Onko teidän mielestä väärin viedä lapsi päiväkotiin, vaikka olen itse kotona sairaana?
Alan olla jo suht hyvässä kunnossa eli jaksan olla pystyssä, mutta yskän ja kurkkukivun takia pitäisi puhua mahdollisimman vähän. Eilisen päivän olin puhumatta, mutta illalla juttelin lapsen ja miehen kanssa normaalisti ja ääni meni uudestaan.
Lapsi on vasta 2-vuotias ja tuntui kyllä tosi pahalta jättää lapsi hoitoon, kun se oli hänelle loman jälkeen muutenkin vaikeaa. Ihan tylsä fiilis.
Kommentit (39)
juuri ja juuri jaksoin vessaan raahautua. Miten siinä kunnossa olisi jaksanut hoitaa lapset ja laittaa ruokaa yms?
Jos olen vain hieman nuhainen tai vähän sairas menen töihin, en jää silloin kotiin. Kuumetta on todella harvoin ja silloin kun sitä on, olen todella kipeä.
kuumeisten työssäkäyvien pitää pitää lapset sairaslomalla kotona???
Sairasta rauhasssa ja hoida itsesi ja äänesi kuntoon. Etköhän ole sairauslomallakin mm. just siitä syystä, että sulla on puhekielto. Aika harvassa työssä voi olla koko päivän puhumatta.
Vierailija:
Tätä ketjua lukiesa tuli kyllä sellanen olo, että jotkut ei tosiaan pysty huolehtimaan lapsistaan esim. kuumeessa. Entäs sitten me kotiäidit??
ja kokeneet karvaasti, mitä tarkoittaa sairastaa ja hoitaa lapsia yhtä aikaa. Nyt kun on viimein mahdollisuus oikeasti parannella itseään rauhassa sairaslomalla, niin hullu olisi jos sitä oikeutta ei käyttäisi!
Tyttö on ollut ehkä vähän lyhyemmän päivän tarhassa, mutta on esim. syönyt siellä, koska ei minusta ole ollut sairaana ruokaa laittamaan.
Jos olen niin hyvässä kunnossa, että voin touhuta lapsen kanssa ja laittaa ruokaa, niin kyllä olen sitten jo työkunnossakin.
vie äidillä ja luultavasti itselläänkin olevan viruksen mukanaan päivähoitoon ja tartuttaa siellä muut lapset ja aikuiset? Toki jos on niin sairas, ettei pysty lasta hoitamaan niin ei ole muuta mahdollisuutta. Tätä voisi myös ajatella silloin, kun " terve" sisarus viedään päivähoitoon ja sairas jää vanhemman kanssa kotiin.
Eli jos yhdellä tyypillä perheessä flunssa niin loppuperhe karanteeniin kotiin, ettei lähdetä kuljettamaan virusta. VOI TAMPIO!
vaikka meillä kotiäideillä on usein päiviä, jolloin emme saa istuttua aloillemme 5 minuutiksi lounasta hotkimaan ja vessaankin seuraa jälkikasvu häntänä perässä? Hyi hävetkää ;D
Eikö se ap sanonu, että sillä on pitkä tautiputki takana ja siitä jäänteenä on se yskä ja äänettömyys. Saat olla aika fakiiri, jos siitä sen viruksen vielä meinasit lapsen kautta muihin tartuttaa.
Monilapsinen perhe vois oikeastaan linnottautua johonkin kesämökilleen koko flunssakaudeksi karanteeniin, etteivät vaan hönkis ketään päin mahdollisia flunssapöpöjä.
Ei kai tässä mistään karanteenista ole kyse? Tässä se taas huomataan kuinka vaikeaa on ajatella muita ihmisiä! Kyllä se minun mielestäni on aika ikävää, että esim. vatsatauti leviää päiväkodeissa mm. juuri siksi, että sairaiden lasten vielä terveet sisarukset tuodaan hoitoon odottelemaan milloin alkaa oksettaa.
Mies on tosin vienyt, sillä itse en silloin kykene juuri liikkumaan. Jos joku hoitopaikka on niin varmasti parempi viedä lapsi sinne ja hoitaa itsensä kuntoon. Miksi kiusata itseään? Lapsihan olisi mennyt muutenkin päiväkotiin silloin. Ja jos alkaa jossittelemaan että lasta ei voi viedä hoitoon sillä hänellä saattaa olla flunssapöpöjä, niin eihän lasta voisi viedä hoitoon koskaan. Ja taatusti joka päiväkodissa on joka päivä ainakin muutama lapsi flunssassa tai sellainen on itämässä, eihän sellaista voi pahemmin estää.
Eli kun fysiikka toimii, mutta syvä masennus ja ahdistus. Onko silloin oikein viedä lapsi hoitoon, vaikka kroppa " pelais" sen verran, että saa päiväntoimet tehtyä hienosti lapsen kanssa, mutta mieli musta.
pöpöjä. Vaan jos joku perheessä on sairaana ja varsinkin siis jossain kamalassa vatsataudissa tms. Meillä on neljä lasta ja jos joku on todella tarttuvassa taudissa niin en vie kyllä muitakaan päiväkotiin. Takuulla ovat taudinkantajia.
Eli samalla tavalla perheen ensimmäisenä sairastunut lapsi on kantanut pöpöä mukanaan tarhassa ennen kipeäksi tuloaan. ELi päiväkodit sulki kaikki vaan.
Jos mulla on kuume yli 39 ja oksennus lentää kaaressa vessan takaseinään, niin ihan mieluusti veisin lapsen hoitoon. Onko ipanan mukava olla kotonakaan puolikuolleen äidin kanssa, joka ei pysty päätään tyynystä nostamaan? Ihma marttyyri!
" Vierailija:
Siksi meillä lapset onki kotona jos minä tai mieheni sairaslomalla!
"
en kestä näitä moralisteja. olisi kiinnostava nähdä mitä tekevät kun tällainen sattuu omalle kohdalle. esim itse olin juuri ennen joulua kahden viikon vatsataudissa, olisiko lasten pitänyt silloin olla kotona katsomassa kun äiti ei pääse sohvalta ylös ja oksentelee. olisi voinut tulla monta vaaratilannettakin kun en olisi voinut juosta heidän perässään pitkin taloa.
tärkeintä että lepäät ja paranet sitten jaksat taas hoitaa lastakin.
Vierailija:
jos olet lapsenhoitokunnossa ja silti kotona.
Naapurillamme on paha selkäsairaus. Hän työskentelee sairaanhoitajana ja joutuu siellä joskus äkillisesti riuhtaisemaan tai nykäisemään potilaita (kun ovat kaatumaisillaan tai tippumaisillaan). Tällöin usein seurauksena on pitempi sairasloma. Kotona ollesaan hän pärjää lasten kanssa, mutat hänen on syötävä lääkkeitä, joissa on kolmiomerkintä. Eli ei saa mennä töihin lääkkeiden vaikutuksen alaisena.
Kyllä se on ihan työnantajasta kiinni, voiko lapsenhoitokuntoinen olla töissä vaiko eikö. Nuo kolmiolääkkeet ei ole mitään voimakkaita. Mutta jos (huom! jos) töissä sattuisi jotain, niin pahassa tapauksessa kolmiolääkkeiden käyttöä voitaisiin pitää raskauttavana...
Hänen lapsensa ovat hoidossa työvuorojen mukaan. Näinä päiväinä hän pystyy lepuuttaan selkäänsä tai kuntoilemaan. Minusta ihan ymmärrettävä ratkaisu. Lapsilla hoitopäiviä n. kolme viikossa. Mies tekee ihan normaalia 8-4 työpäivää.
jos yritän ajatella myös muita ihmisiä. Uudelleen siis: minun mielestäni on väärin viedä lapsi hoitoon, jos on itse sairaana, mutta jaksaa kuitenkin hoitaa lasta. Tai jos perheessä toinen lapsi sairaana ja äiti kunnossa.
lapsen etu on päästä touhuamaan ihan normaalisti päiväkotiin. esim. itselläni allergiareaktio voi aiheuttaa sen, että makaan sohvalla pari päivää. silloin lapsi on ihmeissään ja tulee repimään mua ylös hätääntyneenä. ei pieni lapsi ees tajua, mistä on kyse