Tanska ei pysty tuottamaan Ozempic-laihdutuslääkettä niin paljon kuin sitä uppoaisi markkinoille
Ozempicia myytiin vuonna 2023 pelkästään ekan 9 kuukauden aikana melkein 10 miljardilla dollarilla. Tanskalainen Novo-lääkefirma ei pysty valmistamaan tuotetta niin paljon kuin sitä menisi markkinoille.
Kommentit (83)
Voihan läskit. Sietäisi laittaa läskikuurille niinkuin simpsoneissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen oikeasti järkyttynyt. Ihmiset syö liikaa / väärin ja liikkuu liian vähän, ja sitten heihin em. syistä tuupataan kallista lääkettä.... ei voi tämmöinen keski-ikäinen ihminen ymmärtää, mihin tää maailma on mennyt. Ihan sairasta menoa, sananmukaisesti. Lähden tästä hiihtämään.
Hauskaa miten toiset kuvittelevat edelleen niin väärin ylipainosta. Toisilla syy on hormonaalinen, toisilla aineenvaihdunnasta johtuvaa. Ja niille tämä lääke saattaa tehdä todella hyvää. Mutta niinhän se on, että voi kauhalla vaatia, jos on lusikalla annettu!
Mukavaa hiihtoa vaan!
Höpöhöpö, se on kaloreista johtuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Älä valehtele. Kyllä olen kuullut ihan lihavuuslääkärin sanovan että ozempicia ei ole pakko lopettaa koskaan. Juuri siksi että paino ei enää nousisi. "
Johtunee siitä että pitkäaikaisvaikutuksia ei tunneta, pisimmät tutkimukset ovat kestäneet sen pari vuotta.
Lääkäri joka suosittelee sitä pidempää käyttöä on liikkeellä enemmän tai vähemmän mutu-pohjalta.
Joidenkin maiden terveysviranomaiset ovat antaneet asiasta ihan virallisiakin suosituksia, esim briteissä. En tiedä miten Suomessa.
Eli lääkärit ovat liikkeellä "mutu-pohjalta" mutta sinulla on kaikki oikea tieto maailmassa?
Kiitos että suostuit tulemaan tänne valaisemaan meitä tyhmempiä!
Voi kyynel kun meni jollain taas tunteisiin.
Ei minulla tietenkään mennyt tunteisiin. On vaan niin hauskaa, kun nämä maailmantietäjät jakavat viisauksiaan täällä 😆
Itse käytän iloisesti Ozempiciä, ja tulen jatkamaan sitä pitkään! Voisi jopa sanoa, että aina vaan suuremmalla innolla, mitä enemmän nämä sankarit itkevät! Nyt ostin juuri 6 pakettia lisää, niin eipä tarvitse sitä puoleen vuoteen metsästä 💪
Vierailija kirjoitti:
Me tehdään just niin kuin me halutaan, harmittaako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen oikeasti järkyttynyt. Ihmiset syö liikaa / väärin ja liikkuu liian vähän, ja sitten heihin em. syistä tuupataan kallista lääkettä.... ei voi tämmöinen keski-ikäinen ihminen ymmärtää, mihin tää maailma on mennyt. Ihan sairasta menoa, sananmukaisesti. Lähden tästä hiihtämään.
Hauskaa miten toiset kuvittelevat edelleen niin väärin ylipainosta. Toisilla syy on hormonaalinen, toisilla aineenvaihdunnasta johtuvaa. Ja niille tämä lääke saattaa tehdä todella hyvää. Mutta niinhän se on, että voi kauhalla vaatia, jos on lusikalla annettu!
Mukavaa hiihtoa vaan!
Höpöhöpö, se on kaloreista johtuvaa.
Juu, niin sitä uskottiin vielä 1900-luvulla. Mutta onneksi lääketiede kehittyy. Kaikki vanhat pierut ei aina pysy mukana kehityksessä, mutta kyllä sinäkin saatat oppia jotain. Kunhan tulet pois sieltä peräkamarista hetkeksi.
Vierailija kirjoitti:
Pena, mene takaisin nukkumaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pena, mene takaisin nukkumaan!
🤣
Riittääkö diabetes potilaille edelleen lääkkeitä? Muistan, kun yhdessä vaiheessa oli pulaa, kun ihmiset halusivat sitä samaa laihdutukseen. Onko se jo ohi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Älä valehtele. Kyllä olen kuullut ihan lihavuuslääkärin sanovan että ozempicia ei ole pakko lopettaa koskaan. Juuri siksi että paino ei enää nousisi. "
Johtunee siitä että pitkäaikaisvaikutuksia ei tunneta, pisimmät tutkimukset ovat kestäneet sen pari vuotta.
Lääkäri joka suosittelee sitä pidempää käyttöä on liikkeellä enemmän tai vähemmän mutu-pohjalta.
Joidenkin maiden terveysviranomaiset ovat antaneet asiasta ihan virallisiakin suosituksia, esim briteissä. En tiedä miten Suomessa.
Eli lääkärit ovat liikkeellä "mutu-pohjalta" mutta sinulla on kaikki oikea tieto maailmassa?
Kiitos että suostuit tulemaan tänne valaisemaan meitä tyhmempiä!
Voi kyynel kun meni jollain taas tunteisiin.
Mistä sait 6 pakettia?
Nämä tuntuu olevan loppu koko ajan
Aika kurjaa tuossa lääkkeessä on se, että jatkossa ei välttämättä pysty useimmiten syömään normaalisti ilman oksentamista 😳
Vierailija kirjoitti:
Aika kurjaa tuossa lääkkeessä on se, että jatkossa ei välttämättä pysty useimmiten syömään normaalisti ilman oksentamista 😳
Hmm, mistä hevosmiesten tietotoimistolta olet tämän "kuullut"?
Itsellä ainakaan ei ole mitään tällaista tullut, enkä ole muiltakaan kuullut
Hullua että sitä määrätään normaalipainoisille. Ne diabeetikot ja oikeasti sairaalloisen lihavat ihmiset jotka sitä tarvitsevat eivät nyt sitten saa kun jonkun Jenni 24v pitää laihtua 6kg kuukaudessa....
Vierailija kirjoitti:
Riittääkö diabetes potilaille edelleen lääkkeitä? Muistan, kun yhdessä vaiheessa oli pulaa, kun ihmiset halusivat sitä samaa laihdutukseen. Onko se jo ohi?
On kyllä, mutta se ei toki ole laihduttajien vaan lääkärien vika että määräävät sitä näin kenelle tahansa. Nyt on eri nimellä laihdutukseen tarkotettu lääke, joka tosin maksaa melkein 500€/kk.
Järjettömän kovat näkymät tolla Novo Nordisk -yhtiöllä.
Olisikohan sen osakkeita mahdollista ostaa Suomesta käsin? Varmaa voittoa.
Oliko tämä se lääke joka tuhoaa suoliston
Vierailija kirjoitti:
Oliko tämä se lääke joka tuhoaa suoliston
No ei todellakaan ole. Lääke ollut diabeetikoilla käytössä ikuisuuksia... Lisää satuja
Tuliko Tanskasta ihmelääke globaaliin ylipaino-ongelmaan?
https://areena.yle.fi/podcastit/1-67449840
Vierailija kirjoitti:
Järjettömän kovat näkymät tolla Novo Nordisk -yhtiöllä.
Olisikohan sen osakkeita mahdollista ostaa Suomesta käsin? Varmaa voittoa.
Itseasiassa tuo patentti lääkkeeseen loppuu aika nopeasti, ja rinnakkaisvalmisteita on jo odottamassa myyntilupaa. Ainettahan ei ole vaikeaa valmistaa, kyseessä on vaan ollut yksi firma joka ei valmista sitä tarpeeksi nopeasti ja myy suurimman osan amerikkoihin.
Eli diabeteslääkkenäkään käytettäessä ozempicia ei saa käyttää kuin korkeintaan kaksi vuotta?
Mulla ozempic on auttanut pudottamaan painoa ja lisäksi se tasaa mulla verensokeria tosi hyvin.