Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle tuli häätöilmoitus. Ongelma on se etten asu enään mainitussa osoitteessa.

Vierailija
16.01.2024 |

Olisinko nyt vaan ihan hissukseen ja annan häätäjien tulla? Lisäksi vuokrasopimus on eri nimellä. Eli periaatteessa voisin harrastaa tässä kohtaa rakastavaa vitsailua. 😂 

No, ehkä en toipuvana homepakolaisena edes huomaa kaikkia minulle osoitettuja höpölöpöviestejä.

Eikö noitten viestien kuulu tulla muutenkin postitse eikä sähköpostitse? Mistä tiedän ettei joku huijari yritä vedättää meikämissee?

Mitäpä tekisit itse?

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska terveys on mennyt eikä tuloja ole, niin siinähän ulosottavat. 

Jää rutkasti alle suojaosuuden. 

Ikävää.

Vierailija
22/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä häätöilmoituksia huvikseen tai vahingossa lähetellä. Olet edelleen vuokrasuhteessa siihen asuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko kyseessä aito Suomi.fi viesti ?

Sehän selviää, kun kirjautuu omilla tunnareilla Suomi.fi-palveluun eikä klikkaile mitään linkkejä missään sähköposteissa tai viesteissä.

Vierailija
24/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska terveys on mennyt eikä tuloja ole, niin siinähän ulosottavat. 

Jää rutkasti alle suojaosuuden. 

Ikävää.

Toivottavasti pystyt pitämään nykyisen asuntosi. Jos sinulla ilmenee tuon jälkeen vuokrarästejä, et saa vuokra-asuntoa enää mistään. Nykyään kaupunkien vuokra-asuntoihinkin tarkistetaan luottotiedot. Vuokrarästit ei ole mikään positiivinen merkintä siinä tilanteessa. Voi vaikeuttaa myös puhelinliittymän vaihtoa, kotivakuutuksen hankkimista ym. Jos sinulta varastetaan fillari, ja kotivakuutus korvaa sen, ulosotto vie ne korvausrahat. Ei millään pahalla, mutta vaikutat todella säälittävältä luuserilta. Valitettavasti yhteiskunta joutuu sinunlaisetkin elättämään, ainakin vielä muutaman vuoden. Mutta suunta on oikea. Sinunlaisilta leikataan jatkossa entistä enemmän.

Vierailija
25/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekopää.

Vierailija
26/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokrasopimuksen purku on ollut laillinen. Asunto on ollut hirveässä kunnossa. Olen antanut joo kodeille useita mahdollisuuksia korjata asiat. He eivät ole toimineet asioissa huoneenvuokralain mukaisesti. 

Olen purkanut sopimuksen päättymään siihen kunnes löydän asumisterveyslain ja omien tarpeitteni mukaisen kodin. 

Purku on omalta puoleltani lain kirjaimen mukainen. 

En minä voi ottaa vastuuta toisten asennevammoista.

Jotenkin ajatuksena vain herkkua että nämä lobbarigrynderit, joita "oikeus'asteissa kuunnellaan, saavat minulta vain radiohiljaisuuden.

Asian voinee hoitaa muitakin teitä pitkin.

Siis olet saanut sieltä Joo-kodeilta vahvistuksen siitä, että se purkaminen on hyväksytty?

66

Vuokrasopimuksen purkamisilmoitus

Vuokranantajan tai vuokralaisen, joka haluaa käyttää tässä laissa säädettyä oikeutta purkaa vuokrasopimus, on annettava kirjallinen purkamisilmoitus. Siinä on mainittava purkamisperuste ja vuokrasuhteen päättymisen ajankohta, jos vuokrasuhde halutaan päättyväksi myöhemmin kuin välittömästi purkamisilmoituksen tiedoksiannosta. Purkamisilmoituksesta käy myös sellainen haaste, jossa vuokrasuhde vaaditaan purettavaksi.

Purkamisilmoitus on annettava tiedoksi todistettavasti. Purkamisilmoitus on myös asianmukaisesti annettu tiedoksi silloin, kun sen tiedoksiannossa on noudatettu, mitä haasteen tiedoksiannosta on voimassa.

Vierailija
27/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa, että vuokrasopimus on eri nimellä? 

Vierailija
28/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri mietin että luultavasti ei ole aito viesti, koska asia on jo hoidettu. Olen poistunut asunnosta ja palauttanut avaimet. 

Ulosottomies on jo lokakuussa ollut yhteydessä, ja olen asian eli muuton kertonut, joten minun puolelta fine. 

Muille infoan että kokemukseni jookonkurssipesän kanssa oli lyhyt ja ytimekäs ja puistattava. 

Jatkuvaa valehtelua ja välinpitämättömyyttä. Kiusaamista, siis.

En ikinä lähde vuoden sopimuksiin, kun jokainen asunto on osoittautunut stressipesäksi.

No, pitää miettiä.

Vierailija
29/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos soittaisit heille? Samalla vaivalla, kun olet tänne kirjoitellut viestejä olisit jo selvittänyt sen soittamalla. Kannattaa hoitaa asia, ettet joudu isoon kuseen. 

Vierailija
30/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko häätö postissa vai miten? Mistä uusi osoite selvillä jos tuli kirjeenä?

Vierailija
31/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri mietin että luultavasti ei ole aito viesti, koska asia on jo hoidettu. Olen poistunut asunnosta ja palauttanut avaimet. 

Ulosottomies on jo lokakuussa ollut yhteydessä, ja olen asian eli muuton kertonut, joten minun puolelta fine. 

Muille infoan että kokemukseni jookonkurssipesän kanssa oli lyhyt ja ytimekäs ja puistattava. 

Jatkuvaa valehtelua ja välinpitämättömyyttä. Kiusaamista, siis.

En ikinä lähde vuoden sopimuksiin, kun jokainen asunto on osoittautunut stressipesäksi.

No, pitää miettiä.

Eli olet sitoutunut vuodeksi siihen asuntoon ja itse todennut sen asumiskelvottomaksi. Ei se homma niin toimi, mutta kukin tyylillään.

Vierailija
32/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko häätö postissa vai miten? Mistä uusi osoite selvillä jos tuli kirjeenä?

Jos asuu virallisesti jossain päin, osoite ei ole salaista tietoa kaikille.

Vierailija
33/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen purkanut sopimuksen heinäkuussa asunnon huonon kunnon takia. Suomifiistä tuo ilmo tuli. 2kk sitten häivyin. Ilmoitin asiasta ja luovutin avaimet, josta sain myös todistuksen.

Siis olet purkanut vuokrasopimuksen heinäkuussa ja muuttanut pois marraskuussa ? Muistitko maksaa vuokraa heinäkuusta asti ? Ja oletko palauttanut avaimet + taloyhtiön edustajan kanssa tarkistanut loppu siivouksen? 

Vierailija
34/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nykyisen asunnon asukas paskotuilla luottotiedoilla. Kykenen maksamaan, ja nykyinen sopimus on erittäin hyvä ja yksityiskohtainen.

Tuskin tulen enää hakeutumaan ns kaupunkeihin, koska sinne kasautuu kaikki ongelmat. 

Asuntoja kyllä saa. Mitään palatseja nyt ei ehkä, mutten sellaista ole vaillakaan.

Harmi että työkyky on mennyt. Kolmeen vuoteen useampi asunto joihin ei vain ole voinut jäädä, ja jotka ovat stressanneet älyttömän paljon.

Olen kokenut kaikenlaista, ja naurattaa tällaiset sinänsä merkityksettömät pikkujutut.

Mukavaa kevättä.

Vierailija
35/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita "enään" ni sut on oikeus häätää. Myös netistä

Vierailija
36/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ongelma on se, että et ole irtisanonut vuokrasopimusta vaan olet vain jättänyt avaimet ja häipynyt?

Se on ongelma. Paljon vuokria sinulle maksettavaksi.

Vierailija
37/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokrasopimuksen purku on ollut laillinen. Asunto on ollut hirveässä kunnossa. Olen antanut joo kodeille useita mahdollisuuksia korjata asiat. He eivät ole toimineet asioissa huoneenvuokralain mukaisesti. 

Olen purkanut sopimuksen päättymään siihen kunnes löydän asumisterveyslain ja omien tarpeitteni mukaisen kodin. 

Jotenkin ajatuksena vain herkkua että nämä lobbarigrynderit, joita "oikeus'asteissa kuunnellaan, saavat minulta vain radiohiljaisuuden.

Lainaus: "Olen purkanut sopimuksen päättymään siihen kunnes löydän asumisterveyslain ja omien tarpeitteni mukaisen kodin. "

Epäilen ettei tuo ole ollut laillinen irtisanominen. Tuo edustaa lähennä näkemystä, joka edellyttää sen lisäksi asunnon irtisanomista, jossa selkeästi määritellään asunnon vapautumisajankohta.

Lisäksi, jos vuokrasopimus ei edes ollut sinun nimissä, niin sinä et voisi edes irtisanoa asuntoa... toisin silloin häätöilmoituskaan ei tulisi sinulle. Tiedäthän, että mahdollisesta nimenmuutoksesta huolimatta vuokrasopimus ei muutu toisen ihmisen tekemäksi?

Vaikkaisin, että asuntoa ei ole irtisanottu ja asunnon vuokrasopimus on irtisanottu maksamattomien vuokrien perusteella. Mikäli kyseessä olisi häätö, niin silloin asia olisi käsitelty myös oikeudessa.

Vierailija
38/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunnon tulee olla asumiskelpoinen. Jos joo kodit on toiminnallaan aiheuttanut terveysongelmia, ovat he siitäkin vastuussa. 

En ymmärrä miksi juuri minä olisin toiminut väärin.

Onpa hienoa että huonoja vuokranantajia vieläpä tuetaan meidän Tiina Tavallisten kustannuksella.

Ei jatkoon.

Ei tod.

Homeesta saa helposti elinikäisen sairauden.

Vierailija
39/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa. Laitoin "enään" juuri siksi että pääsen laskemaan monesko viesti aiheuttaa ns peräsuolen laskeumaa ts nillitystä. 

Menkää pesemään jauhenlihat ja laittakaa ne makarrooninkeitinvedet nyt parvekkeelle jäätymään.

😂 

<3

Vierailija
40/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus: "Olen purkanut sopimuksen päättymään siihen kunnes löydän asumisterveyslain ja omien tarpeitteni mukaisen kodin. "

Epäilen ettei tuo ole ollut laillinen irtisanominen. Tuo edusta

Joo, eiköhän siinä purkamisilmoituksessa ole mainittava ihan päivämäärä

66

Vuokrasopimuksen purkamisilmoitus

Vuokranantajan tai vuokralaisen, joka haluaa käyttää tässä laissa säädettyä oikeutta purkaa vuokrasopimus, on annettava kirjallinen purkamisilmoitus. Siinä on mainittava purkamisperuste ja vuokrasuhteen päättymisen ajankohta, jos vuokrasuhde halutaan päättyväksi myöhemmin kuin välittömästi purkamisilmoituksen tiedoksiannosta. Purkamisilmoituksesta käy myös sellainen haaste, jossa vuokrasuhde vaaditaan purettavaksi.

Purkamisilmoitus on annettava tiedoksi todistettavasti. Purkamisilmoitus on myös asianmukaisesti annettu tiedoksi silloin, kun sen tiedoksiannossa on noudatettu, mitä haasteen tiedoksiannosta on voimassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi