminen. Itse oon saanu yhdelle lapselle ja kahdelle en. Kun ensimmäisen eskarilaisen kans ei ollu ees autoa, niin kyllä se eskarivuosi on ollu tähän asti elämän rankin vuosi meidän perheelle. Vauva huusi aina vähintään yhden matkan vaunuissa, kun ei vauva syö jos ei oo nälkä ja kun nälkä tulee, ois ruokaa saatava. Muutenki kuljin tuon vuoden ihan usvassa, onneksi se on jo takana, mutta kyllä ois pitäny vaikka lastensuojelullisista syistä saada se kuljetus, kyllä se oli ihan vauvan rääkkäämistä herättää ja syöttää eskariaikataulun mukaan. Jaksamista ap:lle, toivottavasti kuljetus järjestyy.
Esikoisen eskaritalvi selvittiin. Mutta oli todella raskas talvi ja en ihan hymyillen aina itkevää vauvaa vaunuissa työntänyt.
Mutta tämä on tunnetusti superäitien palsta, jotka hymyillen selviävät kaikista ongelmista ja kohottelevat kulmakarvoja jos joku toinen on väsynyt.
perukoille jos ette sitten pysty selviämään normaaleista kuljetuksita ja viemisistä. Ihan oikeasti: tuollaisia asioita kun voi ennakoidakin.
Ja sitten itketään että yhteiskunnan vika kun meillä on niin vaikeeta kun meidän muksuja ei kunta kyyditse eskariin. Jepjep.
Tuli taas niin tyypillisiä av vastauksia, että:)
Vauva oli aamulla hereillä kun puin (samalla 2 muuta eskarilaisen lisäksi). Mutta nukahti juuri uusille päiväunille kun piti lähteä hakemaan. Vauva ei saanut eskarivuoden aikana nukkua yksiäkään päiväunia keskeytyksettä. Että se siitä vanvantahtisesta hoidosta.
Tiedän, että harmittaa. Meillä sai kuljetuksen sellainen, kenellä oli matkaa vain 1.5km kun sattui koulutaksi kulkemaan vierestä ja äidillä ei ollut autoa. Meidän vierestä ei taksi kulkenut ja sain kuljettaa itse. Matkaa tuli himpun verran se 3km. Alku käveltiin, mutta kun ei ehtinyt muuta kuin pukea, kävellä päiväkodille ja takaisin ja taas kohta pukea, laitoin oman auton.
Ihan niin kuin tuo nyt kenestäkään olisi järin kivaa.
Ootko ap kysynyt kunnalta, voisiko lapsi tulla kyytiin, jos maksatte itse sen lapsen osuuden kuljetuksesta. Kun ymmärsin siis, että se taksi tai bussi kulkee siitä ohi kuitenkin.
Meillä se ainakin on ollut mahdollista, että ylimääräisiäkin pääsee kyytiin, jos taksissa vain on tilaa. Ja vanhemmat siis tietysti maksaa itse, jos kyytiä ei ole myönnetty.