Minulle tuli häätöilmoitus. Ongelma on se etten asu enään mainitussa osoitteessa.
Olisinko nyt vaan ihan hissukseen ja annan häätäjien tulla? Lisäksi vuokrasopimus on eri nimellä. Eli periaatteessa voisin harrastaa tässä kohtaa rakastavaa vitsailua. 😂
No, ehkä en toipuvana homepakolaisena edes huomaa kaikkia minulle osoitettuja höpölöpöviestejä.
Eikö noitten viestien kuulu tulla muutenkin postitse eikä sähköpostitse? Mistä tiedän ettei joku huijari yritä vedättää meikämissee?
Mitäpä tekisit itse?
Kommentit (93)
Analysoin tilanteesi ja minulla on sinulle huonoja uutisia, ap. Ongelmasi ei ole se, että et enää asu kyseisessä osoitteessa, vaan se, että olet tyhmä kuin vasemman jalan saapas.
Ap ostaa kännykän osamaksulla: Kyllästyy puhelimeen 2kk jälkeen ja myy pois. Loppueriä ei tarvi maksaa, koska kännykkä on jo myyty pois ja tästä on ilmoitettu myyjälle...
#pisa-tulokset
Sain useita vuokralaskuja muutettuani asunnostani uuteen. Lopulta selvisi että vuokranantaja yritti laskuttaa jo hoidettuja siivouslaskuja. Jos olisin maksanut yhdenkin noista laskuista olisi se saattanut perua irtisanomisen, minkä olin tehnyt säädetyssä järjestyksess.
Myöhemmin selvisi että ent.vuokranantaja kuvitteli olevansa oikeutettu koko vuokravakuuteen vaikka olin maksanut siivouslaskun erikseen.
Timo-Veikko Aaltonen, Tampere
Meikämisse? Tuo vei uskottavuuden koko aloitukseltasi
Välittääkö joku oikeasti ilmoituksista tai viesteistä, jotka ei koske itseäsi tai lähimmäisiä? Olen saanut satoja minulle kuulumattomia tekstiviestejä/laskuja/kutsuja jne. enkä todellakaan ole reagoinut niihin mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä oli kai joku vastauspyyntö? Vastaat siihen, että olet jo muuttanut siitä. Se viestihän tuli käräjäoikeudesta. Ilmoitat sinne muuttaneesi päivänä xx.xx. ja palauttaneesi avaimet, joten haaste on aiheeton.
Radiohiljaisuusherkun sinä joudut maksamaan itse. Voi vaikeuttaa tulevia vuokra-asunnon saanteja, jos tiedoissasi on merkintä häädöstä. Olisit lukenut viestin tarkemmin, niin huomaisit, että asia voidaan ratkaista silti, vaikka et vastaisi.
Jos on sitoutunut vuokra-asuntoon määräajaksi, ei siitä noin vain pääse eroon avaimet palauttamalla ja pois muuttamalla. Jos ei tuota ymmärrä, tarvitsee kiireesti edunvalvojan.
Määräaikainen vuokrasopimus on laiton koska laissa on määrätty ihan selvät irtisanomisajat vuokrasopimuksille eikä mikään keskinäinen sopimus voi ylittää lakia.
Oletko siis kirjallisesti tehnyt vuokrasopimuksen irtisanomisen, ja saanut siitä kuittauksen, ap? Oletko tehnyt osoitteenmuutoksen väestörekisteriin?
Vierailija kirjoitti:
Meikämisse? Tuo vei uskottavuuden koko aloitukseltasi
No kaisa kujehan se siellä vaan.
Ei voi saada kahta eri asumistukea. Jos ap on poistunut ja tehnyt lainmukaisen purkuilmoituksen, niin hieman erikoista että tällainen ilmoitus tulee. Varsinkin kun asia on jo ulosottomiehen tiedossa.
Vaikuttaa todellakin kiusanteolta.
Kun asunto on niin huonossa kunnossa ettei siinä voi ilman sairastelua asua, on sieltä tietysti järkevää lähteä pois. Asuntoja vain ei kasva joka oksalla, ja oletus on että ei nyt ainakaan huonompaan muuta.
Homeasunnossa asuminen käy terveyden päälle, ja itse asiassa vuokranantaja on velvollinen tulemaan tässä asiassa vastaan. Myös muuttokuluissa tulisi avustaa.
Kyllä niin kirkassilmäisenä vuokranantaja tirauttaa kyyn eleen, ja kertoo hankalasta vuokralaisesta sepittämiään satuja.
Kaikkea hyvää ap, ja muista ettet ole asiasi kanssa yksin.
Tulee mieleen vähän vastaava tapaus, ap:n sukulaissielu kyseessä:
Henkilölle tulee puhelinlasku, jossa on 5 eur korotus karhulaskusta ed kuulta. Vastaanottaja ei tämmöistä hyväksy ja vähentää laskusta 5 ege.
Sama seur kuussa, ja sitä seuraavassa. Kestää piiitkään. Mutta sinnikkäästi toimien homma jatkuu.
Kunnes koittaa päivä, kun liittymä suljetaan maksamattoman laskun vuoksi.
VASTA SILLOIN ukkeli ottaa yhteyttä puhelimen liittymän asiakaspalveluun.
Aivan timanttista toimintaa. Ap:lle onnea matkaan omassa jutussasi.
Ap ei taida tulla enää tähän ketjuun...
Jos on sitoutunut vuokra-asuntoon määräajaksi, ei siitä noin vain pääse eroon avaimet palauttamalla ja pois muuttamalla. Jos ei tuota ymmärrä, tarvitsee kiireesti edunvalvojan.